Eerste motor (ja alweer zo'n topic) BMW F 800 S

Ja, valse neutrals had mijne ook last van.
Riem kost 160, kettingset 180....dat is het verschil niet, he. Osco erop en je hebt geen omkijken naar een ketting. Mijn heb ik NOOIT schoongemaakt en toch 38k gelopen. Advies voor riemwissel is (meen ik) 40k? Kortom: het voordeel van een riem is niet zo groot als je denkt.Wel meer kans op breuk omdat een riem nou eenmaal zwakker is.

Kijk, bij een nieuw modelletje wat kinderziektes is wat mij betreft OK....mits de leverancier de juiste support geeft aan z'n klanten. BMW gaf bij mij echter niet thuis.....nét buiten garantie. Prutsers.Voor mij dus nooit een BMW meer.
 
Denk bij schademotoren altijd om de kleine dingetjes waar je niet direct aan denkt:
- Frame krom?
- Voorpoten krom?
- Val schade op wielen?
- WOK melding (staat op kenteken)?

Bij een WachtOpKeuren moet er opnieuw gekeurd worden bij de RDW, hoeft niet duur te zijn, maar je moet er wel weer even. Las laatst met een WOK die een deuk in het frame had, maar afgekeurd werd omdat zijn koplamp verkeerd stond.
 
De koplamp kan bij de BMW ook een probleem zijn. Bij een flink aantal is het gat voor het bolletje te klein geboord. Hierdoor moet je het bolletje met een tang eruithalen en erin zetten gaat ook zwaar. Bij mij is het binnenwerk hierdoor kapot gegaan.
 
Ja, valse neutrals had mijne ook last van.
Riem kost 160, kettingset 180....dat is het verschil niet, he. Osco erop en je hebt geen omkijken naar een ketting. Mijn heb ik NOOIT schoongemaakt en toch 38k gelopen. Advies voor riemwissel is (meen ik) 40k? Kortom: het voordeel van een riem is niet zo groot als je denkt.Wel meer kans op breuk omdat een riem nou eenmaal zwakker is.

.
Wat kost een Osco, en wat kost de olie? Op Amerikaanse fora halen ze tussen de 40k en 80k miles uit een riem. Een ton aan kilometers zou haalbaar moeten zijn. Wel de BMW interval negeren dan.
Ik vind allebei halve oplossingen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een stille en schone riem.
 
Wat kost een Osco, en wat kost de olie? Op Amerikaanse fora halen ze tussen de 40k en 80k miles uit een riem. Een ton aan kilometers zou haalbaar moeten zijn. Wel de BMW interval negeren dan.
Ik vind allebei halve oplossingen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een stille en schone riem.


Ja, een soort van onbreekbare met relatief lange levensduur. Zo'n ding heet een ketting :-)

Effe serieus: toendertijd was de riem voor mij ook een aankoopsargument. Later heb ik die eis laten vervallen en dat zou ik nu weer doen. Een ketting als aandrijving zou ik niet meer als een nadeel zien t.o.v. cardan of riem.
 
Ik wil iedereen bedanken voor de input.

Het is een Fazer 1000 van 2001 geworden. Kon deze goedkoop overnemen van de eerste (voor mij bekende) eigenaar, de motor is nog puntgaaf en heeft maar 30.000 gelopen. Heb er 'maar' 2200 euro voor neergelegd.

Ik ga zeker sparen voor een BMW als tweede motor voor over een jaartje of 2/3. Blijven toch mooie machines. Maar dat neemt absoluut niet af dat die Fazer ook een verdomd mooi ding is. Reed ook als een zonnetje. Nu alleen nog een andere knalpijp eronder, die is mij wat te "tam".

Durfde de 2006 versie toch niet aan van BMW, en de 2010 had toch wat meer dan alleen maar glij-schade, hele koplamp unit moest vervangen worden. Geen zin in.

Maar alsnog bedankt iedereen :)
 
Gefeliciteerd!! Fijne fiets.
Idd zeer scherpe prijs. kan je overgebleven centen steken in verbeteren van je vering. Dan durf ik te vertellen dat je een bak plezier kan hebben met dit ding!
 
Staat over anderhalve week bij mij in de garage. Zal dan een foto maken. Denk wel in het Fazer topic. Om deze dan omhoog te schoppen Is niet handig :p
 
Ik wil iedereen bedanken voor de input.

Het is een Fazer 1000 van 2001 geworden. Kon deze goedkoop overnemen van de eerste (voor mij bekende) eigenaar, de motor is nog puntgaaf en heeft maar 30.000 gelopen. Heb er 'maar' 2200 euro voor neergelegd.

Ik ga zeker sparen voor een BMW als tweede motor voor over een jaartje of 2/3. Blijven toch mooie machines. Maar dat neemt absoluut niet af dat die Fazer ook een verdomd mooi ding is. Reed ook als een zonnetje. Nu alleen nog een andere knalpijp eronder, die is mij wat te "tam".

Durfde de 2006 versie toch niet aan van BMW, en de 2010 had toch wat meer dan alleen maar glij-schade, hele koplamp unit moest vervangen worden. Geen zin in.

Maar alsnog bedankt iedereen :)


Goede keus!
Veel meer motor voor je geld!!

Ik zal je nu het verhaal van mijn maat en zijn 2006 F800s besparen. ;( ;( ;(
 
We zijn anders gek op leedvermaak })


Okay,...kantelende zuigers, blokkerende remmen,totaal bloemkool op de aluminium delen. En het ding startte ook heel slecht,...daarna had hij nog een 1150 Rockster en dat ding was ook totaal onbetrouwbaar, hij moet nooooooit meer een BMW. Hij heeft nu een FZ1 oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan