Eerste motor, advies

the_Waiter

Die hard MF'er
25 mrt 2009
787
4
Eindhoven (Noord Brabant)
volgende maand heb ik mijn AVB examen en dus ben ik inmiddels al wat aan het rondkijken voor een eerste motor maar ik heb even advies nodig hierover.

ik ben nog student, woon op 5 minuten fietsen van de universiteit dus heb geen dagelijkse rit die ik met de motor ga maken. Daarnaast groeien de euro's nog niet op mijn rug en moet ik rondkomen met studiefinanciering, lening en een bijbaantje.

Ik heb in een budget van ongeveer max. 2500 euro voor de motor (pak, helm, lessen etc is ander budget.)

Nakedbikes vind ik toch wel mooi om mee te beginnen, (later als er geld verdient wordt komt er een pan) maar tot die tijd, naked. Op zich moet dat met de 2500 ook wel te vinden zijn gok ik. Maar voor mij is het echt een hele smak geld.

Daarom denk ik er ook over na om wellicht een goedkopere, oudere motor <1000 euro te kopen maar een krasje meer of minder niet opvalt en een keertje vallen ook nog geen ramp is. Na een paar jaar als ik dan afgestudeerd ben en werk is er weer geld voor een mooiere motor.

daarnaast wil ik vaste lasten als belasting en verzekering zo laag mogelijk houden.


Wat zouden jullie aanraden?
 
Koop iets waar je lekker op zit...
Er is echt wel iets te vinden voor die euro's!
 
Je moet vooral oppassen dat je niet een fiets gaat kopen waaraan nog veel moet gaan gebeuren. Neem dus iemand mee die er echt verstand van heeft. Niet alleen van rijden maar ook van motor onderhoud e.d.

Beter een wat minder snelle fiets waaraan je voorlopig geen kosten hebt dan een fiets met versleten balhoofdlagers, banden , wiellagers of die olie zuipt.

Een honda kan m.i. meer kms hebben dan een andere jap.

Als je weinig rijd is huur wellicht goedkoper.
 
Ga voor een 4cilinder, deze zijn wat makkelijker in de omgang dan een 2cilinder.
Heb je nog restricties wat betreft 25kwatt? Dan is een CB-1 of een GS500 misschien wel wat voor je.