Eerste motor kopen, welke?

MKB

Rookie
30 jan 2010
2
0
Hallo Allemaal

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar mijn eerste motor.
Heb al een paar jaar mijn rijbewijs en aantal kere op een diversion 900 gereden.
Rijdt prima maar ben voor mezelf toch op zoek naar iets sportievers voor woon/werk en om te touren in het weekend. Sport en toch goede zit.

Nu heb ik een Kawasaki ZX6R Ninja van 2001, 20.000 Km
voor €4000,00 gezien

Is dit een goeie keus? Wie helpt mij.

Groeten Martin
 
Prijs is opzich wel redelijk, mits bij een dealer met garantie en beurt..

En voor de rest: proefrijden !
 
Laatst bewerkt:
Of dat slim is ligt aan jezelf, wat je maar wil :P
Je zit dan natuurlijk wel heel anders dan op de diversion.. Gewoon gaan proefrijden :)
 
Niets mis met die Kawa!

Voor een supersport een redelijk "normale" zithouding. Wel een ander beest als een 900 Diversion.

Freez
 
YZF-R6......wat ik kon kan jij zeker...

En nu zonder flauwekul, mocht ik het over doen dan kocht ik een CBR 600 F. Makkelijke fiets en sportief zat.
 
YZF-R6......wat ik kon kan jij zeker...

En nu zonder flauwekul, mocht ik het over doen dan kocht ik een CBR 600 F. Makkelijke fiets en sportief zat.
je word oud :+
yzf-r6 heb je aardig de sporen gegeven ;)
 
Deze lijkt me inderdaad beter voor woonwerk en toeren.

Meer koppel in lagere toeren, minder last van je polsen, vlot zat en je hebt niet steeds de drang hem door zijn volle toerenbereik te jagen.

:? :? :? :?

Ik wel hoor met die van mij.
Maar als ik normaal wil toeren met iemand achterop gaat dat ook prima.
Als ik lekker door de stad wil cruisen gaat prima
Als ik effe wil knallen over de dijkjes gaat dat prima.
Als ik effe 4000km door de dolomieten wil rijden gaat dat redelijk prima.
 
Hi...welkom... :W

Kawa goede keuze...wel eerst een uurtje proefrijden...
en veel meer uitstraling dan zo´n honda 600f... :X

:]
 
Laatst bewerkt:
De Kawa kan een goede keuze blijken te zijn, maarrr, nadeel van een 600 is, dat al het vermogen bovenin zit. Een andere, heel fijn rijdende motor (binnen budget 4000 euro) is een Honda VFR800FI. Iets meer cilinderinhoud, dus wat meer koppel en niet de noodzaak om heel hoog in de toeren te gaan rijden, voor woon werk wel prettiger! En sportief genoeg, gaaf V4 geluid, moet je zeker een keertje gaan proberen! Vermogen is hetzelfde als de Kawa, maar je hebt iets meer kuipwerk zodat je bij wat minder weer wat beter beschermd zit. Suc6!

full
 
Laatst bewerkt:
De Kawa kan een goede keuze blijken te zijn, maar, nadeel van een 600 is, dat al het vermogen bovening zit. Een andere, heel fijn rijdende motor (binnen budget 4000 euro) is een Honda VFR800FI. Iets meer cilinderinhoud, dus wat meer koppel en niet de noodzaak om heel hoog in de toeren te gaan rijden, voor woon werk wel prettiger! En sportief genoeg, gaaf V4 geluid, moet je zeker een keertje gaan proberen! Vermogen is hetzelfde als de Kawa, maar je hebt iets meer kuipwerk zodat je bij wat minder weer wat beter beschermd zit. Suc6!

[afbeelding]


VFR rijdt ook prima.
Vader heeft eentje gehad 1998 reed prima. Nog wel zonder vtech.
Wel groot en zwaar. 240kg.
Kan je ook veel kilometers mee verslinden.
 
VFR rijdt ook prima.
Vader heeft eentje gehad 1998 reed prima. Nog wel zonder vtech.
Wel groot en zwaar. 240kg.
Kan je ook veel kilometers mee verslinden.

Ben een poosje aan 't kijken geweest voor een VFR800, beide gereden, en vond dat vtec-systeem niet echt geweldig, die zonder liep véél lekkerder. Gewicht merk je niks van als je eenmaal rijdt, en vergeleken met TS's Diversion 900 ervaring zal 't in het voordeel vd VFR uitvallen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan