Eerste motor 18 jarige

mynameisbob

Die hard MF'er
12 jan 2012
722
63
hallo hallo,

ik wil eigenlijk binnenkort zelf een motor gaan kopen,
Ben 18 jaar en moet dus nog 2 jaar 25kw rijden.
nu wil ik eigenlijk zelf een R6 kopen en begrenzen, zodat op m'n 20e niet weer een nieuwe motor hoef aan te schaffen.

er zijn ok mensen die zeggen, koop gewoon een motor die al 25 kw is, en schaf op je 20e pas een R6 oid aan.

Nu vroeg ik me af wat jullie mening is betreft dit onderwerp

Gr Jesse xD
 
Ik geef je als tip , koop een 2dehands waar je een foutje op kan permiteren. Ik rijd zelf 25kw suzuki gsx600f en tuurlijk wil ik op een mooiere motor rijden. Maar als hier wat aan gebeurd vind het vele male minder erg dan als ik met een gloednieuwe gsx600 onderuit ga.

600 cc zijn prima stuurfietsen en je kan het er goed op leren. Aan power geen gebrek!
 
Gewoon doen hoe je het nu zelf beschrijft. Heb ik namelijk ook gedaan.

Je kan wel een Mindere motor kopen maar het is heerlijk om het geluid van een racer onder je kont te hebben en je hebt veel bekijks!
 
Wat dit onderwerp betreft, ik ben het zelfde van plan met een 2e hands ktm 690 smc die ik dan (ben nu 17 geworden) waarss uit belgie of duitsland laat importeren. Nu heb ik hier wat topics over doorgespit en gehoord dat je een geimporteerde motor niet naar 25kw zou kunnen laten zetten. Klopt dit? Over het onderuit gaan ben ik met je eens maar ik waag het erop.
 
Wat dit onderwerp betreft, ik ben het zelfde van plan met een 2e hands ktm 690 smc die ik dan (ben nu 17 geworden) waarss uit belgie of duitsland laat importeren. Nu heb ik hier wat topics over doorgespit en gehoord dat je een geimporteerde motor niet naar 25kw zou kunnen laten zetten. Klopt dit? Over het onderuit gaan ben ik met je eens maar ik waag het erop.

Inmiddels heb ik hier nu redelijk wat kennis van haha. Heb zelf net een hele speurtocht achter de rug van het hoe en wat op 25 kw zetten.

Als je een motor uit duitsland of belgie gaat importeren die niet 25 kw is kan je m het beste in dat land op 25 kw laten zetten. Op deze manier kan je m invoeren als een 25 kw fiets.

Voer je m in als vol vermogen motor dan kan je m alsnog op 25 kw laten zetten en met een uitdraai rijden en verzekeren met die uitdraai als bewijs. Dit is niet legaal officieel maar word vaak gedoogd en verzekeringsmaatschappijen, niet allemaal, dekken je wel in geval van schade.

Wil je het offiicieel en je hebt een import fiets dan kan je een keuring bij de RDW laten doen, een zogenaamde IKS keuring. Dit kost om en nabij de €230 maar dan heb je je motor, mits goedgekeurd, wel officieel 25 kw op papier.

De makkelijkste, goedkoopste en in mijn ogen beste optie als de motor nog uit het buitenland moet komen is de motor in het land van herkomst terug voeren en dan importeren als zijnde een 25 kw motor.

Voor de TS : Ik heb zelf een Honda CBR 600 f4 gekocht en deze laat ik ook terug voeren naar 25 kw om dezelfde reden als jij geeft.. Als ik m op mn 20ste vol mag rijden en ik ontgrens m heb ik een motor die ik tegen die tijd redelijk ken ( hoop ik :X ) maar dan met 3 keer zoveel vermogen! *O*
 
Laatst bewerkt:
Nu een eenvoudig ding kopen, GS500 ofzo, daar 2 jaar op rijden en doorsparen voor een nieuwere R6 dan welke je in gedachten had en die dan op je 20e kopen. Dat zou ik doen. Niet meteen het mooiste kopen, er moet wel wat over te dromen zijn in het leven.
 
@dyon onwijs bedankt voor de ruime uitleg! ;)
Laatste vraag, als ik m dan in bv. Belgie laat begrenzen, kan ik m dan na 2 jaar zonder problemen in NL weer laten ontgrenzen? (incl. kenteken+verzekering)
 
@dyon onwijs bedankt voor de ruime uitleg! ;)
Laatste vraag, als ik m dan in bv. Belgie laat begrenzen, kan ik m dan na 2 jaar zonder problemen in NL weer laten ontgrenzen? (incl. kenteken+verzekering)

Graag gedaan! *D

Je kan de motor natuurlijk altijd in Nederland laten terug brengen naar vol vermogen. Dit is meestal een kwestie van de ringen uit de luchtinlaat halen, originele CDI terug plaatsen of hoe de motor dan ook begrenst is weer terugbrengen naar origineel.

Of je het vermogen ook op de papieren kan laten terug wijzigen van 25 KW naar vol vermogen dat weet ik niet.

Groeten,

Dyon :]
 
Over dat invoeren op 25kw zou ik zeggen niet doen.
Ik heb dat een jaar geleden ook is helemaal uitgezocht en het kwam er op neer dat je ( toen iig) een 25kw fiets niet naar vol vermogen mag laten gaan, want dat is niet zijn *bouw* constructie terwijl dat eigenlijk wel zo is.

Je kan ook gewoon voor een mooie 125 of 250cc gaan, met die nieuwe wet in 2013 raak je hem toch wel kwijt en het zijn erg leuke fietjes met vaak nog genoeg power.

Ik wens je in ieder geval succes met zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Oke dankjulliewel! Aangezien ik nogal krap bij kas zit doe ik het dan maar semi-legaal zoals Dyon uitlegde: citaat:Voer je m in als vol vermogen motor dan kan je m alsnog op 25 kw laten zetten en met een uitdraai rijden en verzekeren met die uitdraai als bewijs. Dit is niet legaal officieel maar word vaak gedoogd en verzekeringsmaatschappijen, niet allemaal, dekken je wel in geval van schade.
Dan kan ik hem namelijk nog op vol vermogen zetten op mijn 20ste :)
 
Oke dankjulliewel! Aangezien ik nogal krap bij kas zit doe ik het dan maar semi-legaal zoals Dyon uitlegde: citaat:Voer je m in als vol vermogen motor dan kan je m alsnog op 25 kw laten zetten en met een uitdraai rijden en verzekeren met die uitdraai als bewijs. Dit is niet legaal officieel maar word vaak gedoogd en verzekeringsmaatschappijen, niet allemaal, dekken je wel in geval van schade.
Dan kan ik hem namelijk nog op vol vermogen zetten op mijn 20ste :)

Op deze manier laat ik van de week mijn motor ook op 25 kw zetten. Het is niet dat ik erg krap bij kas zit maar +/- €260 voor het begrenzen en dan ook nog eens ongeveer zo'n bedrag bij de RDW betalen vind ik wel erg veel van het goede om de motor officieel op 25 kw te krijgen.
 
:W hoe vergelijkbaar, ik had de zelfde vraag een half jaar geleden, heb toen toch maar de gok gewaagt met de R6 en tot dus ver nog geen seconde spijt van gehad *O*

zeg nou zelf welke 18 jarige wil nou niet zo een porno fiets:
DSCF2329-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
als er zo'n kanon van een uitlaat op zit :+ hahaha _O-
daar kan best wat mooiers op.. wat ook beter klinkt :P

ONTOPIC:

op mijn 18 begonnen met een RS125 :+ NOOIT DOEN!!! :P was best leuk.. maar wat een meuk.. bah.. toen een zxr400 .. heerlijke stuurfiets! je went alleen er snel aan het vermogen(deze was begrenst, overigens heb ik hem na 2 maanden onbegrenst gemaakt.. reed stuk fijner :Y )
en toen ik zwaar mocht gaan rijden een R6 uit 2001 gekocht! heerlijke motor! maar wilde toch graag wat meer.. nu een zx10r uit 2004 :) zeeerr tevreden over :+
 
Ik als eerste motor een GS500 gekocht (en tuurlijk, ook ik wilde eerst een racer) maar wat heb ik een lol gehad op die GS500. Ding afgeragt tot het blok vast liep (jaartje) maar daarna kun je wel aardig sturen. Want op zo een GS500 maakt het niet zoveel uit als je hem even op zn zij legt. En met die gedachte rijd je toch al anders dan wanneer je een r6 onder je kont hebt (oo voorzichtig door de bocht straks val ik)

Daarna een SV650S gekocht als mooie bike en daar heerlijk mee gereden voor een jaar :]
Daarna een Aprilia RSV1000R maar die heb ik snel weer weg gedaan.. veels te snel _O-
 
Ik ben t met je eens Dyon. Wat het ook is is dat ik nu een jaar (en strax nog 1) op schakelbrommer rij wat praktisch t zelfde is als een motor maar alleen erg tekortkomt in vermogen en kwaliteit (50-80cc). Ik vond het nix om eerst een 125/250 te gaan rijden. Voelde ik me wéér beperkt en zoals Daan zei: je wilt een pornofiets. Nu rijd me pa op een KTM 950 sm en ik zit nu een half jaar op een KTM 690 smc te geilen (ja supermoto ftw) :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben t met je eens Dyon. Wat het ook is is dat ik nu een jaar (en strax nog 1) op schakelbrommer rij wat praktisch t zelfde is als een motor maar alleen erg tekortkomt in vermogen en kwaliteit (50-80cc). Ik vond het nix om eerst een 125/250 te gaan rijden. Voelde ik me wéér beperkt en zoals Daan zei: je wilt een pornofiets. Nu rijd me pa op een KTM 950 sm en ik zit nu een half jaar op een KTM 690 smc te geilen (ja supermoto ftw) :P

Supermoto is altijd goed O-)
rijd nu een drz400sm en die is veeeeel leuker dan de SV650S en de RSV1000R bij elkaar !! *O*
 
Als ik op racers van maten rij vind ik de bochten tog nét iets leuker maar zij kunnen niet zoals ik trappen op en af naar school.... :)
Of over het wassenaars strand...
Of door het bos...
Of springen over drempels...
Supermoto ftw :}
 
maar ik kan wel weer even met dikke 250 + (als het moet/kan) over de snelweg..
en dat houd de motor nog vol ook :+ aangezien ik toch altijd afstanden rijd ;)
 
alleen ik vind snelweg rijden niks hoor :+ haha

vind dijken.. en mooie wegen(duitsland, belgië, etc mooier :Y )

maar om er te komen.. kan je soms wel 2 uur 200 km/h rijden :+ :)
Belgie heeft geen mooie wegen :+
Em dacht dat je nog nooit in eifel/sauerland etc was geweest?
 
MAAARRRR..... We krijen die berg in nl! Zulllen vast wel mooie bergpassen inzitten :p (tegen de tijd dat ie af is zijn we zoizo allemaal toch al grijs en rijden we op harley fatboy's.."care") :')
 
Super bedankt voor al jullie reacties hahahah @Daan72 , zoiets zat ik idd ook aan te denken, gelijk goed doen!

heb nu al paar mooie sportieve R6'jes gezien van bj 2000-2001

En dromen over wat beters kan ik dan nog lange tijd doen hahah (R1)
 
Terug
Bovenaan Onderaan