eerste motor kopen

Ik zou eerst eens gaan proefrijden, die motoren zijn weliswaar allemaal 600 cc, maar een YZF 600R (R6) doet t echt veel leuker dan een diversion met 600 cc.

Daarnaast is de vraag waarvoor je hem gaat gebruiken, Door weer en wind dagelijks naar je werk en terug is per motor ook weer heel anders.
 
Ik zou eerst eens gaan proefrijden, die motoren zijn weliswaar allemaal 600 cc, maar een YZF 600R (R6) doet t echt veel leuker dan een diversion met 600 cc.

Daarnaast is de vraag waarvoor je hem gaat gebruiken, Door weer en wind dagelijks naar je werk en terug is per motor ook weer heel anders.
Dat ben ik toch niet met je eens :N
Met een divje kun je ook echt leuk raggen :Y
 
1,5 maand geleden zat ik in dezelfde situatie als TS. Ik heb uiteindelijk een GSX600F gekocht bij MP. Maanden achtereen bij verschillende dealers en particulieren gekeken en gereden. Aangezien ik ook een groentje was (en nog ben trouwens) vond ik elke fiets wel lekker rijden. De prijzen bij een dealer zijn soms hoger, maar dat je een miskoop doet, is vrij klein volgens mij. Ik kreeg 3 maanden garantie. Ik heb wat startproblemen gehad (ja nu al). Was er zeker niet blij mee aangezien ik rijklaar maak kosten heb betaald. Contact gezocht, hebben er naar gekeken, bleek uiteindelijk niet veel te zijn. Twee nieuwe rubbertjes en kon weer gaan. Hoort mi bij rijklaar maken, maar goed, bij particulier had ik waarschijnlijk pech gehad.

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik tijdens de koop geen kenner heb meegenomen. Bij thuiskomst heeft m'n zwager de GSX op punten bekeken waar ik zelf niet aan had gedacht. Stukje ervaring en blind staren op je eerste fiets.. Oftewel, maak gebruik van de mensen die aanbieden om met je mee te gaan!
 
Heb dat gelezen, maar aangezien we niet weten wat de oorzaak van dat kromme frame is zou dat andere motoren toch ook kunnen overkomen?
 
Wat kan een proefrit toch veel duidelijk maken zeg!
Gisteren even gereden op 2 verschillende fazers en een thundercat en het is nu in elk geval duidelijk dat het echt geen thundercat gaat worden. Ik blijf het hele mooie motoren vinden, maar op dit moment zit er echt teveel pit in voor mij. '(
Komend weekend staan er nog een paar ritjes gepland en ik hoop dat ik er dan misschien al wel uit zal zijn :).
 
Die vond ik heerlijk rijden. Ze hebben meer pit dan de lesmotor, maar hierbij had ik wel echt het gevoel dat ik de motor prima onder controle kon houden en ook de houding beviel me goed.
Een van de fazers maakte een vreemd geluid tijdens de proefrit, maar de monteur die er na de rit even naar gekeken heeft zei dat dat makkelijk te verhelpen was en dat ze dat zeker zouden oplossen voordat ik de motor eventueel zou gaan kopen.
Mijn vriend heeft op een van de fazers gereden en hij vond hem iets te tam. Hij vermaakte zich meer op de thundercat, maar hij is dan ook zijn eigen FJR gewend :P
 
Die vond ik heerlijk rijden. Ze hebben meer pit dan de lesmotor, maar hierbij had ik wel echt het gevoel dat ik de motor prima onder controle kon houden en ook de houding beviel me goed.
Een van de fazers maakte een vreemd geluid tijdens de proefrit, maar de monteur die er na de rit even naar gekeken heeft zei dat dat makkelijk te verhelpen was en dat ze dat zeker zouden oplossen voordat ik de motor eventueel zou gaan kopen.
Mijn vriend heeft op een van de fazers gereden en hij vond hem iets te tam. Hij vermaakte zich meer op de thundercat, maar hij is dan ook zijn eigen FJR gewend :P


Fazers('98 tot '03)en Thundercats hebben in de basis hetzelfde blok, enkel de nokkenassen zijn verschillend. Fazers hebben iets meer koppel en minder topvermogen en bij een TC dus minder koppel en meer topvermogen.

Op een fazer hoef je je echt niet te vervelen hoor, ook niet als meer ervaren rijder.
 
Ik geloof inderdaad dat ik me wel goed zal vermaken op de fazer, volgens mij kan ik hier heel wat jaartjes veel op leren.
Een tweede ding bij de TC wat ik iets minder vond was de uitlaat. Een sportuitlaat kan ik op zich wel waarderen op een andere motor, maar ik moest wel erg wennen aan het geluid :P. De combinatie van veel geluid en erg snel reageren op wat extra gas geven en de sportieve houding maakte me eerlijk gezegd wat nerveus om erop te rijden.
.
 
Hij vermaakte zich meer op de thundercat, maar hij is dan ook zijn eigen FJR gewend :P

Waarschijnlijk reed hij dan ook hetzelfde als op de FJR. De Fazer vraagt er om wat meer toeren te maken.
Laat je vriend hem maar eens meer de toeren in jagen :Y
 
Niks ervan! als ik hem koop is hij van mij! Zolang ik niet op zijn FJR mag, mag hij niet op mijn Fazer! })
 
Niks ervan! als ik hem koop is hij van mij! Zolang ik niet op zijn FJR mag, mag hij niet op mijn Fazer! })

Nou ja, dan jaag jij hem in de toeren :+

ik weet niet of je met de proefrit zelf al hebt geprobeert om hem meer door te trekken in de toeren?


 
Laatst bewerkt:
Dat wel en op rechte stukken vinden we dat allebei prima. Het deel waar het minder snel ging was korte bochten, maar ik ben ervan overtuigd dat dat meer aan mij heeft gelegen dan aan de motor zelf :P Tijdens het lessen vond ik optrekken en doorrijden in/bij bochten al lastig en dat is er nog niet helemaal uit.
Flink optrekken in lage versnellingen vond hij prima en ook hogere snelheden rijden was geen probleem op een lege rechte weg. Al met al zeker een hele leuke motor.
 
* Yamaha YFZ 600 R thundercat, ongeveer 35000 op de teller


Ik heb nu sinds mei een Thundercat.
Wat kleine dingentje moeten laten doen, heb hem gekocht via MP.
Maar hij rijd geweldig. Ook 35.000km op de teller maar dat zegt niks. Als het onderhoud maar goed is. Heb veel dingen gevraagd ook aan vrienden die al een tijd motorrijden.

Mijn gevoel bij mij Catje is super, hij rijd heerlijk stuurt super echt een geweldige motor. Zeker om te beginnen een super motor, is mij verteld en ik ben verliefd geworden op die motor. Zeker een motor om serieus bij stil te staan. En veel op te rijden.

Maar das mijn mening O-)


Dit is mijn poesje.
1377431_762938000398905_1492967590_n.jpg
 
Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips :)
Het is uiteindelijk de fazer geworden en de eerste 500km staan al weer op de teller, wat is het toch verslavend zeg :Y

1474536_554989704583524_1938304984_n.jpg
 
Gelukkig ze bestaan nog de "advies bij motor kopen" topic met positieve afloop.

Wat is het leven toch mooi als je het maar zien wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan