Eerste moto ergste nachtmerrie, help aub!

kleur van frame is meestal anders dan van kappen :Z

tja motor van 12jaar, die zal al wel eens omgevallen zijn :Z

ik zie het probleem niet ofzo :z


200km rijden en dan zeggen het is stuk ? eigen schuld...
 
Voorlopig zeg ik neem je verlies, als het een verlies is? advies van een mogelijk geldbeluste dealer is niet zaligmakend, want 1400 is een smak geld om uit te geven als je niet veel hebt maar wat kost een advokaat? probeer eerst een 'm lopend te krijgen met wat hulp....Niemand technisch in de buurt? Een Belgisch mfér? Kop op!
 
Niet iedereen komt om in de poen dus laat die jongen!...hij leert vanzelf wat iets kost..koopt een werkplaatsboek en gaat met wat hulp veel zelf doen...whats new?





Eerst lopen die Bandit!

Ik kom ook niet om in de poen. Moet ook hard en veel werken voor men centjes, maar ik informeer altijd vóór ik aan iets begin. Alle motorrijders weten dat het niet komt kijken de aankoop van een motor alleen => onderhoud, motorpak, laarzen, helm, handschoenen, verzekering,... Als je jezelf in de schulden moet steken om kosten aan je pasgekochte motor te betalen heb je een slechte start genomen.

Met of zonder werkplaatshandboek, een band zal evenveel kosten (achter: 200 - 250 euro), ketting en tandwielen ongeveer hetzelfde. En de beginneling die met zen werkplaatshandboek (50 - 100 euro) spontaan een groot onderhoud kan beginnen uitvoeren incl kleppen stellen en de hele boel die ermee samengaat, wil ik wel graag eens zien.

Heb begrip voor zen situatie en vind het ook echt rot voor hem, maar los van de situatie is 1400 weinig geld waarvoor je niet heel veel meer hoeft te verwachten, en hij wist bij de aakoop dat het ding 12 jaar oud is.
 
Ik weet niet of jij voor iemand anders uit kan maken of 1400 euro veel geld is.
De situatie is gewoon heel rot, ik hoop voor die jongen dat iemand hem kan helpen want het is gewoon klote.
Als je zelf iets koopt (en er kleeft een risico aan) en het blijkt niet te werken dan baal jij ook als nog. Dat heeft iedereen. Maar de Suus begint niet te lopen op kritiek. Er moet gewoon ff naar gekeken worden.
 
Volgens het Belgisch Wetboek mag je een klacht gaan indienen bij de vrederechter ivm Dwaling bij verkoop...
Zeker doen! Hoe vroeger hoe beter !


Is dat ook in nl?
 
Laatst bewerkt:
ik zie nog steeds helemaal geen dwaling.
Als je akkoord gaat met de staat, acht je jezelf vakkundig genoeg om gebreken op te merken, anders had je maar een dealer moeten meebrengen.
 
protein mail me eens waar je woont, als het niet al te ver is wil ik er wel naar kijken. woon vlak bij de grens aan de kust bijna.
 
Nou protein je heb al twee man die willen komen kijken ,en ik denk dat je grote kans heb dat het probleem meevalt lijkt me wel erg sterk dat ie vast zit na rijdend weg gezet te zijn ,probeer is of ie rond wil in een hoge versnelling dan weet je al wat . Enneh jongens niet over iemand z,n portemonnee gaan oordelen je kent z,n situatie niet (voor hetzelfde is ie student en betaald ie voor 3 kinderen alimentatie nah dan is 1350 euro een hoop geld hoor) O-) O-) ) hij wil graag motor rijden en dat willen we allemaal en miskopen doen we ook allemaal :X
 
1350 euro IS een boel geld.

En alles is relatief, in de brikhoek vinden ze je een snob als je met een motor van 1350 komt aanzetten.

Ik ben zelf begonnen met een motor van (omgerekent O-) ) omstreeks 1100 euro. Heb daar 3 jaar elke dag mee gereden en niks negatiefs mee gehad :}



Volgens mij gaat die motor gewoon weer rijden en komt alles goed *D O-) O-)
 
Ik kom ook niet om in de poen. Moet ook hard en veel werken voor men centjes, maar ik informeer altijd vóór ik aan iets begin. Alle motorrijders weten dat het niet komt kijken de aankoop van een motor alleen => onderhoud, motorpak, laarzen, helm, handschoenen, verzekering,... Als je jezelf in de schulden moet steken om kosten aan je pasgekochte motor te betalen heb je een slechte start genomen.

Met of zonder werkplaatshandboek, een band zal evenveel kosten (achter: 200 - 250 euro), ketting en tandwielen ongeveer hetzelfde. En de beginneling die met zen werkplaatshandboek (50 - 100 euro) spontaan een groot onderhoud kan beginnen uitvoeren incl kleppen stellen en de hele boel die ermee samengaat, wil ik wel graag eens zien.

Heb begrip voor zen situatie en vind het ook echt rot voor hem, maar los van de situatie is 1400 weinig geld waarvoor je niet heel veel meer hoeft te verwachten, en hij wist bij de aakoop dat het ding 12 jaar oud is.
Waar koop jij in vredesnaam je banden en kettingsets :?

Je hebt wel gelijk dat je met een WHB in de hand nog niet de grote werkplaatswizzard bent, maar voor 1.400 EUR mag je toch wel iets fatsoenlijks verwachten én meer rijplezier dan 200 km. Om dan maar gelijk te accepteren dat je besodemieterd bent en 'de volgende keer beter' gaat mij iets te ver.....
Maar tot nu toe is het, voor mij althans, niet helemaal duidelijk wat er aan scheelt.
 
@ Magna & Baksteen: Ok, 1350 euro IS ook veel geld, maar niet voor een motor. Tegenwoordig staan nieuwe eenvoudige 2-takt 50cc scootertjes al aan 2000 - 2500 euro (in België, Nederland weet ik niet). De tijd dat je voor 1100 euro een goed functionerende (2e hands) motor kon kopen is voorbij. Alles is tov 10 jaar terug véél duurder geworden. Alle respect voor mensen met ouwe brikken, goedkope motoren, hardwerkende mensen met niet teveel centjes,... maar als je het objectief en eerlijk bekijkt moet je toegeven dat je voor dat geld tegenwoordig niet meer teveel hoeft te verwachten.

Ik ben zelf ook student en elke vakantie, vrije dag dat er geen school is, ga ik hard werken voor men nieuwe motor, waar ik hopelijk geen problemen mee ga hebben.

@ Erik van Dam: ketting en tandwielen is mss overdreven, zit je idd wat lager in prijs ( 150 - 200 euro, varieert van kwaliteit ketting natuurlijk) maar qua banden :

http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/1828/1 => adviesprijzen ???

zit ik er toch niet ver naast blijkbaar ;)
 
maar qua banden :

http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/1828/1 => adviesprijzen ???

zit ik er toch niet ver naast blijkbaar ;)

Egelhart moet z'n artikel wel helemaal lezen :o , die adviesprijs betaal je alleen als je ergens met de motor binnenrijdt "er moeten nieuwe banden op". Beetje vragen levert al aardig korting op, rondzoeken al helemaal. Voor ietsie meer dan de achterband kan je voor EN achter op nieuw rubber staan.

Daarbij is PROTein (waar is ie trouwens, nog steeds bezig de brommer aan te duwen :+ ) zo verstandig geweest een fiets te nemen die op ietsie goedkoper rubber staat. Ken zo de maten van de Bandit 400 niet, maar waarschijnlijk staat ie op diagonale H banden.
 
Ik heb mijn moto naar de garagist geduwd met de hulp van een vriend en wacht tot dinsdag om te weten wat eraan scheelt.

Ik heb wat stappen ondernomen, ik ga nog geen details geven, alleen als ik al antwoorden heb gekregen.

Ik wist dat een moto kopen kosten met zich meebrengt en ik was van mening dat ik de moto kon onderhouden, anders ging ik ze gewoon terug verkopen.

Maar ik ben in een keer bijna 2000 kwijt, en ik dacht wel dat ik tenminste een maand lekker ging rijden zonder iets te moeten vervangen, alleen naft betalen. Dus zijn mijn broekzakken praktisch leeg.

De mannen die me wouden helpen met ernaar te kijken, dank u vriendelijk, ik ga u in de toekomst zeker iets laten weten, ik ga jullie niet vergeten.

Ik ben niet meer zo "down" als in de eerste dagen, alles komt in orde met de tijd. Ik hoop echt dat er niets ernstigs is met de moto.

Ik laat nog iets weten van me. Bedankt allen.

Nog een kleine PS: ik heb niet veel ervaring, maar ik rij graag met de moto: ik heb dat graag, het lawaai van de motor, bochtjes, eruit komen en optrekken, het lawaai van de banden op het asfalt. En dat zijn niet alleen die 200 km die ik met de mijne heb gedaan die spreken.
 
Dag allemaal

Ik ben blij jullie te laten weten dat er niks mis was met de motor, het was gewoon een verzuipte carbu! Ik heb 125€ betaald en ik was weg...

Allemaal bedankt voor jullie reacties en nog veel rijplezier!!!
 
Dag allemaal

Ik ben blij jullie te laten weten dat er niks mis was met de motor, het was gewoon een verzuipte carbu! Ik heb 125€ betaald en ik was weg...

Allemaal bedankt voor jullie reacties en nog veel rijplezier!!!

Lekkere garagist dan die je eerst een een lekke hartklep bezorgt met verhalen over schade en ongevallen en daarna voor 125 je carbu's droog maakt :X
 
ik heb er 4 op zitten, maar :X what the hell is een 'verzuipte carb.'
 
Terug
Bovenaan Onderaan