Eerste motor kopen / beginnerrrr

Btw aan een honda kun je je geen bult vallen in de meeste gevallen.
Enige wat stuk kan is de spanningsregelaar en de naks
Kijk ook eens voor een honda hornet zijn hele gave fietsen om te rijden met een mooi uiterlijk
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je aanbod maar dit is niet echt wat ik zoek.
Niemand goede ervaringen met Motoport Wateringen of een andere vestiging?
Hyppolitushoef schijnt dan wel weer een goede tent te zijn van Motoport, ze zijn niet allemaal slecht ;)

Bij motoport wateringen was mijn eerste indruk al niet goed, toen een proefrit gedaan op een motor. Dat ding was nagekeken door ze, had een beurtje gehad etc.
Tijdens het rijden: ratelende kleppen, voorrem die bijna niks doet, ding zou iets van 60 pk moeten hebben (honda vf500c) maar was niet echt vooruit te branden.
Maar volgens hun was ie prima :')

Vervolgens ben ik naar hun buurman gegaan, van veen motoren, en heb daar een fijn motortje gekocht :)
 
Hyppo ben ik ook eens geweest.
Aardige mensen maar zeer opdringerig
Zou er niks kopen.
Die man wou meteen mijn nummer noteren omdat ik een rit deed.
Hij heb me wel 10 x gebeld of ik nog interesse had
 
Laatst bewerkt:
Als je, zoals er nu op lijkt, weinig van motoren weet is particulier kopen toch een gok.
Wil je meer zekerheid dan is het beter om bij een bekend bedrijf, zoals Motoport, te kopen. Dat is meestal wel duurder dan bij de particulier, maar daar heb je dan weer garantie en een stukje service voor.
Andere mogelijkheid is een goede kennis met veel "sjoege" van motoren mee te nemen of iemand inhuren voor een aankoopkeuring, bv. Eric v. Lent.

Meestal zakt de prijs van motoren wat na het seizoen en stijgt wat er vlak voor. Dit jaar zou ik daar niet al te veel op rekenen, we hebben nauwelijks een seizoen gehad.....
Nadeel is, als je in de winter koopt, dat je vaak niet kunt proefrijden en eventuele gebreken dus pas later ontdekt. Nog een nadeel is dat je meestal meteen wilt rijden als je koopt....
Helemaal mee eens en vergeet ook niet: garantie is aan tijd verbonden, dus als je hem in de winter koopt en je motor netjes in de garage staat dankzij de pekel. Je garantie gewoon doorgaat en je dus pas achter je evnetueel probleem komt, in de lente.
 
Helemaal mee eens en vergeet ook niet: garantie is aan tijd verbonden, dus als je hem in de winter koopt en je motor netjes in de garage staat dankzij de pekel. Je garantie gewoon doorgaat en je dus pas achter je evnetueel probleem komt, in de lente.

Daar valt vaak wel een mouw aan te passen. Sommige zaken bieden dat uit zichzelf aan, maar het lijkt me toch bespreekbaar om de garantie te laten ingaan vanaf maart ofzo. Of bijvoorbeeld niet tijdsgebonden maar kilometergebonden.
 
Zo! Ik heb eindelijk een motor. Het betreft een CBF600s ABS.
Gekocht bij Motoport Rotterdam. Nog een vraagje.. Waar bewaren jullie je kentekenbewijs?
 
Oke, de motor met 8000 km er op is plotseling verkocht!!! Noooooo!
Wat zijn dan een beetje schappelijke km's op een motor?

Op die motor rij ik dus nu ...
Rond 20 augustus heb ik m daar gekocht. Had uiteraard ook mn twijfels over deze aanbieding maar ik ben er met een ervaren motorrijder (die ook het nodige van de techniek weet) naar toe gegaan en beiden een proefrit gemaakt. Kan niet anders zeggen dan dat de fiets in goede staat is.

Over de zaak zelf ben ik ook niet geheel tevreden. Telefoon opnemen terwijl we een verkoopgesprek voeren, ook was de verkoper (Frans voor wie ze kennen) niet persoonlijk. Klanten lijken voor hem vooral Eurotekens te zijn. Of het een slechte zaak is, dat weet ik echter nog niet.
 
Zo! Ik heb eindelijk een motor. Het betreft een CBF600s ABS.
Gekocht bij Motoport Rotterdam. Nog een vraagje.. Waar bewaren jullie je kentekenbewijs?

Gefeliciteerd!

Kentekenbewijs bewaar ik in een hoesje in de binnenzak van mijn jas. En het overschrijfbewijs natuurlijk apart thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan