Eerste motor: Veel info op MF gelezen, motortype gekozen. :P

Safary

Rookie
13 apr 2009
7
0
Heya Peeps,

Ik heb al veel info over een 1ste motor gelezen hier op de site.
Ik heb nog géén rijbewijs, maar voordat ik in het wildeweg een motor koop, wilde ik wat info over een 1ste motor.

Mijn keus gaat uit naar een licht gewicht motor die wendbaar is en ik voolopig op kan LEREN RIJDEN. Ik bedoel dan een Crossmotor, voor op de weg. (Supermoto?)
Deze motor heeft dan, denk ik, een 1-cylinder zodat hij wel lekker vlot optrekt.
Dat hij goede koppel heeft is wel lekker, en zeker een reden voor mij om te motorrijden.

Licht en wendbaar om eerst maar is te leren rijden. Goed leren rijden, sturen én remmen.

Kan iemand mij wat merken en namen geven van goede motoren?
Ik heb namelijk geen idee waarop ik moet zoeken, gehe.. :P

(Na een tijd op een lichte motor te rijden, een stap verder. Enzovoorts.)

Thanx mensen!
 
Transalp is V-twin, maar het lijkt me geen kwaad kunnen om op een Transalp en evt. Africa Twin (veel proefrijders nemen de 2e maar gelijk mee) te proefrijden. Het enige verschil tussen supermotard en enduro is dat een supermotard 17 inch wielen heeft (tegenover 19 of 21inch enduro) en een iets sterker rempakket meestal.

Uiteindelijk kun je pas gaan beslissen wanneer je gaat proefrijden. Met 25KW heb je die luxe meestal niet (ik zie een dealer nochtans geen motor terugschroeven voor een uurtje proefrijden). Maar k weet niet of jij hier aan moet.
 
De TS geeft aan naar een Sm te nijgen, hoe komen sommigen hier dan op een transalp?
Een Sm is een lichte stuurfiets, een transalp is ongeveer 2x zo zwaar en geen lichte stuurfiets...

@ TS als je veel info had gelezen hier had je ook een aantal merken en types op kunnen noemen, ga is rondspitten in het off/allroad gedeelte
 
Ik snap het echt niet meer ;)

Als iemand wil beginnen op een 600cc SS wordt hij voor gek verklaard maar een wheeliegewillige fiets als een SM is geen probleem?
 
Ik snap het zeker,
Om dezelfde reden heb ik mijn huidige motor als eerste motor gekozen.

Het is geen SM, en ook geen vlotte enduro maar meer een allroad aan lichte kant van het spectrum.

Dat wheeliegedrag van een SM komt alleen bij relatief lage snelheden voor natuurlijk, achterover klappen bij 60 km/h is nog best te doen. :)
 
wat dacht je van zoiets?

Honda Motoren kopen? Honda Occasions Motorfietsen te koop

Ook een lichte stuurfiets, 1-cylinder, en als je em op een bank zet dan krijg je er vast wel een uitdraai uit met minder dan 25KW :+

full


edit: :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ok dan!

Thanx peeps!

Ik ga daar is even kijken, op de offroad topics..

en op de ''Heya Peeps, Thanx peeps'', dat gebruik ik al heel lang op forums maar hoe hij eraan komt?..

Ik ben nu 19 jaar en wil dus binnenkort aan mijn rijbewijs beginnen.

Het liefst kost de motor mij zo'n 1000 - 1500 euro ofso..

Echt een beginnersfiets.. :P
 
Ok dan!

Thanx peeps!

Ik ga daar is even kijken, op de offroad topics..

en op de ''Heya Peeps, Thanx peeps'', dat gebruik ik al heel lang op forums maar hoe hij eraan komt?..

Ik ben nu 19 jaar en wil dus binnenkort aan mijn rijbewijs beginnen.

Het liefst kost de motor mij zo'n 1000 - 1500 euro ofso..

Echt een beginnersfiets.. :P

Waarom vraag je eigenlijk welke fiets bij je past, je kunt beter eerst gaan lessen en daarna gaan proefrijden, dan merk je vanzelf wat bij je past?

Theorie is altijd leuk, maar de praktijk is meestal toch anders.
 
Laatst bewerkt:
R1 2009 op 25 kw. Ideaal, als je de bike onder controle hebt kan het 25 kw setje eruit en gaan met dat ding! Tevens is een R1 licht en heel wendbaar :+. Dit sluit toch goed aan bij je wensen??
 
Laatst bewerkt:
Heya Peeps,

even een EDIT:

Ik heb zo zitten kijken naar de Offroad motoren enzo,
en ik zit zo is te denken,,

Ik heb een tijd op een schakelbrommer gereden en die vind ik er echt leuk uitzien.
Dan heb ik het bijvoorbeeld over de brommers van het merk Derbi.

Ik zie hier in het weiland, buiten mijn dorpjuh, wel is van die gasten scheuren op van die crossmotors.. Dat waren vette dingen qua uiterlijk. :P
Die lijken precies op de modellen die je bijvoorbeeld bij crosswedstrijden enzo ziet..

Zoiets zoek ik, met miss 125cc ofso..

Iemand ideeen? want die dingen kosten niet zo heel veel, lijkt mij.. (2dehands)
 
EDIT op EDIT:

Hier een link naar Marktplaats.

Deze motor ziet er uit zoals ik het graag wil. :P

Mooie motor met goede specs.

(Kan ik op dit type motor, dus crossmotor, gewoon wegbanden kopen en er mee op de weg rijden? Continu op de weg, zeg maar..)
 
Laatst bewerkt:
gaan jij is even stoppen met heya peeps.
En tja 125 cc zal ik eens kijken naar inderdaad Derbi of Honda,wellicht KTM.
 
gaan ik stoppen met Heya Peeps?

Ik ga het internet, marktplaats haha, even afzoeken nu.. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan