Eerste motor en carburateur vs. injectie

Mroegiest

MF'er
9 sep 2018
61
29
Terneuzen
Dag mensen, hier is mijn verhaal in het kort.

Ik heb les gehad op een Kawasaki ER6N, model 2016. Deze had een injectie motor. Zodra ik hem startte kon ik meteen gewoon revven en gaan, niks aan de hand en liep perfect.

Ik wilde voor mezelf altijd graag een Kawasaki ER5. Ik vind het nog steeds een mooie motor, maar hier is het probleem.

Ik ben 1 keer gaan kijken naar een ER5, en ik werd behoorlijk teleurgesteld. De motor werd voor mij gestart, maar toen ik zelf revvde, leek het wel alsof de motor het niet aankon. Alsof hij meteen stil wilde vallen.

De man die hem wilde verkopen vertelde dat dat normaal is omdat de motor carburateurs had i.p.v. een injectie motor. De carbs moeten nog opwarmen etc.

Nu wil ik zelf mijn eerste motor wel gaan kopen, niet al te duur, maar in mijn prijsklasse (onder de 2000) is alles zo oud dat er nog steeds overal carburateurs in zitten. Ik ben dus bang dat ik ga kijken naar motors en constant teleurgesteld ga worden over hetzelfde als bij die ER5.

Mijn vraag aan jullie, is dit normaal voor motors met een carburateur? Moet ik beter gewoon sparen voor een duurdere motor maar dan eentje die een injectie motor heeft?

Groet,

Max!
 
Tja ik kan je niet met jouw probleem helpen behalve 1 advies, adem in en adem uit, ontspan en laat het gaan.
Jawel hoor, echt wel.
Je zou voor de verandering is een keer iets aan kunnen nemen van de deskundigen hier. maar in plaats daarvan ga je ze liever beledigen als hun antwoord je niet aanstaat en doe je net of jij het beter weet.
 
ik zou willen dat ik B07 zou kunnen negeren. Tot mijn spijt moet de onzin die hij verkondigt in techniek toch echt ontkracht worden elke keer, voordat mensen de bs gaan geloven.
 
Jawel hoor, echt wel.
Je zou voor de verandering is een keer iets aan kunnen nemen van de deskundigen hier. maar in plaats daarvan ga je ze liever beledigen als hun antwoord je niet aanstaat en doe je net of jij het beter weet.

Nee ik zie het even anders, ik laat regelmatig bewijzen zien om me verhaal te onderbouwen, ook nu weer zijn er mensen weer selectief blind.
Kijk maar in de motortechniek boeken daar word regelmatig over explosie gesproken en, ik kan je nog wel meer sites laten zien waar het staat maar dat heeft toch weinig zin want, een hoop mensen vinden het niet belangrijk iets te laten zien of onderbouwen, nee gewoon wat roepen en, dan moet je het maar geloven, hoe naïef kun je zijn, er zijn een (HOOP niet iedereen) schapen en, papegaaitjes die elkaar volgen-napraten daar distantieer ik me liever van.
Buiten dat kun je ook meningsverschillen hebben.
 
Nee ik zie het even anders, ik laat regelmatig bewijzen zien om me verhaal te onderbouwen, ook nu weer zijn er mensen weer selectief blind.
Kijk maar in de motortechniek boeken daar word regelmatig over explosie gesproken en, ik kan je nog wel meer sites laten zien waar het staat maar dat heeft toch weinig zin want, een hoop mensen vinden het niet belangrijk iets te laten zien of onderbouwen, nee gewoon wat roepen en, dan moet je het maar geloven, hoe naïef kun je zijn, er zijn een (HOOP niet iedereen) schapen en, papegaaitjes die elkaar volgen-napraten daar distantieer ik me liever van.
Buiten dat kun je ook meningsverschillen hebben.
nee, je laat zien dat je net aan verhaaltjes voor leken begrijpt. Wanneer er dan wat dieper gegaan wordt, laat je zien dat je dat niet aan kan mentaal. Jammer joh.

Waarom reageer je dan?

Dat staat in de zin erna troll
 
Nee ik zie het even anders, ik laat regelmatig bewijzen zien om me verhaal te onderbouwen, ook nu weer zijn er mensen weer selectief blind.
Kijk maar in de motortechniek boeken daar word regelmatig over explosie gesproken en, ik kan je nog wel meer sites laten zien waar het staat maar dat heeft toch weinig zin want, een hoop mensen vinden het niet belangrijk iets te laten zien of onderbouwen, nee gewoon wat roepen en, dan moet je het maar geloven, hoe naïef kun je zijn, er zijn een (HOOP niet iedereeks naarksn) schapen en, papegaaitjes die elkaar volgen-napraten daar distantieer ik me liever van.
Buiten dat kun je ook meningsverschillen hebben.
Je moet echt eens een keer je bericht lezen voordat je het post.
Je plaatst je komma's op de raarste plaatsen. het is maar een tip.
Ik ga je eens verrassen. Niet alles wat op internet staat is waar.
Er worden tekens onderbouwingen en berekeningen gegeven
die allang bewezen zijn en jij komt enkel met filmpjes en beweringen die haaks staan op de natuurkunde en wetten.
Jij wilt alleen onderbouwingen zien die stroken met jouw beweringen. Als je zelf wat meer kennis zou hebben zou je dat zelf zien.
Het geeft niks dat je niet zoveel inzicht hebt maar houd dan net als veel andere je mond als je iets uitgelegd wordt.
Die uitleg geven we overigens niet voor jouw maar voor andere onwetende die je misschien gaan geloven en zo verkeerde conclusies gaan trekken.
Dit is het laatste wat ik ervan tegen je wil zeggen want net als anders weet je toch alles veel beter.
 
nee, je laat zien dat je net aan verhaaltjes voor leken begrijpt. Wanneer er dan wat dieper gegaan wordt, laat je zien dat je dat niet aan kan mentaal. Jammer joh.
nee, je laat zien dat je net aan verhaaltjes voor leken begrijpt. Wanneer er dan wat dieper gegaan wordt, laat je zien dat je dat niet aan kan mentaal. Jammer joh.
Ik ben er nog steeds hoor dus, het mentaal niet aankunen waar baseer je dat op?
Ik vermaak me kostelijk.

Troll de Troll:)
 

Bijlagen

  • bougie.png
    bougie.png
    20,8 KB · Weergaven: 3
Ik val nooit iemand zomaar aan die mij niet eerder heeft aangevallen in deze of andere topics.
Altijd maar commentaar geven kan ik ook hoor, je kan me krijgen zoals je hebben wil.
Als je even terug leest zie je Jan wat zeggen over mijn niveau, daar maakt die verschillende spelfouten wat dan gelijk een inkoppertje is.
Actie is reactie en, verder maakt het mij geen hout uit of iemand spelfouten maakt, ik maak ze zelf ook genoeg, net als iedereen dat wel is doet.

diskussieren moet met dubbele s, dat was inderdaad fout, maar bij ons is het algemeen aanvaardt dat je een "c" die uitgesproken wordt als een "k" mag vervangen door de "k". vrije spelling noemen we dat. en ook de "eau" vervangen door een "o" valt daaronder. taal is niet dood maar levend en verandert voortdurend, aanvaardt het of niet maar jij zal het niet kunnen tegen houden.

maar wie is nou de grootste l*l als hij, terwijl hij iemand zit uit te lachen omwille van zijn spelling, dat doet door een bericht te posten met meer fouten in ...
(nivo) of niveau. (diskusieren) of discussiëren.
Gezien je denk en, schrijf werk zit jij nog lang niet op mij NIVEAU_O-

"denk werk" is geen nederlandse uitdrukking
"schrijf werk" ook niet
"denk- en schrijfwerk" dan weer wel
die comma na "en"
en dan niet eens op een correcte manier je bezittelijke voornaamwoorden kunnen gebruiken

en daarna geen bericht kunnen plaatsen zonder fouten. ik heb zelfs een beetje medelijden met je !
 
Laatst bewerkt:
Nou, jullie zijn allemaal door naar de volgende ronde. Volgende week in een topic over velgen-die-eigenlijk-wielen-zijn-maar-door-iedereen-velgen-worden-genoemd-en-wat-we-daar-aan-gaan-doen-want-dit-land-gaat-kapot, zien we wie de felbegeerde eerste prijs pakt. Een week zonder MF ergens in een berghut samen met en mede mogelijk gemaakt door MBM. En die staat gewoon om 6:00 naast je bed met een vorkpoot.

Ontopique?
 
Terug
Bovenaan Onderaan