eerste motor a2 rijbewijs

Voor mij gaat het om motorrijden en om de styling.
Ik ben niet geïnteresseerd om de dingetjes van het vak te leren (niet negatief bedoeld), oké wil best leren om olie te verversen en dat soort dingen, maar dat is ook het enige.
Oké tuurlijk is het zuur als je het laat vallen, maar nogmaals niet lullig bedoeld of iets, maar daar heb ik zelf natuurlijk over nagedacht enzo en op dit moment gaat het me echt om t vermogen en de styling! En die ene keer dat ik dan die 6000 uitgeef (ook rekening gehouden met motorkleding, laarzen, handschoenen en helm maar dan exclusief dit bedrag), kan ik t voor 1x wel accepteren.


okee dat is duidelijk. kijk als je het geld er voor over hebt moet je het doen! zolang je maar alle opties overwogen hebt
denk zelf dat een ER6 dan je beste keus is aangezien het een fiets is die genoeg vermogen heeft onbegrensd en het is een leuke speelfiets en hij is ook erg betrouwbaar. dat allemaal gezegd zijn ze 2e hands ook niet te duur. ik zeg veel rijplezier! :]
 
Laatst bewerkt:
Wij van WC eend...

Ik raad je een XT660X aan :D
Heb zelf al 7 jaar mn A1 rijbewijs en na een GS500, CBR600F en een Z1000 kan ik je mededelen dat ik nog nooit zoveel lol gehad heb op een motor als op mn XT660X. Nee 200 over de snelweg haal ik niet meer. Maar hier staat tegenover dat het vanaf 10km/h al leuk rijden, sturen en gooien is. Je zit heerlijk recht op, lekker hoog en bij stoplichten win je het ook nog van de meeste auto's (soms per ongeluk met een wheelie dat dan weer wel).
Qua looks. Ja je moet er van houden. Maar er is zat wat je naar je eigen smaak kan verbouwen.
Qua geluid. Dikke knallen. (Ik heb Leovince X3 dempers)
Qua onderhoud. Schijnt haast niet kapot te krijgen te zijn.

Succes met het kopen van een XT want ik denk dat je wel overtuigd bent nu :P
 
Ik sluit me absoluut bij je aan wat betreft rijplezier van een XT, maar gezien de voorkeur voor de andere modellen verwacht ik dat TS een iets andere smaak heeft.

Voordeel is wel dat deze standaard al 35kw hebben en dat je er dus niks meer aan hoeft te doen. De XT is voor mij wel het voorbeeld dat je echt geen pk pakhuis nodig hebt om rijplezier te hebben :]
 
Ik sluit me graag bij de vorige sprekers aan. 35kW is een lastig vermogen om een motor te kopen. Maar het is zeker geen opstapklasse. Met 35Kw kan je wereldreizen maken en schuwhard dijkjes en bergen rijden. Je kunt er altijd nog voor kiezen om A-vol te gaan halen, maar met een motor niet net iets sportiever is als een lesmotor heb je genoeg aan 35kW. Waarbij sportiever zit in de geometrie, aandrijving en remmetjes.
 
okee dat is duidelijk. kijk als je het geld er voor over hebt moet je het doen! zolang je maar alle opties overwogen hebt
denk zelf dat een ER6 dan je beste keus is aangezien het een fiets is die genoeg vermogen heeft onbegrensd en het is een leuke speelfiets en hij is ook erg betrouwbaar. dat allemaal gezegd zijn ze 2e hands ook niet te duur. ik zeg veel rijplezier! :]

naja hangt er vanaf vanaf welk bouwjaar je de ER6 koopt, als je koopt vanaf bouwjaar 2012 dan kost het sowieso vanaf de 5500. Het is niet dat ik 6000 weinig geld vind, maar prijs kwaliteitverhouding toch! en vanaf bouwjaar 2012 dan heb ik die typegoedkeuring voor 35 kw, zodat het makkelijk begrenzen is en wanneer hij onbegrensd dient te worden! :)
 
Wij van WC eend...

Ik raad je een XT660X aan :D
Heb zelf al 7 jaar mn A1 rijbewijs en na een GS500, CBR600F en een Z1000 kan ik je mededelen dat ik nog nooit zoveel lol gehad heb op een motor als op mn XT660X. Nee 200 over de snelweg haal ik niet meer. Maar hier staat tegenover dat het vanaf 10km/h al leuk rijden, sturen en gooien is. Je zit heerlijk recht op, lekker hoog en bij stoplichten win je het ook nog van de meeste auto's (soms per ongeluk met een wheelie dat dan weer wel).
Qua looks. Ja je moet er van houden. Maar er is zat wat je naar je eigen smaak kan verbouwen.
Qua geluid. Dikke knallen. (Ik heb Leovince X3 dempers)
Qua onderhoud. Schijnt haast niet kapot te krijgen te zijn.

Succes met het kopen van een XT want ik denk dat je wel overtuigd bent nu :P

Bedankt voor je bericht, maar de XT660X is een echte mannending. (niet lullig bedoeld voor de vrouwenbezitters ervan, maar niet mijn ding!)
Maar om een motor te gaan kopen en dan te verbouwen vind ik zonde, de originele staat van het model van de motor is toch het mooist! (waarom zou je het anders kopen hihi)
Een mooi geluid kan met alle motoren, als je maar een mooie demper of uitlaat aanschaft.
Onderhoud zou fijn zijn als het weinig kost, maar wil je een bepaald motor kopen > dan is het een afweging maken of de onderhoudskosten te doen zijn voor jezelf, zo niet, dan vind ik niet dat je die motor moet kopen want je gaat niet besparen op onderhoudskosten.

Overtuigd ben ik wel, tis alleen de look die ik minder vind, dus helaas. Blijft nog steeds een keuze tussen die 4.
 
Als hij lang moet meegaan is de beste keuze een die je terug op vol vermogen kan zetten (70kW), dan kan je na je a2 periode gewoon op de zelfde motor blijven rijden. Een 300cc is leuker voor a2 denk ik, maar na een tijdje wil je toch meer hoor :)

Qua 30kw vs 35kw (bv.)

Een groot verschil is het niet, en ik denk dat je met een ninja 300 of z300 toch meer een speelfiets hebt. Terwijl de cbr500 wat volwassener, maar ook saaier is.
Ik heb zelf een ninja 300 en ik vind rijden op de snelweg niet prettig. Je zit hoog in toeren en veel power heb je niet meer.
Daarentegen is het wel een zeer leuke motor om bochtige baantjes mee te rijden.

In jou geval zou ik naar de er6n/f gaan, leuke motor en na twee jaar laat je hem op 70kW zetten en heb je weer even genoeg vermogen ^^
 
Terug
Bovenaan Onderaan