Eerste motor een sc28?

MaxiCosi24

MF'er
6 dec 2007
103
0
Ik ben van plan om een sc28 te kopen als beginnersmotor?
Kun je hier een beetje normaal op rijden?
Wel eens van een vriend gehoord dat dit de gevaarlijkste motor is die er bestaat

Fireblade sc28 , 1993 Streetfighter
 
Ik ben van plan om een sc28 te kopen als beginnersmotor?
Kun je hier een beetje normaal op rijden?
Wel eens van een vriend gehoord dat dit de gevaarlijkste motor is die er bestaat

Fireblade sc28 , 1993 Streetfighter


Je kan er wel mee beginnen, maar dan moet je wel fluwelen handjes hebben ;)
Zo'n motor heeft nog dat echte oldschool power })

Kijk en vraag anders ff hier:
Het Honda CBR 900RR Fireblade topic deel XIV

ps die vriend van je is gek! Een Fireblade is de beste motor die er is *D
 
Ik ben van plan om een sc28 te kopen als beginnersmotor?
Kun je hier een beetje normaal op rijden?
Wel eens van een vriend gehoord dat dit de gevaarlijkste motor is die er bestaat

Fireblade sc28 , 1993 Streetfighter

Ik rijd er zelf op een (met alle tupperware erop) lijkt mij niet de gevaarlijkste motor die er is. Maar je meot er wel wat respect voor tonen. :Y
Hij is wel 'tankslapper-happy' -O- dus daar wel een beetje op letten. Verder helemaal top!
Vriendje is inderdaad niet helemaal tof (jaloers misschien?)
 
ik rij ook de sc28...enne geen probleem..

enja hoor ook vaker dat deze één van de agressiefste zou zijn...tis maar net hoe je ermee omgaat...

dusseh...de kans, gelijk grijpen..... toen ik 20 was reed ik ook een fireblade...

de mzzl en succes ermee :W
 
Ik ben van plan om een sc28 te kopen als beginnersmotor?
Kun je hier een beetje normaal op rijden?
Wel eens van een vriend gehoord dat dit de gevaarlijkste motor is die er bestaat.

Fireblade sc28 , 1993 Streetfighter

_O-

Die vriend van je spoort niet.

:+

Die vriend heeft duidelijk nog nooit op een ZX-14r gereden. :P

En ja je kan best normaal op die blade rijden hoor! Ook al heeft die 900cc, enorm veel pk's bulkt die niet uit. Dus in die zin, hoef jij niet bang te zijn. De rest is up to you.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je vriend in de war is met een echt gevaarlijke machine...

De TL1000 })


[img=799,1028]http://tweakers.net/ext/f/d175ed15a774c0b68d1bb1157470157b/full.jpg[/img]

Fireblade is een pittige motor, maar tis een Honda dus gebruiksvriendelijk. Zou eerder lekker een 600SS pakken, heb je ook een dikke 100-120 pk en kan je echt op leren rijden zonder het gevaar van niezen en beetje gas teveel op het vereerde moment.
 
Denk dat je vriend in de war is met een echt gevaarlijke machine...

De TL1000 })


[http://tweakers.net/ext/f/d175ed15a774c0b68d1bb1157470157b/full.jpg (afbeelding)]

Fireblade is een pittige motor, maar tis een Honda dus gebruiksvriendelijk. Zou eerder lekker een 600SS pakken, heb je ook een dikke 100-120 pk en kan je echt op leren rijden zonder het gevaar van niezen en beetje gas teveel op het vereerde moment.

Moet je er wel bij zeggen dat dat geldt als je rustig rijdt met een 600. De nieuwere kunnen ook vrij aardig gevaarlijk uit de hoek komen als je denkt dat het gas er wel vol op kan... ;)
 
Moet je er wel bij zeggen dat dat geldt als je rustig rijdt met een 600. De nieuwere kunnen ook vrij aardig gevaarlijk uit de hoek komen als je denkt dat het gas er wel vol op kan... ;)
Ach, in prioncippe kan iedere fiets je verassen, maar fietsen met een pk/koppel verhouding van meer dan 100pk/100nm zijn doorgaans toch net wat bijtgrager dan een 600cc die je op 15.000rpm moet jagen om vermogen te krijgen.Een blade heeft ook een redelijk koppel, en dat is vaak hetgeen wat verast, niet zozeer het topvermogen.
 
rare manier om op af te stappen zeg

:+

Beetje afhankelijk van de koppelkromme, 600tjes hebben 't top koppel/vermogen vrij hoog in de toeren liggen waardoor je minder snel verrast word, ik kan uit ervaring vertellen dat een sc50 veel koppel laag in de toeren heeft liggen hetgeen je nog wel eens kan verrassen als 't koud en nat is :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan