Eerste moto aanschaf

hoeveel mensen rijden veel en rijden nog steeds op iets wat vergelijkbaar is met junnie eerste motor?

Ik!

Ik heb na jaren mijn eerste motor weer teruggekocht en die is inmiddels 32 jaar oud.
Gebruik hem naast mijn woon-werk motor vooral als hobby motor voor toertochtjes.

@TS: verwacht niet teveel van dit topic. Er zijn er meerdere van en de meeste gaan echt nergens over.
 
wat je ook kiest: het belangrijkste is je uitrusting!!!!

helm, handschoenen, lederen jas en broek en stevige schoenen/laarzen!

1000€ van je spaargeld voor je uitrusting en dan pas een motor kopen!

als je dan toch een motor koopt vergeet dan niet dat je nog lang zal rijden en nog veel motoren zal kunnen kopen! begin niet met het snelste, duurste of mooiste maar met een motor die je plezier zal geven! waarmee je kan LEREN motorrijden! want een rijbewijs betekent niet dat je KAN rijden, reken op z'n minst 5 jaar alvorens je een beetje ervaring hebt (afhankelijk hoeveel km je rijdt per jaar)

SUCCES!
20.000km in één jaar op een GPZ..., ben nu wel toe aan wat anders. Maar met de GPZ heb ik hoge alpenpassen gereden, stepjes aan de grond, wiebelend frame bij 180+ bochten op de autobahn..., tja, ik ben blij dat ik met iets lichts ben begonnen!

TS: (TopicStarter): ik vond 120 met rijles op een nakid doodeng. Toen ik 120 ging rijden op een motor met een kuipje leek ik 60 te rijden. Met een kanon als een Hayabusa kon ik met 200 nog in mijn neus peuteren, m.a.w; waar wil je je motor allemaal voor gaan gebruiken? Een nakid is gewoon minder comfortabel bij snelwegverkeer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerder de leuke binnenbaantjes nemen dan de autostrade, het is ook voor woon- werk verkeer bedoel en gewoon eens lekker toertjes rijden, grote snelheden hoeven voor mij ni direct...thx voor de info toch!

20.000km in één jaar op een GPZ..., ben nu wel toe aan wat anders. Maar met de GPZ heb ik hoge alpenpassen gereden, stepjes aan de grond, wiebelend frame bij 180+ bochten op de autobahn..., tja, ik ben blij dat ik met iets lichts ben begonnen!

TS: (TopicStarter): ik vond 120 met rijles op een nakid doodeng. Toen ik 120 ging rijden op een motor met een kuipje leek ik 60 te rijden. Met een kanon als een Hayabusa kon ik met 200 nog in mijn neus peuteren, m.a.w; waar wil je je motor allemaal voor gaan gebruiken? Een nakid is gewoon minder comfortabel bij snelwegverkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan