eerste motor! yamaha R1?

Mirag3

Die hard MF'er
5 sep 2010
406
0
Ik ben nog bezig met lesrijden en ben pas van plan om ~eind aankomende winter een motor te kopen maar ben helemaal weg van de yamaha R1.
ben er bewust van dat dit een zware motor is en wil uiteraard ook eerst een aantal proefritjes doen.

mijn vraag: is het verstandig zo'n motor te kopen als eerste motor?

tijdens lesrijden rijdt ik op een Honda CBR 500
 
Tja, ik denk dat in het begin de motor meer de baas over jou zal zijn, dan andersom :P Maar alles went, dus denk dat je er best plezier op zal hebben :)
 
Zoek eens op de site hier, zijn een hoop topics over. Dit wordt weer zo'n topic waarbij de ene groep zegt dat het kan en de andere groep raad het je af..
 
Nee. :)
Met een 600 zul je al genoeg je handig vol hebben.
Ook is het leuker om vooruitgang te hebben, dus kun je daarna nog een snellere fiets kopen.
Als je al met een 1000 begint, is de lol er snel af.
Mijn advies, net als alle andere 1320304 topics die hierover zijn geweest, ga voor een 600.
 
Waarom niet zou ik zeggen, ik heb ook sinds een week mijn eerste motor ( speed triple ) en dat is de motor waar ik weg van was.

Er is echter wel een groot verschil tussen de Honda CBR 500 en een R1, ik kan je wel aanraden om veel verschillende type motoren te proberen om te kijken wat je echt wil rijden. En als blijkt dat de R1 nog steeds je droommotor is gewoon doen!
 
Ook is het leuker om vooruitgang te hebben, dus kun je daarna nog een snellere fiets kopen.
images


Anders sla je zoveel over! Ik vind het veel leuker om op een kleinere motor te beginnen en te focussen op (bochten)techniek etc. Dan kan je daarna altijd nog een stapje omhoog :Y.

Daarnaast heb je waarschijnlijk aan een ~600cc ook genoeg...dus waarom meteen voor R1?
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet zou ik zeggen, ik heb ook sinds een week mijn eerste motor ( speed triple ) en dat is de motor waar ik weg van was.

Er is echter wel een groot verschil tussen de Honda CBR 500 en een R1, ik kan je wel aanraden om veel verschillende type motoren te proberen om te kijken wat je echt wil rijden. En als blijkt dat de R1 nog steeds je droommotor is gewoon doen!

dit was ook mijn idee om eerst een aantal motors te gaan testrijden (waaronder een R1) en dan maar kijken wat het uiteindelijk wordt :d
 
Zoek eens op de site hier, zijn een hoop topics over. Dit wordt weer zo'n topic waarbij de ene groep zegt dat het kan en de andere groep raad het je af..

je kan ook zeggen dat het kan, maar dat het niet handig is...

neem dan een busa, verlengd, verlaagd, custom paint job en neon
 
Ik ben nog bezig met lesrijden en ben pas van plan om ~eind aankomende winter een motor te kopen maar ben helemaal weg van de yamaha R1.
ben er bewust van dat dit een zware motor is en wil uiteraard ook eerst een aantal proefritjes doen.

mijn vraag: is het verstandig zo'n motor te kopen als eerste motor?

tijdens lesrijden rijdt ik op een Honda CBR 500

Nee de R1 en zelfs de R6 zijn geen geschikte beginnersfietsen en wat is een CBR 500?
 
uhm, nee! je begint op een van de meest explosieve race motoren ooit! ben je helemaal lekker???
 
Een CB500 met rim striping...

ja bedoelde cb500.

niet echt een pittige motor :) de cb500
maar was sowieso van plan om eerst een testritje te maken en als ik dan idd het gevoel heb dat de 1000cc er met mij vandoor gaat ipv andersom dan is het denk ik idd handiger om eerst een 600 te kopen
 
Ik heb zelf een hoop eerstemotorsites doorgeploegd voordat ik wat kocht. Ze zeggen allemaal hetzelfde, slap/strak frame, veerweg, koppel etc.


Om eens wat anders te opperen: wat denkt je rijinstructeur ? Die heeft jou zien rijden !
 
Ik ben nog bezig met lesrijden en ben pas van plan om ~eind aankomende winter een motor te kopen maar ben helemaal weg van de yamaha R1.
ben er bewust van dat dit een zware motor is en wil uiteraard ook eerst een aantal proefritjes doen.

mijn vraag: is het verstandig zo'n motor te kopen als eerste motor?

tijdens lesrijden rijdt ik op een Honda CBR 500
Nee, is niet verstandig. En je wordt er imo ook geen betere rijder van. Verder kán het wel, als je de verzekeringspremie kunt/wilt opbrengen (want daarvoor kun je er jaarlijks vermoedelijk een leuk fietsje bij kopen).

En dit alles - alsmede alle komende reacties - kun je nalezen in de duizenden identieke topics die voorafgingen aan de jouwe.

:W
 
Ben jj een rijder die in de zomer met een rondje door het centrum doet in enkel een korte broek en slippers? dan gewoon blindelings een R1 aanschaffen, zet er nog een turbo kitje op en hupsa, bloazen!
 
Laatst bewerkt:
voor de duidelijkheid:

ik begrijp dat een 1000cc m niet gaat worden als eerste motor
wel wil ik er een testritje op maken om te kijken hoe t voelt.

en nee korte broek - t shirtje op de motor vind ik geen goed idee.

Waarom geen R6 stel je zelf niet op de proef of ben je gewoon een poser die gezien wilt worden.

vind de R1 gewoon mooier jammer dat er geen 600 / 750cc uitvoeringen van zijn
 
Laatst bewerkt:
ja bedoelde cb500.

niet echt een pittige motor :) de cb500
maar was sowieso van plan om eerst een testritje te maken en als ik dan idd het gevoel heb dat de 1000cc er met mij vandoor gaat ipv andersom dan is het denk ik idd handiger om eerst een 600 te kopen

Als dealer/verkoper zou ik jou uberhaupt niet op een R1 laten proefrijden. "als ik het gevoel heb dat de 1000cc er met mij vandoor gaat..." das de moment dat je die motor en meet veel geluk jezelf total-loss rijdt. Neem nu maar van de mensen die hier al veel langer en veel meer motor gereden hebben aan dat een R1 geen fiets is om mee te leren rijden. 25kW (ok 35kW als het aan mij ligt) voor iedereen de eerste 2 jaar.
 
Zoek eens op de site hier, zijn een hoop topics over. Dit wordt weer zo'n topic waarbij de ene groep zegt dat het kan en de andere groep raad het je af..

Mee eens.

En uiteindelijk maakt het geen bal uit wat voor advies je geeft ... de TS heeft meestal toch zijn/haar keuze al gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan