Eerste motor: GSX-R 600 / R6 / ZX-6-R/ CBR 600 RR

Keuze Hangt af van jezelf...
Allemaal bouwjaar 2003-2004 ?

Koop een moto die je mooi vind,
qua rijstijl ongeveer allemaal zelfde dnek ik(600cc).. dus onderaan weinig koppel, en bovenaan,...raketachtig..

2003
Upside down veringen van kawa en suzuki wel cool
R6/600RR: mooi, maar dan toch 2004 -> upsd

Ik denk dat 600RR een van de tragere is, wel mooi..
R6: snel en ok
ZX636: meer koppel, look = speciaal
GSX600R: ook snel, en kleuren ok

Ik zou de 600RR(seatpipe) pakken, en dan polyester kuip...
Maar keuze is aan jou...
 
Mijn eerste motor was een gsxr-600.'98
Ik heb er een paar maanden mee gereden en moet zeggen dat het prima ging voor m'n "eerste" bike.
Je moet alleen in de gaten houden dat er meer power inzit als je lesmotor had.
Vooral als de weg een beetje nat is is het even wennen maar dat went heeeel snel :)
 
Ik heb een R6 2004 als eerste motor. Echt meer dan genoeg vermogen hoor! De looks moet je van houden, maar qua model vind ik de R6 de mooiste. Is echt iets persoonlijk natuurlijk. Jammer dat er geen upside down voorvork op zit (heeft 2005 model wel), maar wat ik vooral merk is dat ik op de R6 ruimer zit dan op een GSX-R 600, Kawa 636 en een CBR 600. Ik ben namelijk 1.88m lang.

Je moet gewoon even gaan rijden, zitten, voelen etc.

Een 600cc supersport motor kan best als eerste motor. Heb het zelf ook gedaan en als je je rechterhand een beetje in bedwang houdt is er niks aan de hand. En het zijn lichte en lekker wendbare motoren. Maar er is er echt geen een beter dan de andere, elke model blinkt weer ergens anders mee uit, dus het is gewoon iets waar je zelf voor moet kiezen.

Succes ermee!
 
je moet voor jezelf kiezen, ik heb voor de ZX-6R gekozen (bj '98) omdat ik het een mooie fiets vond en na 1 keer rijden was ik verkocht!
ik rijd dan nog wel 25KW, maar voor een eerste motor heeft ie onderin nog wel wat vermogen...
(ik zit binnen 5 sec aan de 100)
zonder 25KW is het ongetwijfeld nog leuker :9
(dan schijn je met 3.5 sec op de 100 te zitten }) )
meer verder stuurt ie nog wel lekker licht en dat vind ik wel ideaal voor een eerste fiets :)
 
Ik ben zelf begonnen op een gsx-r 600 2003 heerlijke motor.
als ik jou was zou ik gewoon zoveel mogelijk gaan proef-rijden.
Heb ik overigens nooit gedaan hoor ik heb gewoon toen der tijd gezegd ik wil die gsx-r 600 hebben.
Heb hem gekocht zonder ook maar een keer proef te rijden.
Maar hij beviel mij uitstekend.

succes met je keuze
 
Ik heb ook de ZX6R als begin motor en bevalt me prima :]

Eerst wilde ik beginnen met een ZX9R, maar overal waar ik kwam zeiden ze dat ik beter met een ZX6R kon beginnen en achteraf kan ik het wel begrijpen, want deze motor heeft toch meer power dan ik had gedacht.
 
Yamaha Yzf-R6 2002!

Schitterende motor.. de looks and the power.. :9
vooral als eerste motor!! En vind nog steeds smulle!!
 
Zo gaat 'ie lekker......... *D

Al veel reacties gehad en ben nieuwsgierig naar nog veel meer.

Laat het me maar weten, want ik vind het bere-interessant!

Alvast bedankt en ga zo door!
 
HEE SuperLuke,

Ik zit met het zelfde probleem alleen heb ik de R6 en ZX-6R al
niet meer op het oog, zit alleen nog te twijfelen aan de GSX-R600 :9~
of de CBR 600 RR :9~ beide model 2005.

Ik vind echt moeilkijk want elke motor heeft wel zijn voor- en nadelen.

Maar je zult toch een keuze moeten maken '( .

succes *D

Greets GSX -Erie
 
ze zijn allemaal heel erg mooi en je moet kopen welke jij het mooiste vind en natuurlijk toch effe proefrijden als het kan.
HEE SuperLuke,

Ik zit met het zelfde probleem alleen heb ik de R6 en ZX-6R al
niet meer op het oog, zit alleen nog te twijfelen aan de GSX-R600 :9~
of de CBR 600 RR :9~ beide model 2005.

Ik vind echt moeilijk want elke motor heeft wel zijn voor- en nadelen.

Maar je zult toch een keuze moeten maken '( .

succes *D

Greets GSX -Erie
 
Ik heb zo'n beginnersmotor voor je in de aanbieding :9

Het ligt echt aan hoe jij bent en niet aan de motor. Ik ben begonnen op een ZZR600 en daarna na 3 GSXR-en ( 600 ) overgestapt op mijn huidige ZX6R ( 04 ).
Geen probleem als je normal doet en niet denkt dat je Rossi bent
 
Gewoon goed kijken en vergelijken maar vooral passen. Maar waarom een 600 SS en geen naked omdat je later een tuono wilt?
 
R6 98' voor mij!

Dacht eigenlijk dat de R6 pas vanaf modeljaar 1999 leverbaar is :?

Ik ben begonnen op een R6 uit 2000. Destijds koos ik voor deze motor op basis van de looks en de mooie kleur blauw. Achteraf vond ik het vermogen wel erg piekerig en bleek de R6 (vooral in het blauw |( ) behoorlijk eenheidsworst te zijn.

Momenteel rij ik met erg veel plezier op een ZX6R (klik op mijn sign) en ben ik stiekem een beetje fan geworden van Kawasaki. Aparte looks en juist niet veel geleverd in mijn lievelingskleur (juist-->blauw). Daarnaast heb je een beter middengebied op de ZX6(36)R en is het aanzuiggeluid ongenaakbaar. Een sportdemper maakt het trouwens helemaal af ;)

Mocht je voor model 2003/2004 gaan --> check die blauwe op gezocht/gevonden.
 
Wat een reacties! :} Keep up the good work!

Effe reageren:

GSX-Erie: Jij ook suc6 met je beslissing en laat me weten wat het wordt....

Soesoekie a.k.a. Kaawaazaakie: :9 , alleen dat K#T-rijbewijs duurt nog effe....

ZX10R: Ik vind naked en ss allebei bruut en een tuono is ook eigenlijk een halve ss!

Vasily: Why?

Indorider: Thanx en die blauwe heb ik al gecheckt......

Jullie allemaal veel :] -plezier!
 
Ik zou voor de RR :} gaan,

ik heb hem puur om de looks gekocht,
met een beetje modificeren,
ziet ie der nog beter uit,
hij stuurt als een mes.

Maar ja, alles is persoonlijk,
succes met de keuze
 
Wat een reacties! :} Keep up the good work!

Effe reageren:

GSX-Erie: Jij ook suc6 met je beslissing en laat me weten wat het wordt....

Soesoekie a.k.a. Kaawaazaakie: :9 , alleen dat K#T-rijbewijs duurt nog effe....

ZX10R: Ik vind naked en ss allebei bruut en een tuono is ook eigenlijk een halve ss!

Vasily: Why?

Indorider: Thanx en die blauwe heb ik al gecheckt......

Jullie allemaal veel :] -plezier!

Omdat je de rwb nog niet hebt vergeven we het je, maar er bestaat geen halve SS (er zijn wel foto's van maar dan is het letterlijk half). Heb hiervoor een Z1000 gehad. Er zit een groot verschill tussen een naked en een SS.
 
Omdat je de rwb nog niet hebt vergeven we het je, maar er bestaat geen halve SS (er zijn wel foto's van maar dan is het letterlijk half). Heb hiervoor een Z1000 gehad. Er zit een groot verschill tussen een naked en een SS.

Een groot verschil? Kun jij mij dit verder verduidelijken, behalve de logische redenen (zoals geen kuip, andere zithouding) of is dat wat je bedoelde? Lijkt me sterk trouwens........
ZX10R, als jij me het uitlegt, kan ik waarschijnlijk nog beter een keuze maken.

I am curious...............?
 
Terug
Bovenaan Onderaan