eerste motor kawa zxr400??

Jan_E

Rookie
12 jan 2013
11
0
Nijmegen
Ik heb even rond gekeken en kwam uit op een kawa zxr400 om mischien als eerste motor
kopen. nou heb ik een mooie gevonden maar heeft hij al 92000 km gelopen (wel van een dealer) maar is dat nou verstandig om zo'n motor te hale??

Niet dat ik hem haal en om de 500 km het een ent ander moet vervange.

mischein dat een van jullie mij daar iets over kan vertelle en mischien nog wat advies over het model zelf. Ben zelf net nieuw in het motorwereldje en heb er dus nog de balle verstand van.
 
Vraag even de onderhoudsgeschiedenis aan. Als hij zijn beurten op tijd heeft gehad kan het nog wel goed zijn. Zelf vind ik die kilometer standen nooit zozeer een probleem, maar het is wel gwn een feit dat ze over het algemeen minder kilometers kunnen maken dan een auto.

Je zou eventueel een compressietest door de dealer kunnen laten uitvoeren...? Op die manier meet je min of meer de conditie van de motor.
 
Ik vind bijna 1 ton voor een hoogtoerigblok aardig aan de hoge kant. Het kan wel, maar na 100000km heb je kans dat er meer dingen eraan zitten te komen.
 
Zou ik persoonlijk niet doen. Een motor met lange kilometers en goed onderhoud is best goed, maar een 400cc met een ton op is wel veel.
 
Ik vind het eerlijk gezegd aardig wat een voor een zxr. Wat moet-ie kosten eigenlijk?
 
Ligt aan de prijs, als deze in verhouding tot de kilometerstand is...
En let op de slijtagedelen, als deze allemaal eraan komen heb je dus wel veel kosten, en is de fiets eigenlijk gewoon total loss. Is het meeste allemaal al vervangen dan zou hij best nog even mee kunnen.

Maar gezien de kilometers mag hij gewoon sowieso niet al te veel kosten...
 
Naast dat ik het eens ben met de heren boven mij wat onderhoud betreft, is de ZXR400 een prima startersfiets. Sportief uiterlijk en stuurt makkelijk. Door het geringe gewicht komt hij prima mee met andere fietsen in deze klasse ;)
 
Mijn zxr heeft inmiddels 42k gelopen. Inmiddels al aardig wat delen moeten vervangen:
- Keerringen bij de dempers
- Ketting + tandwielen
- Nokkenas ketting gaat er in het voorjaar aankomen
- Rubbers in de carbs

Ga er maar van uit dat in elk geval de ketting en tandwielen al eers vervangen (zouden) moeten zijn. Voor wat betreft de nokkenasketting durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit snel vervangen moet worden.

Een ding is wel zeker, het is een heerlijke fiets om op te rijden!!
 
mijne staat nu te wachten op een nieuwe radiateur :(
das een beetje jammer, maar verder rijd ik er veel mee, onderhoud ik hem goed, en hij laat mij nooit staan ! 47K
 
Oke bedankt voor de tips ik ga allereerst even de onderhoudsgeschiedenis aanvragen, als het me niet bevalt zoek ik nog wel even verder.

De motor zou trouwens €1600 moete kosten
 
Veel te veel voor die km stand. Garantie of niet.

Met een gemiddelde bmw zou ik me geen zorgen maken, maar met een motor die graag boven 10000 tpm zit (en dus ook zo bereden word), wel. Doorsparen voor eentje met minder km's of particulier kopen...
 
Bovenstaande motor ben ik ook wezen kijken, heel nette motor. Leuke mensen ook.
Heb er zelf mijn '99 zxr400 vandaan, 44k gelopen toendertijd. Nu 1.5 later alles nog perfect. Je krijgt er hier ook 3 maanden garantie op het blok bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan