eerste motor a2 rijbewijs

Om antwoord te geven op jouw vraag of 29kw voldoende is: Ik heb zelf ongeveer anderhalf jaar 25kw gereden. Je bent nog steeds sneller weg bij het verkeerslicht dan de meeste auto's. Het accelereren op de snelweg wanneer je bijvoorbeeld 120 rijdt, gaat wat traag maar verder vond ik het goed te doen.

Bedankt voor je reactie. Dit kan mij goed helpen om een keuze te maken. Wat voor motor had je toen ?
 
Ik heb zelf een tijd een KTM duke 200 gehad.

Voor in en rond de stad meer dan genoeg vermogen en onwijs leuk om op te rijden. Op de snelweg merk je dat je op lange stukken wat tekort komt maar dit is dan ook niet echt de plek voor deze motor.

De er6 in welke vorm dan ook heeft een bak meer vermogen en is al veel meer motor. Hier heb je dan ook sowieso een goede aan.

Persoonlijk vind ik de qua styling de z300 wat mooier maar dat is net zoals alles hierboven heel persoonlijk..

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik voor een er6-? gaan. Gebruikt ook nog voor een mooie prijs te vinden die ruim binnen jouw budget valt :)
 
Ik vroeg me meer af of er mensen hier zijn die al ervaring hiermee hebben, die een a2 rijbewijs bezitten of dat hebben gehad en of zij 29 kw (z300) genoeg vermogen vonden, daarnaast vind ik het leuk om een mooi motor geluidje erbij te hebben! Bij de Z300 zal ik sowieso ook de performance pakket aanschaffen, voor een zo mooi mogelijk geluid! Ik wil gewoon voor op de lange termijn van 1 motor plezier hebben!

Ik rijd rond op een 25kw CBF600, genoeg power voor nog een jaartje. :)
 
Ik heb zelf een tijd een KTM duke 200 gehad.

Voor in en rond de stad meer dan genoeg vermogen en onwijs leuk om op te rijden. Op de snelweg merk je dat je op lange stukken wat tekort komt maar dit is dan ook niet echt de plek voor deze motor.

De er6 in welke vorm dan ook heeft een bak meer vermogen en is al veel meer motor. Hier heb je dan ook sowieso een goede aan.

Persoonlijk vind ik de qua styling de z300 wat mooier maar dat is net zoals alles hierboven heel persoonlijk..

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik voor een er6-? gaan. Gebruikt ook nog voor een mooie prijs te vinden die ruim binnen jouw budget valt :)

Ik vind het idd ook erg moeilijk om dus die keuze te maken. Maar honda cbr 500 r vind ik zelf ook erg mooi en veel goede dingen over gelezen. Moet zelf dan nog wel even een proefritje maken.
Ja ik moet als ik een Kawasaki er6n of er6f ga kopen sowieso 1tje vanaf bouwjaar 2012 halen, die heeft typegoedkeuring voor 35 kw.
 
Ik rijd rond op een 25kw CBF600, genoeg power voor nog een jaartje. :)

Maar ik wil niet voor 1 of 2 jaartjes. Ik wil ook gewoon stel als ik alsnog mijn A examen afleg, dat ik niet perse gelijk een nieuwe motor wil. Ik wil gewoon sowieso langer dan 2 jaar met plezier op mijn motor willen rijden. Ik wil dusdanig de zekerheid hebben dat ik niet zometeen niks meer aan mijn motor vind omdat hij toch iets te weinig vermogen heeft.
 
Daarnaast had ik nog een vraagje. Ik woon in omgeving zaanstad.
Als ik een Kawasaki er6f of 6n ga halen, wil ik graag bij een dealer halen, puur omdat ik zelf niks van motoren weet + bovag garantie of het liefst zelfs nog binnen die Kawasaki garantie. Maar nu is mijn vraag weten jullie goede dealers met occasion motoren in omgeving zaanstad ?
Graag hoor ik waarom het wel of geen goede dealer is.
 
Motorcity Amsterdam is in de buurt, is Kawasaki dealer en heeft een 2014 er6f staan. Wel paar honderd euro boven budget.
 
Niet te benauwd. Bovag zegt alleen maar dat de dealer zijn contributie betaald. En je wil een motor toch om te rijden? Kijk dan even verder als Zaanstad. Amsterdam en Alkmaar zijn ook vlakbij, in Uithoorn zit een Kawa dealer die heeft wel een paar occasions staan.
 
Niet te benauwd. Bovag zegt alleen maar dat de dealer zijn contributie betaald. En je wil een motor toch om te rijden? Kijk dan even verder als Zaanstad. Amsterdam en Alkmaar zijn ook vlakbij, in Uithoorn zit een Kawa dealer die heeft wel een paar occasions staan.

Ik zei ook in omgeving hè ;)
Liever wat meer specifieke bedrijfsnamen, dan plaatsnamen.
 
Motorcity Amsterdam is in de buurt, is Kawasaki dealer en heeft een 2014 er6f staan. Wel paar honderd euro boven budget.

Ja die had ik ook gezien, alleen is me iets te duur. 6000 vind ik echt de Max haha en dat is al heel wat. Misschien niet voor de werkenden, maar voor een student, best veel! :)
 
Mwah, ik geef het ook niet dagelijks uit.
De Kawa dealer in Uithoorn is Motoport aldaar.

Wat ik me alleen nog steeds afvraag; waarom nu (a2) dermate veel geld uitgeven aan een fiets. Ben je niet bang dat je hier in een later stadium spijt van gaat krijgen? Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je dus nog moet wachten om je A rijbewijs te halen. Heb je dan niet zoiets van ik koop nu een leuke motor waar ik nu op uit de voeten kan en straks een andere als je vol vermogen mag rijden.
 
Mwah, ik geef het ook niet dagelijks uit.
De Kawa dealer in Uithoorn is Motoport aldaar.

Wat ik me alleen nog steeds afvraag; waarom nu (a2) dermate veel geld uitgeven aan een fiets. Ben je niet bang dat je hier in een later stadium spijt van gaat krijgen? Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je dus nog moet wachten om je A rijbewijs te halen. Heb je dan niet zoiets van ik koop nu een leuke motor waar ik nu op uit de voeten kan en straks een andere als je vol vermogen mag rijden.

Ik ben op dit moment 20 dat even allereerst. Ten tweede ik vind het belangrijker dat ik van 1 motor langer kan genieten, als ik na 2 jaar weer een nieuwe koop dan zakt uiteindelijk de waarde van de motor die ik binnenkort koop en kan ik weer een andere aanschaffen waarvoor ik sowieso meer betaal dan ik eigenlijk zal moeten betalen als ik over 1 motor langer doe.
Ik hoef ook geen motor waarop ik een dik vermogen heb, want ik weet toch dat ik iemand ben die geen 160 zal gaan rijden. Gaat me meer om het plezier van rijden en het motor geluidje die eruit komt.
Als ik nu een motor koop waarop hij genoeg vermogen heeft voor een langere tijd, of ik een motor koop waarbij ik hem moet laten inknijpen of niet, dan zal ik de komende jaren ook geen motor halen. Uiteindelijk kan je de motor ook terugzetten op vol vermogen (Kawasaki ER vanaf bouwjaar 2012 heeft een typegoedkeuring voor 35kw) en valt qua prijs ook mee omdat ik het niet individueel hoeft te laten keuren bij de rdw.
 
Daarnaast had ik nog een vraagje. Ik woon in omgeving zaanstad.
Als ik een Kawasaki er6f of 6n ga halen, wil ik graag bij een dealer halen, puur omdat ik zelf niks van motoren weet + bovag garantie of het liefst zelfs nog binnen die Kawasaki garantie. Maar nu is mijn vraag weten jullie goede dealers met occasion motoren in omgeving zaanstad ?
Graag hoor ik waarom het wel of geen goede dealer is.

Lemstra motoren in Alkmaar (Kawa dealer)
Motoport Wormerveer (Honda dealer)
Bakker Motoren Zaandam (Honda dealer)
Axel Bike Shop in Heerhugowaard heeft ook altijd aardig wat occasions staan
Motor City Amsterdam
Motoport Amsterdam
Bruggeman Nieuw Vennep
 
mijn inziens kan je het beste gewoon een wat goedkopere motor kopen die al 35kw is om op te leren.
Mocht je deze motor laten vallen / een ongeluk krijgen / gejat worden is dat minder zonde en het bespaard je een hoop geld. een leuk bijkomend voordeel ( vind ik zelf) is dat je aan een oudere motor over het algemeen wat meer moet sleutelen wat dus weer leuk is omdat je zo ook wat van de techniek opsteekt. verder zijn er zat motoren te vinden die al 35kw zijn voor max 1000.
en nee ze zijn niet altijd de mooiste of stoerste motoren, maar het gaat om het motorrijden toch en niet om het poser gehalte.
 
Laatst bewerkt:
Ik mis Horeon Motoren nog in het lijstje, in Zwanenburg. Komt mijn Yamaha MT-03 vandaan. Er staan altijd wel wat ER-6jes te koop, denk ik.

edit; nu dus niet 2e hands. :)
 
Laatst bewerkt:
mijn inziens kan je het beste gewoon een wat goedkopere motor kopen die al 35kw is om op te leren.
Mocht je deze motor laten vallen / een ongeluk krijgen / gejat worden is dat minder zonde en het bespaard je een hoop geld. een leuk bijkomend voordeel ( vind ik zelf) is dat je aan een oudere motor over het algemeen wat meer moet sleutelen wat dus weer leuk is omdat je zo ook wat van de techniek opsteekt. verder zijn er zat motoren te vinden die al 35kw zijn voor max 1000.
en nee ze zijn niet altijd de mooiste of stoerste motoren, maar het gaat om het motorrijden toch en niet om het poser gehalte.

Voor mij gaat het om motorrijden en om de styling.
Ik ben niet geïnteresseerd om de dingetjes van het vak te leren (niet negatief bedoeld), oké wil best leren om olie te verversen en dat soort dingen, maar dat is ook het enige.
Oké tuurlijk is het zuur als je het laat vallen, maar nogmaals niet lullig bedoeld of iets, maar daar heb ik zelf natuurlijk over nagedacht enzo en op dit moment gaat het me echt om t vermogen en de styling! En die ene keer dat ik dan die 6000 uitgeef (ook rekening gehouden met motorkleding, laarzen, handschoenen en helm maar dan exclusief dit bedrag), kan ik t voor 1x wel accepteren.
 
Voor mij gaat het om motorrijden en om de styling.
Ik ben niet geïnteresseerd om de dingetjes van het vak te leren (niet negatief bedoeld), oké wil best leren om olie te verversen en dat soort dingen, maar dat is ook het enige.
Oké tuurlijk is het zuur als je het laat vallen, maar nogmaals niet lullig bedoeld of iets, maar daar heb ik zelf natuurlijk over nagedacht enzo en op dit moment gaat het me echt om t vermogen en de styling! En die ene keer dat ik dan die 6000 uitgeef (ook rekening gehouden met motorkleding, laarzen, handschoenen en helm maar dan exclusief dit bedrag), kan ik t voor 1x wel accepteren.

Goedzo, je weet duidelijk wat je wilt dus dan moet je daar ook voor gaan! :)

En wat je zegt, je hebt al een behoorlijk budget (vind ik) voor een eerste motor dus heb je ook wat te kiezen..

Kan je die er6n ook evt. naar vol vermogen om zetten zodra je je A rijbewijs haalt? Dan kan je daarna tenminste zoals je zegt daarna ook nog een tijdje ermee uit de voeten :D
 
Goedzo, je weet duidelijk wat je wilt dus dan moet je daar ook voor gaan! :)

En wat je zegt, je hebt al een behoorlijk budget (vind ik) voor een eerste motor dus heb je ook wat te kiezen..

Kan je die er6n ook evt. naar vol vermogen om zetten zodra je je A rijbewijs haalt? Dan kan je daarna tenminste zoals je zegt daarna ook nog een tijdje ermee uit de voeten :D

Het is inderdaad een behoorlijk budget, maar ik hoop dat ik voor dat budget ook een kwalitatief goede motor haal en niet een wrak krijg (omdat ik niks weet en dat die mensen mij maar voorliegen).
Ik had toen contact gehad met Kawasaki dealer en ook met motor city in amsterdam en die gaven beide aan dat ik hem uiteindelijk terug kan zeggen naar vol vermogen. Dan moet een officiële Kawasaki dealer weer wat aanpassen en doordat het een typegoedkeuring heeft voor 35 kw, kan die ook heel makkelijk weer teruggezet worden naar vol vermogen. (Dus dat vind ik wel fijn aan de ER motoren en weer wat minder van de Z300 omdat die maar 29 kw (niet wetend of ik de 29 kw genoeg vermogen vind, misschien wel!!!))
 
Zoals ik al zei, ik vind die z300 uiterlijk technisch gezien een hele vette fiets! (heb zelf ook een Z dus ben vast niet helemaal objectief ;) )

Daarnaast is de stuurman in onderstaande filmpje ook erg te spreken over de Z300:

zou op beide lekker gaan proefrijden en je mening vormen :)

Zoals ik eerder al zei, ondanks dat ik vol vermogen mag rijden heb ik onwijs veel plezier gehad op mijn KTM duke 200! (ondanks dat ik mijn meeste km's op een fireblade heb gemaakt)
 
Ik heb mijn A2 rijbewijs gehaald in 09/2013. Sinds 09/2015 heb ik mijn A rijbewijs gaan halen.

Ik rij van in het begin met een honda CBF500. Heerlijke motto, voelt fantastisch aan in de bochten, ik ben nog steeds onder de indruk als ik ermee optrek. Kortom zelfs al kan ik een nieuwe kopen, ik blijf nog even met deze rondtoeren!
 
Zoals ik al zei, ik vind die z300 uiterlijk technisch gezien een hele vette fiets! (heb zelf ook een Z dus ben vast niet helemaal objectief ;) )

Daarnaast is de stuurman in onderstaande filmpje ook erg te spreken over de Z300:

zou op beide lekker gaan proefrijden en je mening vormen :)

Zoals ik eerder al zei, ondanks dat ik vol vermogen mag rijden heb ik onwijs veel plezier gehad op mijn KTM duke 200! (ondanks dat ik mijn meeste km's op een fireblade heb gemaakt)

Bedankt voor de info! Ga dit meenemen in mijn keuze!
 
Ik heb mijn A2 rijbewijs gehaald in 09/2013. Sinds 09/2015 heb ik mijn A rijbewijs gaan halen.

Ik rij van in het begin met een honda CBF500. Heerlijke motto, voelt fantastisch aan in de bochten, ik ben nog steeds onder de indruk als ik ermee optrek. Kortom zelfs al kan ik een nieuwe kopen, ik blijf nog even met deze rondtoeren!
Leuk om te horen. En wat vind je van de honda cbr 500r ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan