eerste motor verzekeren

thijsschetters

MF veteraan
20 aug 2006
2.956
504
Huijbergen
ik heb zaterdag a.s. een bezichtiging/proefrit van wat misschien mijn eerste motor word. Mijn vraag, hoe doe ik dit met verzekering, kan ik op het moment dat hij overgeschreven word met 1 telefoontje de motor verzekeren of hoe gaat dit in zijn werk? En als het uberhaupt al met 1 telefoontje kan, zijn ze ook zaterdags bereikbaar??? Bij voorbaat heel veel dank.
 
eventueel bel ik morgen ook, maar ben wel heel erg benieuwd of ik zaterdag naar huis kan rijden....
Owja, ter info, hij is 25 kW op kenteken, voor oplettende lezers die profiel checken en zien dat ik 19 ben... :P
 
Als je van te voren weet op welke datum je de motor in je bezit krijgt, kun je van tevoren even bellen naar de verzekering die je hebt uitgekozen. Daar geef je wat gegevens door (kenteken, adres enz enz) en dat is i vanaf dat moment verzekerd. Ook al heb je de papieren eventueel nog niet thuis (correct me if i'm wrong).
Maar wat Rema al schreef, van te voren en even vragen voor de duidelijkheid kan nooit kwaad natuurlijk.
Veel plezier alvast met je eventuele nieuwe fiets
 
Als je je verzekeringsmaatschappij belt ben ej vanaf dat moment verzekerd...
Of je kijkt even online op netpolis.nl ofzo...daar kan je alles invullen en aangevan vanaf wanneer je verzekerd wil zijn...
Ik ga zaterdag ook m'n eerst emotor ophalen en doe het ook op deze manier bij Netpolis... ;)
 
geen probleem.
Je belt de verzekeringsmaatschapij op en als je in het weekend een bandje krijgt geef je de gegevens door en je bent gelijk verzekerd.
Wel maandag gelijk even naar het kantoor gaan en de details doornemen.
Ben je nieuw bij die verzekeringsmaatschapij zou ik hun van te voren even inlichten wat je van plan bent.
 
OK, dus ik ga morgen de knmv bellen. Maar als ik het goed begrijp is het 1 telefoontje en je bent klaar, en in het weekend kan het ook.

ik zag al dat je knmv voor verzekeringen kunt bellen van 9-6 ofzo, maar er staan geen dagen bij, dus ik ga ervanuit ook op za en zo
 
Toen ik mijn (eerste) motor een paar weken terug alweer kocht heb ik op donderdag via internet geregeld dat de motor die ik die zaterdag ging kopen ook vanaf die dag verzekerd was. Gewoon via knmvverzekeringen.nl
Heb toen de motor gelijk naar Heidentuning in amersfoort gebracht om 'm te laten afknijpen. Paar dagen later opgehaald, uitdraai naar de verzekering gefaxed en klaar is kees (is niet van toepassing op jou :P )
 
Laatst bewerkt:
Ok, gebeld dus, en als voor als er een toekomstige geintresseerde de zoekknop gebruikt, zo gaat het in zijn werk.

Zaterdag ga ik bezichtigen en proefrijden, als ik besluit de motor te kopen gaan we samen naar het postkantoor en nemen alle delen van het kenteken mee. We schrijven daar eerst de motor over, op zaterdag kan dit alleen van 9-12. Vervolgens bel je de verzekering, bij knmv krijg je dan iemand van een verzekering-alarmcentrale. Je geeft naam en kenteken door en je wordt in een tijdelijke verzekering gegooid. Deze verzekering is per direct geldig. Maandag vul ik netjes de papieren in om hem te verzekeren en krijg ik de factuur thuis, met de motorpapieren. Dus bij deze, JA, je kan hem per direct verzekeren, en JA, dit kan ook in het weekend, elkie dag van 9-6, alleen het overschrijven van kenteken ben je gebonden aan de tijd van het postkantoor.

De motor die ik ga bezichtigen, en kopen alsie motorisch en optisch is zoals in de advertentie gemeld, is een suzuki gs500 uit 1990. Zwart met grijs en witte velgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan