eerste moto: er-5, bandit600 of sv650

Ik zou voor de SV gaan aanzien die prijstechnisch interresant is ivm. je andere op je lijstje. Bovendien is het de wat sportievere als je gaat verglijken met de andere twee :)
 
Sv is toch wel t meeste motor van je lijstje. Alleen moet je wel met een 2 cil leren rijden ;) Maar als je dr lol in hebt en je hebt t door, dan ist het echt leuk ;) :]
 
'k volg capivara volledig, en raad je ook een ZR7 aan. Leert je goed rijden, leert je van motorrijden genieten, kost je niet teveel, en zal je geen ongewenste verrassingen cadeau doen. Je kan er trouwens een tijd langer (ook blijvend, ja) mee voort dan met een ER5, qua vermogen en verlangen naar meer...
 
Ik zou voor de SV gaan aanzien die prijstechnisch interresant is ivm. je andere op je lijstje. Bovendien is het de wat sportievere als je gaat verglijken met de andere twee :)

als je hem standaard laat wel ja.
met wp's, andere stepjes, achter ophogen en plakbanden op de bandit zal het er om spannen denk ik :)
 
heb zelf testgereden op de sv en de zr-7, de sv is stukken lichter dan de zr-7 en daarom wat nerveus in de bochten, ik heb liever een fiets die stabieler is, en dat is de zr-7 door het wat hogere gewicht. Ik durfde op de sv niet harder dan 160 km/u omdat het stuur heen en weer begon te gaan(wegdek was niet super), geen idee of dit alleen bij deze sv het geval was, maar dat gaf me geen gevoel van vertrouwen, de zr-7 daar rij je 180 mee(zelfde wegdek) en dan begint hij iets te wiebelen. In de bochten voelde hij echt stabiel aan en ik ging al snel harder dan ik zelf door had, het voelt zo vertrouwt.

Uiteindelijk ben ik voor een bandit 1200 gegaan, soepele motor, ligt vast op de weg (200+ zelfde wegdek), en erg veel zijdig. Door het vermogen kun je lekker rustig rijden en hij stuurt super.(alhoewel niet iedereen dit met mij eens zal zijn)Zou ik de bandit niet hebben kunnen betalen, dan was de keus voor mij heel simpel: een zr-7, geweldige motor!

Ik heb dus geen idee of het gedrag van de sv exemplarisch(als ik het goed schrijf) was, maar ik had erg hoge verwachtingen van deze motor, en dat viel dus vies tegen.
Waarschijnlijk denkt iedereen hier anders over een sv maargoed, ik heb zo mijn eigen mening.

En inderdaad, bij goed gassen wheeliet hij in de 1, en ook in de 2, wel zat ik steeds in de toerenbegrenser, hij trekt hem vlot door het toerengebied heen.

De zr-7 is daarin tegen een beetje bandit achtig en ook schakellui te berijden, ik vond het een zeer fijne motor, die niet duur is, genoeg vermogen om lekker rustig te rijden, loopt zuinig, stuurt super en heeft naar mijn idee veel rijgenot, dit door het rustige karakter. De meeste zullen deze fiets echter zien als een fiets die van alles wat heeft, of een fiets zonder pit, hij heeft inderdaad geen eindschot of wat dan ook, maar sloom is ie zeker niet, en daarom mag ik hem wel!

misschien heb je hier wat aan!

p.s. omdat je net begint zou ik ook eens op een zr-7 proefrijden, dan weet je in elk geval of het wel of niet wat is. Met deze fiets kun je ook een langere tijd doen omdat het vermogen meer dan genoeg is.

gr.sjoerd

laat je weten wat je keus is geworden?

linkjes naar zr-7 die te koop staan, gemiddeld zijn ze 4000 euro, heb je een idee, bied er gewoon 500 onder ;) grote kans dat je slaagt.

www.marktplaats.nl/markt/motoren/kawasaki/30856.htm?ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fkawasaki.htm%3Fjs%3D1%26zoek%3Dzr%2B7%26fo%3D%26rv%3D30%26submit%3DZoek%26av%3D%26pv%3D

www.marktplaats.nl/markt/motoren/kawasaki/30487.htm

www.marktplaats.nl/markt/motoren/kawasaki/29748.htm


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan