Eerste motor vragen.

Mikel85

MF'er
5 aug 2009
31
0
Hallo,

Over 2 weken moet ik op voor mijn examen voor de motor. Ben me al een tijdje aan het orienteren voor een motor. Ik had al een selectie van 3 motoren gemaakt: yamaha r6 2006 (mijn droommodel), kawasaki 636 2005 en honda cbr 600 rr.

Nu ben ik gisteren bij motorcenter venlo geweest (iemand ervaring daar??) en heb ik een r6 uit 2006 gezien met kilometerstand van rond de 13000. Maar weet absoluut niet hoe het met kilometerstanden bij motors zit.. is dit veel/normaal?

Alvast bedankt voor commentaar!
 
Hallo,

Over 2 weken moet ik op voor mijn examen voor de motor. Ben me al een tijdje aan het orienteren voor een motor. Ik had al een selectie van 3 motoren gemaakt: yamaha r6 2006 (mijn droommodel), kawasaki 636 2005 en honda cbr 600 rr.

Nu ben ik gisteren bij motorcenter venlo geweest (iemand ervaring daar??) en heb ik een r6 uit 2006 gezien met kilometerstand van rond de 13000. Maar weet absoluut niet hoe het met kilometerstanden bij motors zit.. is dit veel/normaal?

Alvast bedankt voor commentaar!

13000 is niksssssss.. ;)


Maar alles hangt af van het onderhoud.
Zo kan die R6 met 13000 er slechter aan toe zijn dan eentje met 42000..

Dus kijk niet alleen naar de km stand, vraag ook de historie van de fiets aan enz.
 
ja hij zei dat hij de historie van de motor ook wist.. maar goed dat wil ik zwart op wit dan
 
Is helemaal niet veel. Maar dan nog onderhoud zegt alles.
Verder zou ik zeggen. Proefrijden! Op alle modellen die je aanstaan. Het zijn alle drie goede machines (hoewel Honda de beste naam als zijnde betrouwbaar heeft), alle Japanners zijn in principe goed/betrouwbaar, mits goed onderhouden.

Onderling kunnen ze we flink verschillen qua zithouding/comfort en eventuele aangebrachte opties. Ik heb onlangs m'n Suzuki ingeruild voor een Honda en dat is dag en nacht verschil v.w.b. zithouding.

Dus nogmaals: PROEFRIJDEN. De mooiste is niet perse voor jou de beste.
 
Zou helemaal slecht zijn als je van een motor die 13K heeft gelopen geen onderhoudshistorie heeft, die zal overigens wel ultrakort zijn
1km afleveringsbeurt
1000km olie verversen
9000km bandjes
10000km beurt
einde :)
 
Dat lijkt me redelijk 'normaal'. Het aantal km dat gemiddeld per jaar is gereden komt aardig
overeen met wat de gemiddelde motorrijder aflegt. Ook voor dit type motorfiets klinkt het niet vreemd. De echte kilometervreters, die zeg maar 20.000 of meer per jaar doen rijden over het algemeen vaker op toer- / woonwerk-motoren.
 
13000 is normaal en echt totaal geen probleem.
Die yammie's kunnen veel hebben.

Proefrijden (als kan door iemand die bekend is met het model).
Iig niet afgaan op wat de dealer zegt, zelf zo veel mogelijk controleren.
Indien mogelijk te vorige eigenaar bellen.
 
dit is nog eens een snel forum :D bedankt voor de antwoorden allemaal..

@Motil.. wil idd eerst ook proefrijden omdat ik wil kijken met mijn lengte 1.90

verder iemand nog bekend met motorcenter venlo?
 
eeeeeeeerst je rijbewijs halen B|


:+ gekheid....... maar neem iemand mee en koop met garantie.

klaar is klara. (oh ja ....... bekijk dan ook eens de 2-cilinders... SV, Shiver enzo....zijn ook vette beginfietsen ;) )
 
motorcenter venlo is misschien niet de goedkoopste (laat ik het zo zeggen) ik heb er zelf nooit een motor gekocht. maar qua service zijn ze super (mijn mening), banden steken terwijl je wacht. koffie is gratis.

nieuwe pand is schitterend geworden maar dat heb je zelf wel gezien neem ik aan?
 
motorcenter venlo is misschien niet de goedkoopste (laat ik het zo zeggen) ik heb er zelf nooit een motor gekocht. maar qua service zijn ze super (mijn mening), banden steken terwijl je wacht. koffie is gratis.

nieuwe pand is schitterend geworden maar dat heb je zelf wel gezien neem ik aan?
idd zeker mooie toko..


Die RC8 daar ook ;)
 
De service van motor center venlo is perfect.
Heb er nog nooit een motor gekocht, ga ik ook nooit doen vind hem te duur. Maar voor de service betaal je ook. ;)
Toevallig vandaag nog geweest voor wat onderdelen, altijd snelle levering *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan