Eerste moto aanschaf

snickerke

MF'er
10 aug 2011
51
0
Ik ben van plan om dus om toch mijn motorijbewijs te gaan halen.
Ik heb geen ervaring met motorijden maar na beetje surfen kwam ik op de volgden 2 modellen:
Suzuki GS 500 of de Bandit 650. (wil dus een naked bike)
Graag eens jullie mening over mijn eventuele keuze...
 
Laatst bewerkt:
2 compleet verschillende modellen, waarvan de bandit 650 zeker de duurdere zal zijn.


als je het geld ervoor hebt zou ik zeker daar voor gaan, heb je een prima motor voor waar je nog lang zat met plezier op rond zal rijden. van de gs500 kan ik me voorstellen dat je er wat snel op uitgekeken bent qua vermogen
 
of een Moto Guzzi Breva750.. Ik ben zelf op een 1100 begonnen maar ik ben wat te lang voor de meeste motoren. Prettig vriendelijk karakter, naked bike en een ding waar je behoorlijk kilometers op kunt maken.
08%20Breva%20750%20B.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik vond de gs500 een erg leuke beginnersfiets (25kw bij mij) :Y
iedereen die ermee gestart is kan het je aanraden
Idd, ik heb er geen seconde spijt van gehad dat ik op een GS500 (vol vermogen) ervaring opgedaan heb. Het rijdt zo makkelijk, dat je er veel van leert.
En wanneer kom je vermogen tekort? Hij loopt ook bijna 200km/h, dus hard genoeg om je rijbewijs mee kwijt te raken. Op het circuit in Lelystad raakte ik op topsnelheid op achterstand op de sportmodellen met 3-4x zoveel vermogen, maar in in de bochten reed ik het gat dicht en moest ik zelfs inhouden. Dus vermogen (of het gebrek daaraan) zegt ook niks.
 
Ik ben van plan om dus om toch mijn motorijbewijs te gaan halen.
Ik heb geen ervaring met motorijden maar na beetje surfen kwam ik op de volgden 2 modellen:
Suzuki GS 500 of de Bandit 650. (wil dus een naked bike)
Graag eens jullie mening over mijn eventuele keuze...

Je moet dus nog gaan lessen, hebt geen enkele ervaring met motorrijden en wilt nu al bepalen wat je gaat kopen?????
Ik heb het idee dat het zo niet helemáál werkt..... :N

Ga nou eerst eens lekker rijden. Dan merk je vanzelf wat je leuk (en niet leuk..) vindt qua motorrijden. Bij die voorkeur zoek je dan pas een motor. Daarnaast praat je dan met mensen die ook bepaalde ideeën/motoren hebben enz.

Zoals je het nu doet kun je ook een aantal foto's van verschillende motoren opzoeken, blinddoek voor en prikken maar...... :X
 
nou nou. Ik had ook al een motor gekocht terwijl ik nog aan het lessen was. Maar volgens mij is het wel zo dat je als je een paar jaar gereden hebt pas echt weet waar je de motor het meest voor gaat gebruiken en welke het beste bij je past.
 
wat je ook kiest: het belangrijkste is je uitrusting!!!!

helm, handschoenen, lederen jas en broek en stevige schoenen/laarzen!

1000€ van je spaargeld voor je uitrusting en dan pas een motor kopen!

als je dan toch een motor koopt vergeet dan niet dat je nog lang zal rijden en nog veel motoren zal kunnen kopen! begin niet met het snelste, duurste of mooiste maar met een motor die je plezier zal geven! waarmee je kan LEREN motorrijden! want een rijbewijs betekent niet dat je KAN rijden, reken op z'n minst 5 jaar alvorens je een beetje ervaring hebt (afhankelijk hoeveel km je rijdt per jaar)

SUCCES!
 
Ik denk niet dat ik na een paar uurtjes rijles al zal kunnen uitmaken welk type moto ik wil...
Ik weet nu wel al en dat verandert niet na jaren rijervaring dat ik een naked model het mooist vind en dat ik een wentbare moto wil, en geen grote lompe zware moto daar ik niet van de grootste ben die 2 modellen voldoen daar aan, na enig zoekwerk en praten met motoliefhebbers...

Je moet dus nog gaan lessen, hebt geen enkele ervaring met motorrijden en wilt nu al bepalen wat je gaat kopen?????
Ik heb het idee dat het zo niet helemáál werkt..... :N

Ga nou eerst eens lekker rijden. Dan merk je vanzelf wat je leuk (en niet leuk..) vindt qua motorrijden. Bij die voorkeur zoek je dan pas een motor. Daarnaast praat je dan met mensen die ook bepaalde ideeën/motoren hebben enz.

Zoals je het nu doet kun je ook een aantal foto's van verschillende motoren opzoeken, blinddoek voor en prikken maar...... :X
 
Ben zelf begonnen op een Bandit 600 (is te koop, zie onderschrift). Veel fijne/plezierige kilometers op gemaakt en tov bv een gs500 lekker veel power. Je kunt met een Bandit een tijdje vooruit voordat hij verveelt.
 
Suzuki GS 500 of de Bandit 650. (wil dus een naked bike)
Graag eens jullie mening over mijn eventuele keuze...

en waarom dan geen Bandit 600?

Hoe ben je tot deze twee opties gekomen?

En als eerste motor: kiezen waar je verlieft op wordt als je de motor ziet.
 
Ik denk niet dat ik na een paar uurtjes rijles al zal kunnen uitmaken welk type moto ik wil...
Ik weet nu wel al en dat verandert niet na jaren rijervaring dat ik een naked model het mooist vind en dat ik een wentbare moto wil, en geen grote lompe zware moto daar ik niet van de grootste ben die 2 modellen voldoen daar aan, na enig zoekwerk en praten met motoliefhebbers...

Je weet zelfs niet hoe dat voelt, motorrijden, maar je weet nu al wat je wilt hebben?
Knap. :}
Maar het zijn jouw centen, daar niet van.
 
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar hoe dan ook als beginneling moet je een keuze maken kwa model van moto....met of zonder rijervaring...

Je weet zelfs niet hoe dat voelt, motorrijden, maar je weet nu al wat je wilt hebben?
Knap. :}
Maar het zijn jouw centen, daar niet van.
 
Zit er eigenlijk veel verschil op dan de 65O versuz de 600, buiten meer power?
Vind die twee modellen mooi kwa uiterlijk en naar horen zeggen en lezen bijde modellen zeer wentbaar en aan te raden om mee te beginnen..

en waarom dan geen Bandit 600?

Hoe ben je tot deze twee opties gekomen?

En als eerste motor: kiezen waar je verlieft op wordt als je de motor ziet.
 
Papiertje halen, proefritjes maken en pas dan weet je wat voor jou een geschikte fiets is ;) Dit soort topics komen regelmatig voorbij en gaan 9 van de 10x nergens over (imo).
 
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar hoe dan ook als beginneling moet je een keuze maken kwa model van moto....met of zonder rijervaring...

Die keuze kun je ook maken als je het rijbewijs in je knuistjes hebt en kunt gaan proefzitten en testrijden.

Niet zo veel rij-ervaring of helemaal niets is wel degelijk een groot verschil..... al schijn jij te denken dat het juist beter is om helemaal niets te weten.....
 
Die keuze kun je ook maken als je het rijbewijs in je knuistjes hebt en kunt gaan proefzitten en testrijden.

Niet zo veel rij-ervaring of helemaal niets is wel degelijk een groot verschil..... al schijn jij te denken dat het juist beter is om helemaal niets te weten.....


Ik denk dat de meesten die ooit begonnen zijn met lessen van te voren wel een idee had wat voor een motor op hun wensenlijstje staat. Ook zonder ooit op een motor te hebben gezeten. Nu is er juist eens iemand die niet direct een sportmotor hoeft te hebben, dan heb je er toch al een beetje over nagedacht. Een GS500 of Bandit lijkt mij helemaal geen verkeerde keuze als beginner.
 
hoeveel mensen rijden veel en rijden nog steeds op iets wat vergelijkbaar is met junnie eerste motor?

ik niet!

en rijervaring?
ach, je weet je te reden op de motor maar na al die lessen weet je echt nog steeds helemaal niet waarop je wilt rijden, 2 cil of 4... lichter (600) of juist erg zwaar (1400)...
ik had mijn keuze al gemaakt voor de lessen. een SS of in ieder geval iets wat er sterk op leek.
en daar hebben lessen niets aan verandert.

pas meer dan 2 jaar later ben ik iets anders gaan kopen dan een SS en nu wil ik nooit meer terug!
maar dat had ik niet kunnen voorspellen tijdens de of na de lessen.


en dat is wat de TS volgens mij ook door heeft
 
Ik volg je volledig!
Wie is TS? :)

hoeveel mensen rijden veel en rijden nog steeds op iets wat vergelijkbaar is met junnie eerste motor?

ik niet!

en rijervaring?
ach, je weet je te reden op de motor maar na al die lessen weet je echt nog steeds helemaal niet waarop je wilt rijden, 2 cil of 4... lichter (600) of juist erg zwaar (1400)...
ik had mijn keuze al gemaakt voor de lessen. een SS of in ieder geval iets wat er sterk op leek.
en daar hebben lessen niets aan verandert.

pas meer dan 2 jaar later ben ik iets anders gaan kopen dan een SS en nu wil ik nooit meer terug!
maar dat had ik niet kunnen voorspellen tijdens de of na de lessen.


en dat is wat de TS volgens mij ook door heeft
 
Een honda cb600f hornet, heb er nog eentje te koop staan voor je.
Leuke motor om mee te beginnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan