EERSTE MOTOR - Zoektocht

21 jun 2019
2
0
Mede Rijders,

Als beginnend bestuurder, 22 jaar en in bezit van een A2 code-80 rijbewijs ben ik opzoek naar mijn eerste motor.
Hier en daar heb ik geluiden gehoord over een MT-03 of 07, een SV650 en een ER-6N... de laatste van allen is ook mijn rijles motor.
Ik ben alleen op zoek naar een toffe beginners motor, niet bang om wat anders te proberen en slim genoeg niet te veel uit te geven.

Zo heb ik een budget van 2000/2500 euro, minder is niet verkeerd, en heb ik een voorliefde voor naked en sport bikes. Ik ben van plan er mijn woon-werk vervoer van te maken, waarbij ik ongeveer 400km per week zal gaan rijden, zonder touren mee te rekenen. Ik ben een Kawasaki ER - 6 F uit 2006 al tegen gekomen en ook een toffe CB600s.

Graag (technische) hulp bij de aanschaf
Wat is het beleid met de motor terug voeren naar de gewenste 35Kw en wat is een acceptabele kilometerstand voor de verschillende bikes?
En, directe voorstellen, met advertentie, zijn zeker welkom...

Alvast veel dank voor het meedenken.
Drive Happy, Drive Safe
BeginnendRijder - Bram
 
Heb je al eens nagedacht over een rode Hayabusa met verlengde achterbrug?

MT-03, ik blijf er een voorstander van. Ask me anything. Zul je waarschijnlijk wel ietsje meer voor moeten betalen dan €2500 (tenzij je écht een goeie deal maakt, meeste zijn te krijgen tussen de €3-4000)
 
Een aantal vrienden van mij, zijn begonnen op suzuki GS500's. Ietwat oudere motoren, maar onderdelen in overvloed en goedkoop. Tot de code 80 vervalt misschien iets voor je.
 
CBR600F ,sportief,zeer betrouwbaar en zat keuze.
 
Laatst bewerkt:
400km/week met een naked of sport? Grote kans dat je na de eerste regenbui er geen zin meer in hebt.
 
Een GS500 met kuip kun je makkelijk voor minder dan je budget vinden, heb je de zithouding van een naked, en een beetje sportiever uiterlijk, verder ben je erg gelukkig met de kuip als t weer koud wordt, of als je lang snelweg rijdt.
 
Het maakt in dat geval niet uit of er al een typegoedkeuring vanuit de fabriek is voor 35kW of dat je zelf de motor knijpt tot 35kW en vervolgens laat keuren. Het is niet voor niets, dat er (weet niet of dat nu nog steeds gedaan wordt) in het begin van het A2 rijbewijs een tal van motoren uitgegeven werden, met 70+ kW en daarnaast dus ook speciaal voor het A2 rijbewijs een 70kW uitvoering, die ook een typegoedkeuring hadden voor 35kW.
MV Agusta Brutale was daar onder anderen een voorbeeld van.
 
400km/week met een naked of sport? Grote kans dat je na de eerste regenbui er geen zin meer in hebt.

Daar wordt je natter op dan elk ander type motor? Wat een kul, heb ik een paar jaar gedaan (CBR600) en ging prima hoor. Gewoon een goed pak een handschoenen en je kan zelfs met temperaturen richting het vriespunt goed rijden.
 
Een GS500 met kuip kun je makkelijk voor minder dan je budget vinden, heb je de zithouding van een naked, en een beetje sportiever uiterlijk, verder ben je erg gelukkig met de kuip als t weer koud wordt, of als je lang snelweg rijdt.
GS500 naked. Als je de wind beu bent zet je er een windscherm op. Kappen zijn alleen maar vervelend als je hem laat vallen.

@kapiteinkoek kom je de gsjes mee promoten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan