eerste motor. wat is wijsheid..

Hmmm hangt er ook een beetje vanaf hoeveel kilometers gaat rijden gezien je hem voor woon werk wil gaan gebruiken.

Ik zou wat meer richting tour gaan, dus idd bandit o.i.d.

Suc6
 
Ducati 749s.. 8-)

Nee, ik zou je niet blind staren op pk's in ieder geval.
Bedenk wat voor een motorrijder je bent. Ik ben begonnen met toeren (cruiser), en is me prima bevallen. Na een jaar of 1,5 had ik dat wel gezien, en ben ik voor een sportievere fiets gegaan.

Het is moeilijk een zinnig antwoord te geven op de vraag welke motor je moet kopen. Ligt aan je budget, rijstijl, smaak en nog veel meer factoren.

Koop een motor waar je jezelf over een jaar ook nog op ziet rijden, maak genoeg proefritten en laat je van te voren goed informeren over het model zodat je weet wat de zwaktes ervan zijn.
 
ik heb nu een budget van 700 a 800 euro.. het mag wat duurde zijn maar dan moet ik langer sparen..

ik zit zelf iig aan een sport-tour motor te denken.
en will hem ook voor woon werkt verkeer gebruiken.

Heb een tijdje terug op een gs500 een proefrit gereden.. het kon aan de motor liggen maar ik vond niet egt dat die koppel had. en trok eigenlijk niet...
Een maat van me heeft zelf een gpz 500 en die hielt me toen met twee vinger is zn reus bij...

ik zoek iets waarmee ik ook in lagere toeren wat sneller ben... net als die eg6n..
vandaar dat ik dacht aan de gsx 600f..

bandit en fazer zijn idd een alternatieven.. maar zijn nog te duur.. als ik in die prijs klassen zou kijken, dan zou ik meteen een sv650 kopen. Want een sv650 will ik het liefste.
 
ik zou rustig beginnen met een hayabusa of een zx12r......

kun je daarna altijd nog overstappen op wat snellers.....
 
ik heb nu een budget van 700 a 800 euro.. het mag wat duurde zijn maar dan moet ik langer sparen..

ik zit zelf iig aan een sport-tour motor te denken.
en will hem ook voor woon werkt verkeer gebruiken.

Heb een tijdje terug op een gs500 een proefrit gereden.. het kon aan de motor liggen maar ik vond niet egt dat die koppel had. en trok eigenlijk niet...
Een maat van me heeft zelf een gpz 500 en die hielt me toen met twee vinger is zn reus bij...

ik zoek iets waarmee ik ook in lagere toeren wat sneller ben... net als die eg6n..
vandaar dat ik dacht aan de gsx 600f..

bandit en fazer zijn idd een alternatieven.. maar zijn nog te duur.. als ik in die prijs klassen zou kijken, dan zou ik meteen een sv650 kopen. Want een sv650 will ik het liefste.


Ik heb nog wel wat voor je voor 600 eu mag je m ophalen.

Suzuki 550 ef. km 39000

Bj 1988.
full
 
Remschijven zijn best prijzig.

Liever een hogere tellerstand en slijtagedelen die nog lang mee kunnen, dan een lage tellerstand met een hoop achterstallig onderhoud, zeker in deze prijsklasse.
 
ik zou voor de 1e (rode) gaan. Hoge km stand maakt niet zoveel uit, die F kan makkelijk veel meer hebben, en ik ben het inderdaad met Olifant eens. Remschijven zijn prijzig.

Daarnaast komt de 1e advertentie mij wat vertrouwder over en is de kleur rood natuurlijk sneller
 
mijn rij-instructeur gaf mij het advies om met een goede kopen motor te beginnen, en daarna eens te kijken wat ik echt wilt..

Mijn instructeur gaf mij het advies om de motor te kopen, die ik écht wilde hebben. Hij zei dat 't toch een bepaald gevoel is, dat je erbij hebt.

Ik ben zooo blij dat ik zijn advies opgevolgd heb!!
IPV een lelijke goedkope gsxf heb ik een iets duurdere zx6r gehaald, ik ben daar nog steeds superblij mee!

Ik zou zeggen, combineer goed en wat je wilt hebben :Y
Maar op een lelijke motor rijden omdat hij ' goed ' is :N
En, wat is goed.. :)

Succes ermee!
 
ik had op marktplaats deze motor's gevonden.

zouden jullie jullie mening er over kunnen geven.
ivm km en bouwjaar enz of dat okay is enz..

motor #1 rood
http://link.marktplaats.nl/291021169

motor #2 groen
http://link.marktplaats.nl/288028426

Als je uit deze twee wilt kiezen, dan zou ik eerder voor de rode proberen te gaan. Mits hij aantoonbaar een beetje zijn beurtjes heeft gehad (gezien de km-stand)

Als gezegd remschijven zijn tamelijk duur. Tevens lijkt de advertentie van de rode me heel wat serieuzer, beetje gepoetst en serieuze fotoos.
Die groene lijkt de "kunstwerken" op de achtergrond belangrijker te vinden.

En je weet het he, de groene zijn sneller lelijker. (effe plagen)

P.S.; met dit soort fietsen is het altijd een klein beetje een gok wat je koopt, probeer iemand mee te nemen met kijk op de zaken
 
Laatst bewerkt:
Huur anders eens een paar verschillende fietsen, dan kun je jouw fiets ontdekken zonder dat je net de verkeerde hebt gekocht.
Ik zou overigens niet te lang doorsparen, daar is het motorrijden te leuk voor ;)
:^
veel proefrijden!!!
 
:^
veel proefrijden!!!

Het budget is 700 a 800 euro, die is zo weg als je vaak gaat huren.

Fietsen die verhuurt worden zijn tevens over het algemeen wat recentere modellen. Die liggen toch niet binnen het bereik van TS, beetje zonde van het geld dus, lijkt me.
 
koop de motor die je mooi vindt. Ben je een sportieve rijder dan zeker voor een sport model gaan, anders begint een tour motor echt snel te vervelen.

Je hebt er minder gevoel mee in de bochten. Waardoor de bochten voorzichtiger moeten worden genomen. Zelfs voor woon werk verkeer zou ik ws nog een sport model kopen of dan nog een goedkope motor ernaast.

Als je weinig geld hebt en je wilt graag motor rijden, dan zou ik idd eerst een goedkoop model kopen. Let dan wel op de conditie van de ketting en banden, anders kan het onderhoud nog hoog oplopen. Vraag ook of de kleppen recent zijn gesteld, mocht die hier aan toe zijn. Kan je ondertussen door sparen voor een duurder model en als alles mee zit maak je niet te veel verlies op de motor die je rijdt.

Maar feit blijft dat je zelf moet bepalen of je een tour of sport model wilt, dat zal voor iedereen verschillen
 
ik heb nu een budget van 700 a 800 euro.. het mag wat duurde zijn maar dan moet ik langer sparen..

ik zit zelf iig aan een sport-tour motor te denken.
en will hem ook voor woon werkt verkeer gebruiken.

Ik heb ontzettend veel plezier gehad van mijn eerste fiets, een honda VF 750F uit '87. Eerdere modellen hebben nog wel eens last van slechte smering van de nokkenasketting, maar die bug hadden ze in '87 er al uitgehaald. Lekker karaktervol, zo'n V4 (Trouwens: naai er een paar open supertrapp pijpen op en spuit hem mat zwart). Honda blok, dus bijna niet kapot te krijgen. Ik zie er nog genoeg rond rijden (meestal pekelfietsen, dat wel).
 
Als bandjes en ketting in goede staat zijn en verder geen gebreken, dan lijkt me dit de ideale beginmotor voor een nette prijs.


De bandjes en de ketting zijn nog goed gaan nog wel even mee.

Het is starten een weg rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje geleden een GSX600F uit '97 te leen gehad, maar de motor wist me niet echt te overtuigen.
Sowieso ben ik al niet van groot kuipwerk met ditto schermen, maar ook qua vermogensafgifte is het niks bijzonders. Maakt niet uit of je half- of volgas geeft, de motor trekt gewoon lineair door.
Geen spannende dingen dus als je met het gas gaat spelen.

Wat dat betreft heeft een bokkige tweecilinder natuurlijk veel meer gevoel tijdens het rijden. Vooral gezien je op een ER-6N hebt gelest en deze je goed is bevallen zou ik de tweecilinders niet bij voorbaat afschrijven.

Een eigen ER-6 of SV650 liggen misschien boven je budget, maar er is genoeg te vinden. De oude ER-5 bijvoorbeeld (voorganger van de ER-6) zie je nog regelmatig als beginners-, pekel- of lesfietsen in het rond rijden. Zegt toch ook wel wat over de betrouwbaarheid van de motor.

Maargoed, proefrijden zegt uiteindelijk meer dan de meningen van anderen via een internetforum.
Ik zou gewoon voor jezelf kijken wat JIJ een mooie fiets vind, die binnen je budget ligt, en er gewoon een proefrit voor regelen.
Weet je meteen zeker of het wat voor je is of niet.

Ps. Ik ben zelf begonnen op een ZX-6R uit '01, met een 25kw kitje omdat ik toen nog maar 19 was.
 
nogmaals bedankt voor jullie hulp. ;)
Ik ga de komen de tijd proef ritten rijden.
en kijken wat ik leuk vindt. *D

in de er5 zit de zelfde motor in als de gpz van een maat van me.
een leuke motor maar hij is er nu al aan gewent en will eigenlijk iets anders..
toen ik er een keer op reed vond ik er niet veel aan, maar moet eerlijk toegeven ben ik niet boven de 7000 ben geweest want daar wordt die pas sterk.. (well hogere toeren meegemaakt maar toen reed ik er zelf nie op dus kan daar geen oordeel over geven...) ;)

directeur bedankt voor het aanbod. maar zoals meerdere zeggen. een motor moet iets met je doen als je hem ziet.. en rijd.. en ik krijg dat gevoel niet bij uw motor.. (sorry als ik dit stom plaats)
 
Terug
Bovenaan Onderaan