Eerste motor: CBR600 of ZX6R?

Cybergirl

Rookie
24 aug 2004
9
0
Eindhoven
Hey allemaal,

Binnenkort is het zover: de xxxxxxxxx-jes naast de A zullen verdwijnen op het roze papiertje dat al zo lang in mijn portemonnee zit.. en dan.. tijd voor mijn eerste motor. Ik ben van plan te gaan voor een tweedehands motor, ergens uit 93-98, en momenteel oriënteer ik me op de Honda CBR600 en de Kawasaki ZX6-R. Nu mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen: wat raden jullie me aan? Voor mij is het met name belangrijk dat de motor niet al te onderhoudsgevoelig is, en enigszins waardevast (moet over een jaar alweer verkocht worden i.v.m. reisplannen). Tips?
 
Waardevast--> honda... voor de rest heb ik geen ervaring met kawa's dus ik hou mn mond. Reken wel op een hoop fanboy reacties :)
 
Waardevast--> honda...
Helemaal waar dus als je dat al als een vereiste noemt gewoon een nette CBR op de kop tikken.

En als die CBR over een jaar al de deur uit moet zou ik een zo oud mogelijke kopen. 91'er of zo. Dan schrijf je er misschien helemaal niks op af.
 
Helemaal waar dus als je dat al als een vereiste noemt gewoon een nette CBR op de kop tikken.

En als die CBR over een jaar al de deur uit moet zou ik een zo oud mogelijke kopen. 91'er of zo. Dan schrijf je er misschien helemaal niks op af.

Volgens mij heb je je verhaal niet afgemaakt :+

In de trend van....als je echter de funfactor laat meewegen kom je al snel bij de Kawa uit })
 
Volgens mij heb je je verhaal niet afgemaakt :+

In de trend van....als je echter de funfactor laat meewegen kom je al snel bij de Kawa uit })

Ach daar is die meid niet aan toe. Heeft net dr rijbewijs en wil een jaartje rustig rijden ;)
 
gewoon een 636 kawa...rijd veel beter in het toerenbereik waar
je normaal in rijd.... ;) is wat sterker in lage toeren.(voor een600+ dan)
DUS IS OOK RUSTIGER TE RIJDEN OMDAT JE MINDER TOEREN NODIG HEBT.....

sux6 met je keuze......
GRTZZ rob

ps...ikke kawa-nerd...dus probeer weer een zieltje te winnen... O-)
 
Laatst bewerkt:
Ach daar is die meid niet aan toe. Heeft net dr rijbewijs en wil een jaartje rustig rijden ;)

Zie net op je site dat je over beide motoren kan meepraten....misschien moet je toch even vertellen waarom die Honda de deur is uitgegaan en je zelfs het vloekende contrast van je motorpak en huidige motor voor lief neemt :+

leuke site btw
 
Ben misschien beetje bevooroordeeld, maar als meisje wil je misschien iets minder extreem, dan zou ik zeker voor de honda gaan, zit makkelijker en is iets minder agressief, zeker dan ook als eerste fiets.
Maak een testrit en koop wat je het liefste rijdt en ziet.

greetz
 
Zou voor de CBR600 gaan, heb een keertje met een CBR600F van 96 gereden en heeft genoeg onderin om rustig te gaan, zeker bij je eerste moto. Heeft ook nog genoeg bovenin om der ies tegenaan te kunnen gaan, als je wil.
De kawa, geen ervaring mee.
Succes met de keuze (mss kiezen wat je mooi vindt?)
 
Ik heb op beide motoren gereden. Ik denk dat je het snelst zult leren op een CBR, hier rij je zo op weg alsof je al jaren niks anders doet. Om sportief te leren rijden perfect want hij is erg vergevingsgezind. Dit is voor sommigen een zwakte, hij is te lief gewoon, een geluid als een stofzuiger en een beetje suf imago (de cbr is de VW golf, Kawa meer zeg maar een alfa). Kwa betrouwbaarheid en waardevast ben je ook het beste uit op de honda (zeker wat betreft betrouwbaarheid!!!). Als je uiteindelijk zo fanatiek blijkt dat je de honda te suf gaat vinden dan ruil je 'm gewoon in... (bijv. tegen een krachtigere 750 of 1000). Maar als eerste motor is er werkelijk niks beter denk ik... voordat je uitgekeken en uitgeleerd bent duurt dat echt wel even... (de meeste rijders halen dat moment niet eens...).
 
Persoonlijk vind ik dat meisjes mooier op een CBR passen...
Ziet er zo schattig uit... :+

Ik zeg niet dat je een ZX6R moet gaan kopen om er stoer uit te zien om de moto..
Maar vind die Honda gewoon beter passen..
zeker zo een zwart-roze..
Maar dat is mijn mening he,..
En zwart-roze kawasaki's bestaan ook :)

Heb ook al met beide motos gereden...
CBR600 = all round
Zx6r = ook niet slecht, zelfs iets sneller mss

Voorkeur: CBR600
 
Mjah...moeilijke vraag.

Over het algemaan zou ik eerder een cbr600f kiezen. Das toch een lekkere fiets (vooral int zwart :9~ )

Ik zou echter bepaalde aanbiedingen van kawas overwegen
Neem nou deze IN BELGIE:

full

2002
18.000k
VP 6000€
Kawa ZX 6 R 636

Ik vraag me alleen af of dat model ookal 636 CC was :?
 
denk dat het kwa snelheid heel weinig zal schelen... (voor wie de fastbikes videos heeft kent de testen). In de praktijk wijken de 600's niet veel van elkaar af, sterker nog, omdat de CBR (schijnt ook weer zo te zijn met de 1000rr) zo vriendelijk is rij je er veel makkelijker en dus harder mee...
Vind juist die roze niet zo mooi :)
 
Mjah...moeilijke vraag.

Over het algemaan zou ik eerder een cbr600f kiezen. Das toch een lekkere fiets (vooral int zwart :9~ )

Ik zou echter bepaalde aanbiedingen van kawas overwegen
Neem nou deze IN BELGIE:

(Afbeelding)
2002
18.000k
VP 6000€
Kawa ZX 6 R 636

Ik vraag me alleen af of dat model ookal 636 CC was :?
Is ook 636 cc... en dat merk je ook best wel...
 
Qua rijden zeg ik absoluut de kawa...is veel sportiever. En omdat je dit in
"sport" post neme ik aan dat je dat wil ?
Maar een honda is wel iets waardevaster.
 
Tja, ik ben bevooroordeeld en met de cbr heb ik geen ervaring....

Maar als je voor de looks en de kick gaat: KAWA :)

succes met kiezen...ik denk dat je gewoon moet kijken waar je tegen aan loopt...
 
Hmmm, bedankt voor jullie reacties!

Grappig, ik heb deze topic per ongeluk twee keer gepost (p.o. de enter-toets twee keer geraakt). Hier wordt gepleit voor de cbr, in het nadere topic voor de zx-6r. Zelf denk ik dat het verstandig is eerst goed te leren rijden voor ik alle registers open trek, en het is me duidelijk geworden dat de cbr dan toch echt de betere keuze is. Dus waarschijnlijk eerst een jaartje voor de 'rustige' optie, daarna zien we wel weer verder..

Enne.. roze voor een motor???? Never! Ik snap niet hoe ze dat bij Honda bedacht kregen..
 
Met het zelfde probleem zit ik nu ook. Zit al een tijd te twijfelen tussen Gixxer 600, Kawa zx6r en CBR600, allemaal van '98. Heb nu een GSXf600 maar daar zijn de grenzen toch wel van bereikt nu. Heb het advies gekregen om voor de Gixxer te gaan vanwege de grotere afmetingen (met mijn 1.93 meter). Maar m'n vriendin rijdt op een zx4r en dat rijdt echt super (wel een beetje krap voor mij :X Het uiterlijk van de kawa's spreekt me ook het meeste aan. Heb een budget van rond de 5500 euri..... help!!!! Wat te doen?????
 
KAWA kopen!! Heb er nu ook 1 gekocht en het rijdt heerlijk. Heb ook getwijfels tussen de cbr en de gsx-r. Maar kwa looks vind ik de Kawa veel mooier :} . Heb nog effe een ridje gemaakt op de cbr maar deze zat mij niet zo lekker. Ook was hij een stuk minder sportief dan de Kawa. De gsx-r heb ik niet op kunnen rijden. Dus ging mij keus naar de Kawa en zonder spijt!!! :]
 
Dan neem je toch een zx-6r :9 Zoveel verschil is er ook weer niet met een cbr
Als je kiest voor een cbr is niks vervelender dan elke keer als je een zx6 ziet te denken datje die toch liever zou hebben :]

:^ :^ :^

Neem wat je meer aanspreekt, als dat de Kawa is, zou ik die eerder nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan