Eerste motor kopen

Bierman

Rookie
5 jul 2004
2
0
Amsterdam
Ik weet het: verkoop nooit de huid voordat de beer geschoten is, maar mijn ongeduld is te groot! Als alles goed is rijd ik eind deze maand af.

Misschien worden jullie er moe van dit soort tips te geven, maar ook na lang zoeken in de oude topics blijf ik met wat vragen zitten..

Ik zoek een sportieve motorfiets, maar een supersporter lijkt me zeker nu nog teveel van het goede. Misschien wel nooit, maar dat zal ik later wel zien. Probleem is dat ik vrij lang ben (1,93 m) en dat ik op mijn les-GS500 daarom toch echt niet lekker zit, ik moet mijn benen sterk optrekken.

Qua prijs wil ik onder de 2500 euro proberen klaar te zijn, kleding en helm moeten ook nog worden aangeschaft.

Oftewel een fiets met kuip, sportief maar niet te (zit niet te plat), geschikt voor mensen van mijn lengte en niet te duur.

Wie heeft een goede tip?

Michiel
 
Kan niks verzinnen met kuip en groot genoeg voor onder de 2500 Euro zo snel :?
 
Misschien is een yamaha fzr wat voor jou,ik ben 1.89 en zit vrij relaxed.
Op marktplaats staan er genoeg voor de prijs die jij wil.
S6 met zoeken.
 
45645645646FZR645645.jpg
 
en anders moet je eens kijken naar een GSX600F maar die vind ik in jouw prijsklasse een wat ouder design hebben in vergelijking met deze fzr bijv.
 
Als het goed is, mag je meteen op een zwaardere motorfiets rijden toch? In dat geval zou ik kiezen voor een Honda VFR 750 F. Het is een vrij hoog model en je zit niet al te ver voorover. Mijn VFR is van 1986 en die heb je al vanaf zo'n 1500 euro als je goed zoekt. Ik ben in ieder geval erg in mijn nopjes met mijn VFR en ben telkens weer verbaasd over het vermogen dat erin zit. Die van mij is 18 jaar oud en ik haal met gemak 240 km/u (harder durf ik tot nu toe niet :X ) Spanningsregelaar is een zwak punt bij deze fietsen, maar als deze nog niet is vervangen en mocht hij kapot gaan, ben je voor minder dan 200 euro klaar :) Verder is het een Honda, dus erg betrouwbaar. Net als met een SS kun je met de VFR lekker plat door de bochten en omdat je niet zo idioot ver voorover zit, kun je er uren comfortabel mee rijden :] Succes met afrijden!
 
Sportief (135pk voor de 900), kuip, niet te duur, zit lekker (ook met uw lengte), kijk dan eens naar de topic Wie rijdt er RF 400/600/900R??? ook hier bij de sport-sektie.
Het is één van de meest ondergewaardeerde motoren. Kwa look moet je het zelf maar weten, je bent ervoor of niet.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan