Eerste motor van 42 jaar geleden blijkt nog bekend bij RDW

Dirk6

MF'er
15 mei 2017
46
4
Zwanenburg
Deze maand is het veertig jaar geleden dat ik na twee jaar mijn eerste motor te koop zette. Had er na een oefenrijbewijs en drie lessen mijn echte rijbewijs mee gehaald en in twee jaar 10.000km op gereden. Het was een grote brommer, een door Honda opgepimpte 250cc met dikke cilinders en een extra versnelling. Ik had het plan gemaakt de komende zomer een eerste vakantietocht te gaan maken met het vriendinnetje achterop en daar was deze fiets te klein voor. Er zou wat anders komen de vakantie-ervaring werd onvergetelijk.

Toen ik daar gisteren bij stilstond tikte ik voor de gein het kenteken in bij ovi en tot mijn verbazing bleek het kenteken nog op naam te staan, sinds twintig jaar bij de laatste eigenaar en nog verzekerd ook! Ik was er letterlijk even stil van.

Mocht deze eigenaar hier rondhangen, vorig jaar graaide ik in de koektrommel met reservesleutels en vond daar de reserveset van de CB360. Was goed voor een hoop gelach in de vriendenkring.
full
 
Je kunt volgens mij contact opnemen met de huidige eigenaar via het rdw. Je krijgt dan niet zijn/haar gegevens, maar diegene krijgt wel bericht dat iemand contact op wil nemen, met jouw gegevens erbij (volgens mij). Het klinkt als een liefhebber, dus wie weet kun je op die manier dan nog in contact komen? :)
 
Laat ik het zo zeggen, als een beetje marathon loper bij jou zou starten, zou hij een goede twee uur later de sleutels kunnen overhandigen. :+
 
Ik had zelf al het idee dat iemand die een 42 jaar oude motor al 20 jaar in bezit heeft en ook nog verzekerd best wel eens een hier forumbezoeker zou kunnen zijn. Wie weet ziet hij het.
 
Een foto met het Florijn teken!

Er zitten hier ongetwijfeld personen die dat teken helemaal niet kennen!
 
Laat ik het zo zeggen, als een beetje marathon loper bij jou zou starten, zou hij een goede twee uur later de sleutels kunnen overhandigen. :+
Dus de huidige eigenaar woont ergens tussen de 15 en 40 km van Zwanenburg?

Wel leuk als je via mf contact met de huidige eigenaar kan maken.
 
Haha, das leuk Dirk! Ik heb ook nog wat van die oude prenten. Maar 32 jaar geleden, maar het lijkt wel een ander leven. 1986, SR500, MD-04-KH. Rijdt ook nog ergens rond.
full
 
Dus de huidige eigenaar woont ergens tussen de 15 en 40 km van Zwanenburg?

Wel leuk als je via mf contact met de huidige eigenaar kan maken.

Om precies te zijn 42,3 volgens routeplanner. Vandaar die marathonloper.
 
Mijn eerste motor, Suzuki GS400 uit 1977 bestaat ook nog volgens het RDW, in 2011 voor de laatste keer overgeschreven.

MF-72-ZN dat nummerbord vergeet ik nooit meer..
 
Dus de huidige eigenaar woont ergens tussen de 15 en 40 km van Zwanenburg?

Wel leuk als je via mf contact met de huidige eigenaar kan maken.

Ik denk dat Deputy Duc de eigenaar van dat ding is ... of de eigenaar kent ;)
 
Zou mooi zijn als je 'm terug kunt kopen na al die tijd :Y


Je kunt je niet voorstellen hoe leuk dat is. Mijn motor kocht ik in 1966, die was toen negen jaar oud en ik verkocht hem in 1970. Ik vond hem terug in onderdelen in 2014 en nu staat hij bij me in de woonkamer in concoursstaat.

Prachtig gezicht en ik geniet er dagelijks van.
 
Mijn eerste motor, een CB350F uit '74, is nog steeds in bezit van de persoon aan wie ik hem 26 jr geleden verkocht.
 
Je kunt je niet voorstellen hoe leuk dat is. Mijn motor kocht ik in 1966, die was toen negen jaar oud en ik verkocht hem in 1970. Ik vond hem terug in onderdelen in 2014 en nu staat hij bij me in de woonkamer in concoursstaat.

Prachtig gezicht en ik geniet er dagelijks van.
Dat van die concoursstaat klopt. Het is echt een mooi ding.
 
Ik denk dat Deputy Duc de eigenaar van dat ding is ... of de eigenaar kent ;)

De Dep weet meer dan men denkt ;)
Ik heb de meeste van mijn vrijwaring bewijzen bewaard,ook van 40 jaar geleden,
helaas zijn van de oudjes de meeste naar de eeuwige jachtvelden,maar er rijden
nog genoeg ex motoren van mij rond.Maar het is niet altijd leuk een ex terug
te zien,ooit een CB750KZ nieuw gekocht,ik was er zo zuinig op dat ik na iedere rit
de motor weer schoon maakte.Ik heb hem ingeruild na een jaar en kwam de motor
5 jaar later weer tegen,het woord roestbak was nog te veel eer,totaal afgeragd en vol
met beschadigingen en roest :( ,dat deed toch zeer ;( ,sinds die tijd heb ik dan ook niet
de behoefte om een ex motor van mij te zien. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan