Eerste motor

Morgen ff rijden op de thundercat. Staat een mooie te koop bij mij in de buurt. Ben benieuwd.
Prijzen liggen in verhouding wel wat hoger (net als de vfr), maar als het zo'n fijne motor is wat ik hier lees heb ik dat er graag voor over. Wat ik ook zal kopen, denk dat ik wel gelijk een andere uitlaat erop laat zetten. O-)

Als je nu eerst de Cat koopt, je daarna aanmeldt op www.thundercat.nl (kost niks), dan vliegen je de voordelen om je oren. Ook wat uitlaten betreft. ;)
Waar is dat, bij jou in de buurt? Als je wilt kan ik mss wel ff mee.
 
Als je nu eerst de Cat koopt, je daarna aanmeldt op www.thundercat.nl (kost niks), dan vliegen je de voordelen om je oren. Ook wat uitlaten betreft. ;)
Waar is dat, bij jou in de buurt? Als je wilt kan ik mss wel ff mee.
ik gok ;) (dat mag ik nog wel *O* ) omgeving Delft

Gebruikersnaam:Ram1500
Gebruikers nummer:60323
Gebruikers afbeelding:
Echte naam:Rick van den Berg
Geboortedatum:woensdag 07 juli 1982
Woonplaats:Delft
Beroep:Zelfstandig ondernemer
Hobby's en interesses:Auto's - Motoren - Wielrennen - Voetbal - Muziek
Geslacht:Man
Banaanscore™:0%
Donateur:Nee
Dus ja dat is wel in de buurt })
 
Laatst bewerkt:
Als het een Thundercat wordt, moet het een blauwe of een zwarte worden (kon niks vinden in de buurt), dus vandaag alleen eventjes gereden op eentje met een hele lelijke kleuren samenstelling en was al een dagje ouder ook. Was niet van plan deze te kopen (i.v.m. kleur) , het ging gewoon ff voor het goede gevoel en de eerste indruk. Maar hij reed erg lekker. Pittig genoeg en erg gebruiksvriendelijk.
Lekker in de bochten en fijne zithouding. Voelde gelijk goed ook net als bij de Vfr.
Moet wel zeggen als je de cockpit van de vfr naast de Thundercat zet, blijft er weinig van de laatste over. Maar voor dat verschil betaal je dan ook. Al met al, het wordt nog een lastige keuze. :z :z :z :z
Maar wil er nu wel eentje kopen op korte termijn, uit voorzorg ook alvast de deksel :+ van me auto laten halen, voor het geval ik wat onder werktijd tegen kom.

(Nog bedankt dat je mee wilde gaan, alleen het was deze keer nog niet voor het "echie", maar gewoon eventjes :] )




full
 
Als het een Thundercat wordt, moet het een blauwe of een zwarte worden (kon niks vinden in de buurt), dus vandaag alleen eventjes gereden op eentje met een hele lelijke kleuren samenstelling en was al een dagje ouder ook. Was niet van plan deze te kopen (i.v.m. kleur) , het ging gewoon ff voor het goede gevoel en de eerste indruk. Maar hij reed erg lekker. Pittig genoeg en erg gebruiksvriendelijk.
Lekker in de bochten en fijne zithouding. Voelde gelijk goed ook net als bij de Vfr.
Moet wel zeggen als je de cockpit van de vfr naast de Thundercat zet, blijft er weinig van de laatste over. Maar voor dat verschil betaal je dan ook. Al met al, het wordt nog een lastige keuze. :z :z :z :z
Maar wil er nu wel eentje kopen op korte termijn, uit voorzorg ook alvast de deksel :+ van me auto laten halen, voor het geval ik wat onder werktijd tegen kom.

(Nog bedankt dat je mee wilde gaan, alleen het was deze keer nog niet voor het "echie", maar gewoon eventjes :] )




[afbeelding]

Zo'n zilver/gele was mijn eerste. :(

Een zwarte is '97-'99, en een blauwe begint bij '97-'01 en veranderd dan van stickers in '02-'03.

De zwarte heb ik als 2de gehad. *O*

full


Begrijp alleen niet wat je bedoelt met "Moet wel zeggen als je de cockpit van de vfr naast de Thundercat zet, blijft er weinig van de laatste over."
Zit er minder in de cockpit van een TC tov een vfr??
Vind persoonlijk de cockpit van een TC wel erg mooi afgewerkt. En hoe minder er op zit, hoe minder er stuk kan gaan. :+

PS: Mocht je alsnog ergens gaan kijken, geef maar een seintje. Bij een TC natuurlijk. ;)
En wat wil je max. uitgeven voor een Cat? Kijken we gewoon met je mee. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja wat wil ik max uitgeven. Geen idee, maar ik kijk meer naar bouwjaren, zo rond 2002.
Het is de 1ste dus vallen of laten vallen zal wel gebeuren, na deze volgt wel een wat nieuwere.
Maar particulier kosten ze bij mij weten met een acceptabele kilometerstand zo rond de 5.000 euro, en dat vindt ik wel een mooi bedrag. Is dit reeel ?
Met me werk zit ik veel in het land, dus opzich kijk ik naar advertenties door het gehele land.

Maar over die cockpit nog ff, ik vond het er ook gewoon netjes uitzien, maar vergeleken met de vfr wel erg sober. Maar je kan het ook degelijk noemen. O-)
 
Ja wat wil ik max uitgeven. Geen idee, maar ik kijk meer naar bouwjaren, zo rond 2002.
Het is de 1ste dus vallen of laten vallen zal wel gebeuren, na deze volgt wel een wat nieuwere.
Maar particulier kosten ze bij mij weten met een acceptabele kilometerstand zo rond de 5.000 euro, en dat vindt ik wel een mooi bedrag. Is dit reeel ?
Met me werk zit ik veel in het land, dus opzich kijk ik naar advertenties door het gehele land.

Maar over die cockpit nog ff, ik vond het er ook gewoon netjes uitzien, maar vergeleken met de vfr wel erg sober. Maar je kan het ook degelijk noemen. O-)

Ja hoor, dat is meer dan reeel. D'r kan altijd wat vanaf }) , zeker nu met de "winter" (hebben we nog winters) voor de deur. Alleen heb je dan geen zwarte, die lopen tot '99. Dus het wordt een blauwe.
"We" zullen eens meekijken. ;)
 
Ja daar zeg je wat. Misschien moet ik anders nog ff wachten als je het zo bekijkt, prijs technisch.
Zal dat veel schelen dan als je hem in het winterseizoen koopt ? Als het een beetje scheelt is het de moeite niet meer, omdat je dan ook niet meer kan rijden tot de echte winter begint.
 
Ja daar zeg je wat. Misschien moet ik anders nog ff wachten als je het zo bekijkt, prijs technisch.
Zal dat veel schelen dan als je hem in het winterseizoen koopt ? Als het een beetje scheelt is het de moeite niet meer, omdat je dan ook niet meer kan rijden tot de echte winter begint.


Nee, scheelt meestal niet zoveel meer, omdat we eigenlijk ook geen echte winters meer hebben. Maar, als het al een tijdje heeeeel slecht weer is, en men er te lang mee gaat zitten, zal men de prijs eerder drukken, dan dat het seizoen weer voor de deur staat, en de eerste zonnestralen te voorschijn komen.
Iedereen koopt eerder bij mooi weer, dan dat de regen met bakken uit de hemel valt.
 
full


Yamaha YZF 600 R THUNDERCAT
Tellerstand: 20.000 km
Segment: Sport/tour
Bouwjaar: jan 2002
Kleur: Blauw
Cilinderinhoud: 599 cc
Aantal cilinders: 4
Garantie: 3 maanden

Deze kost even duur maar met garantie. Dus is die gozer nou duur of is deze zaak wat aan de goedkopen kant ? Als ik moet kiezen ga je uiteraard naar de motorzaak.
 
[afbeelding]

Yamaha YZF 600 R THUNDERCAT
Tellerstand: 20.000 km
Segment: Sport/tour
Bouwjaar: jan 2002
Kleur: Blauw
Cilinderinhoud: 599 cc
Aantal cilinders: 4
Garantie: 3 maanden

Deze kost even duur maar met garantie. Dus is die gozer nou duur of is deze zaak wat aan de goedkopen kant ? Als ik moet kiezen ga je uiteraard naar de motorzaak.
het lijkt wel of die een ander kap heeft (mss schade geweest?) + die op tc.nl heeft nog een vervangings dempertje + ruitje
 
Laatst bewerkt:
Heej,

Mijn naam is Sebastiaan en ben nieuw hier op motor-forum.
Mijn eerste motor word een aprillia rs250 die ik eind deze maand ga kopen ( is dit een beetje goeie beginners motor ? )

Greetz
 
[afbeelding]

Yamaha YZF 600 R THUNDERCAT
Tellerstand: 20.000 km
Segment: Sport/tour
Bouwjaar: jan 2002
Kleur: Blauw
Cilinderinhoud: 599 cc
Aantal cilinders: 4
Garantie: 3 maanden

Deze kost even duur maar met garantie. Dus is die gozer nou duur of is deze zaak wat aan de goedkopen kant ? Als ik moet kiezen ga je uiteraard naar de motorzaak.

Als ik moet kiezen, ga ik naar de motor waar de complete historie aanwezig is, en die er het beste uitziet, maar vooral rijdt.
Dit is iig de stickerset van '99-'02, die andere van '02-'04. Maar dat is een kleinigheidje. En bij die andere krijg je er een ruitje bij (kost rond de 100,-) en een sportdemper, en die liggen 2de-hands ook nog rond de 275,-
3 maanden garantie kan makkelijk zijn, maar over het algemeen kan er weinig mis zijn aan een Cat met 20k op de teller.
Ik persoonlijk heb het juist niet zo op motorzaken. En deze is niet duur, dus waakzaamheid is geboden.
En bij een particulier is het bijna altijd een vraagprijs. ;)
 
Jah daar zit wat in. Maar ik vind juist garantie wel een lekker gevoel. Alleen garantie hebben bij een motorzaak die 150km ver ligt heb ik niet zoveel aan. Dus particulier is zeker een optie, ook de motor van hierboven alleen moet ie wel eventjes zijn vraagprijs omlaag schroeven.
Ik zal eens contact met hem opnemen. Nog bedankt voor de tip. *O*
 
Heb er nog 1tju voor je. Eentju die zeker goed is, en met een lage km-stand.
Vandaag van dichtbij bekeken.
TC

Enne, voor 5 mag ie weg. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was ook een cat, nooit spijt van gehad ik vond het een hele fijne motor alleen vond ik de bak niet altijd ff prettig
 
Thundercat heeft 100,4pk op papier. Is zo'n 96pk op het achterwiel. Mijn vorige had een 97,9pk op het achterwiel, en dat met alleen een Laser Duo-Tech. Verder geen aanpassingen of kitjes oid.
Achterkant zit een undertail, ala R6, met zelfgemaakte kentekenhouder. Stelt niets voor, stukkie blik.
[afbeelding]
van krukas naar wiel verlies je doorgaans 10% dus 96 aan het wiel terwijl er 100 word opgegeven gaat die niet halen, maar goed wel een mooie motor :}

Ik persoonlijk zou voor de VFR gaan, mijn pa heeft er ook 1.
Super fiets voor alle omstandigheden, minder sporty dan de R6, wel snel zat ook om er leuk mee te spelen.
Super geluid en looks mogen er ook zeker zijn :Y
 
van krukas naar wiel verlies je doorgaans 10% dus 96 aan het wiel terwijl er 100 word opgegeven gaat die niet halen, maar goed wel een mooie motor :}

Ik persoonlijk zou voor de VFR gaan, mijn pa heeft er ook 1.
Super fiets voor alle omstandigheden, minder sporty dan de R6, wel snel zat ook om er leuk mee te spelen.
Super geluid en looks mogen er ook zeker zijn :Y


Ben ik dus niet met je eens. :+
Mijn vorige is bij Ruud Fredericks (wie kent 'm niet) op de bank geweest.
Had alleen een open pijp erop zitten. De rest was gewoon. Geen kitje, geen K&N filter oid. 97,9PK op het achterwiel. En er zijn er meer met standaard 95-98PK op het achterwiel. Dus die 10% gaat niet helemaal op. :P
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan