Eerste motor: CBR600 of ZX6R?

Cybergirl

Rookie
24 aug 2004
9
0
Eindhoven
Hey allemaal,

Binnenkort is het zover: de xxxxxxxxx-jes naast de A zullen verdwijnen op het roze papiertje dat al zo lang in mijn portemonnee zit.. en dan.. tijd voor mijn eerste motor. Ik ben van plan te gaan voor een tweedehands motor, ergens uit 93-98, en momenteel oriënteer ik me op de Honda CBR600 en de Kawasaki ZX6-R. Nu mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen: wat raden jullie me aan? Voor mij is het met name belangrijk dat de motor niet al te onderhoudsgevoelig is, en enigszins waardevast (moet over een jaar alweer verkocht worden i.v.m. reisplannen). Tips?
 
zx-6r, deze is sport en toer in één. De CBR is te saai :)

Oké ik moet toegeven, ik ben niet helemaal onafhankelijk, want ik heb zelf ook een zx-6r ('98)
 
WAAROM STAAT DEZE TOPIC ER 2 KEER IN,...?
ik was mn post al kwijt,staat er verderop nog een keer dezelfde topic... :?
(o,ja...NATUURLIJK DE KAWA...mn argumenten staan in de andere topic |(
 
Ik ga hiermee een heleboel mensen tegen de kop stoten, maar puur persoonlijk vind ik de oude CBR een beetje de Opel Kadet onder de motoren... Ik zou dus zeggen ga voor de ZX6 :} !

Enne, welkom trouwens... :]
 
waarom vraag je dat hier nu , je weet toch dat iedereen het merk zegt waar hij mee rijd , moet je zelf ondervinden wat JIJ het mooiste en het beste vind.
JIJ moet er op rijden en niet iemand van hier op het forum , maak op beide een testrit en dan zul je wel ondervinden wat het beste bij jou past.
ik wens je in ieder geval een aangename 1ste motor en veel plezier ermee.
 
ZX-6R, leukere fiets om op te rijden. (en dat zegt een CBR rijder) Zijn allebei erg goede fietsen maar de ZX-6R is wat minder lineair, wat sportiever, lekkere roffel uit de airbox terwijl de CBR wat saaier is maar verder niet veel anders rijd.

Normaal zijn Honda's wat meer waardevast maar het zal niet zoveel schelen in dit geval. Ook qua onderhoud zit er weinig verschil in. Allebei erg betrouwbaar.

Het beste is gewoon om ff een proefrit te maken op beide fietsen.
 
Iedereen roept wel zx6r, maar een kawa is wel onderhoudsgevoeliger en een honda behoud zijn waarde meer. Ik zou dus voor de cbr600 gaan. Ook al is de kawa sneller en mooier. Een snellere, en mooiere motor kan je altijd nog kopen. Het gaat er nu om dat je rijdt, en de cbr600 is toch ook een beetje toer, dus geen last van polsen etc, zeker als eerste motor een goede keus denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan