Eerste Motor Kopen en Verzekering

Tienes

MF veteraan
2 jan 2006
1.433
15
He Medeforummers :]

Ik ga vrijdag dan eindelijk mijn eerste motor ophalen. het wordt een gs500 uit 91. koop hem van een medeforrumer naam martien en mail tinusjeuh dus maybe is dat zijn naam hier.

maar de vraag was vooral, ik ga er dus vrijdag heen en rij er dan mee terug naar huis.
ik betaal daar maar schrijf thuis gewoon het kenteken over. maar als ik naar huis rijdt moet ik dus al wel verzekert zijn toch? heb namelijk nog geen ervaring met motor kopen of verzekering afsluiten dus ik denk ik vraag om wat Do's en Dont's.

Op internet vind ik verschillende verzekeringen, Unive, Unigarant etc.
ik ben zelf nog 20 en zit nog aan 25 kw vast dus dat is ook weer een geval apart.
als ik het bij meerdere dingen invul kom ik op tussen de 7-10 euro aan eenmalige poliskosten en per maand een premie van 15-25 euro. Wie is volgens jullie de goedkoopste? en wat moet een verzekering echt bieden? qua opzittende en wa of wa plus? graag wat tips.

Alvast bedankt

Groeten Thijs
 
maar de vraag was vooral, ik ga er dus vrijdag heen en rij er dan mee terug naar huis.
ik betaal daar maar schrijf thuis gewoon het kenteken over. maar als ik naar huis rijdt moet ik dus al wel verzekert zijn toch?

hij moet idd verzekert zijn voordat jij er mee naar huis rijdt :Y

dus van te voren kenteken, meldcode ect opvragen en deze alvast aan de verzekering van jou keuze doorgeven voordat jij ook maar 1 meter gereden hebt.
 
Laatst bewerkt:
He Medeforummers :]

Ik ga vrijdag dan eindelijk mijn eerste motor ophalen. het wordt een gs500 uit 91. koop hem van een medeforrumer naam martien en mail tinusjeuh dus maybe is dat zijn naam hier.

maar de vraag was vooral, ik ga er dus vrijdag heen en rij er dan mee terug naar huis.
ik betaal daar maar schrijf thuis gewoon het kenteken over. maar als ik naar huis rijdt moet ik dus al wel verzekert zijn toch? heb namelijk nog geen ervaring met motor kopen of verzekering afsluiten dus ik denk ik vraag om wat Do's en Dont's.

Op internet vind ik verschillende verzekeringen, Unive, Unigarant etc.
ik ben zelf nog 20 en zit nog aan 25 kw vast dus dat is ook weer een geval apart.
als ik het bij meerdere dingen invul kom ik op tussen de 7-10 euro aan eenmalige poliskosten en per maand een premie van 15-25 euro. Wie is volgens jullie de goedkoopste? en wat moet een verzekering echt bieden? qua opzittende en wa of wa plus? graag wat tips.

Alvast bedankt

Groeten Thijs


eerst overschrijven en dan verzekeren, daarna pas rijden
 
eerst overschrijven en dan verzekeren, daarna pas rijden

Niet helemaal,
als je voor het overschrijven op de motor naar huis rijdt,
dan is ie nog verzekert op de verzekering van de verkoper.

Vanaf het moment van overschrijven moet ie op jouw naam verzekerd zijn.

Maar het makkelijkste is gewoon regelen dat jouw verzekering op die dag in gaat.
Dan krijg je er sowieso geen problemen mee.

En wat de goedkoopste verzekering is....
Veel topics over.
Snel inlezen ;)
 
Het nadeel van Unive is dat je de opgebouwde bonus snel kwijtraakt bij schade. Ben jij dus de veroorzaker van schade aan andermans eigendom (WA verzekering) dan moet je rekening houden met een forse premiestijging.

Ik zou persoonlijk voor een verzekeraar gaan waar de bonus/malus beter geregeld is: MAC of KNMV zijn daar twee voorbeelden van. Zeker omdat je nu relatief goedkoop schadevrije jaren kunt opbouwen. Als je later een duurdere motor wil, en deze dan All Risk wilt verzekeren, dan kan je dat veel geld schelen.
 
ik heb verleden jaar ook mijn cbr van een mede forumer gekocht...
mijn verzekering gebeld nadat ik hem had overgeschreven en hup in de verzekering gemikt...


ook bij mijn eerste fiets eerst contact met mijn verzekering opgenomen...
en verteld vanaf welke dag ik hem in de verzekering wil hebben..
gegevens had ik al meegekregen van mijn dealer....



tip van Luus eerst alles regelen voordat je gaat rijden je weet immers maar nooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan