Eerste motor en carburateur vs. injectie

Mroegiest

MF'er
9 sep 2018
61
29
Terneuzen
Dag mensen, hier is mijn verhaal in het kort.

Ik heb les gehad op een Kawasaki ER6N, model 2016. Deze had een injectie motor. Zodra ik hem startte kon ik meteen gewoon revven en gaan, niks aan de hand en liep perfect.

Ik wilde voor mezelf altijd graag een Kawasaki ER5. Ik vind het nog steeds een mooie motor, maar hier is het probleem.

Ik ben 1 keer gaan kijken naar een ER5, en ik werd behoorlijk teleurgesteld. De motor werd voor mij gestart, maar toen ik zelf revvde, leek het wel alsof de motor het niet aankon. Alsof hij meteen stil wilde vallen.

De man die hem wilde verkopen vertelde dat dat normaal is omdat de motor carburateurs had i.p.v. een injectie motor. De carbs moeten nog opwarmen etc.

Nu wil ik zelf mijn eerste motor wel gaan kopen, niet al te duur, maar in mijn prijsklasse (onder de 2000) is alles zo oud dat er nog steeds overal carburateurs in zitten. Ik ben dus bang dat ik ga kijken naar motors en constant teleurgesteld ga worden over hetzelfde als bij die ER5.

Mijn vraag aan jullie, is dit normaal voor motors met een carburateur? Moet ik beter gewoon sparen voor een duurdere motor maar dan eentje die een injectie motor heeft?

Groet,

Max!
 
Terug
Bovenaan Onderaan