Eerste motor

Hoe komt het dat hier niemand aan een Suzuki GSX600F denkt :? (of een 750, en mag ook het model voor '98 zijn)

Die zijn gewoon oerdegelijk, betrouwbaar, goedkoop in onderhoud, zeer stabiel, ook in de bochten, en ze behoren tot de zuinigste motoren :Y

verder hebben ze geen té sportieve houding, zijn ze geschikt voor relaxed te cruisen, en zijn ze ideaal voor iemand van 1,65 tot 1,85m. In de regen zit je zelfs vrij goed beschermd. Heeft meer dan voldoende vermogen voor dagelijks gebruik, en vooral, hij heeft koppel die schakellui rijden toestaan.

ik weet waarom ik er drie gehad heb :9~ (ja ze zijn wel degelijk zeer goed, de twee eerste zijn gesneuveld door koekblikkers :( )

Mijn derde heb ik nog staan, met klokslag 100.000km, en na een maand stilstaan start ie nog probleemloos. En mijn BMW staat te koop (nee, is geen beginnersmotor), want ik wil een vierde GSXF :Y

Anyway, eigenlijk keuze genoeg in die 600cc klasse, want een CBR600F is bijvoorbeeld ook heel goed.

Om te leren rijden is hij te zwaar 218kg tegen bv 180kg voor een er5. Rechtuit en op de snelweg heerlijke fietsen, maar om nou lekker van de ene bocht in de andere te leren smijten, zou het niet direct mijn keuze zijn.
 
Om te leren rijden is hij te zwaar 218kg tegen bv 180kg voor een er5. Rechtuit en op de snelweg heerlijke fietsen, maar om nou lekker van de ene bocht in de andere te leren smijten, zou het niet direct mijn keuze zijn.
Rijklaar gewicht is 235kg (voor de 750). Die 180kg van je ER5 zal wel drooggewicht zijn. Buiten het feit dat een GSXF een grotere dan gemiddelde draaicirkel heeft, zijn ze best wendbaar :Y
al zal een ER5'je wellicht nog wat wendbaarder zijn, dat strijd ik niet af.
Maar naar mijn mening mag een GSXF toch nog meegerekend worden onder de "gooi-en-smijt-fietsen" :Y
 
Ik had het afdankertje van mijn man gekregen, een shadow 600cc, binnen een week wist ik dat dat m niet was.
:^
Dat is vaak zo met de eerste motor en TS kan ook beter de eerste motor overslaan en meteen de 2e motor kopen, die is altijd goed.
 
Hoe komt het dat hier niemand aan een Suzuki GSX600F denkt :? (of een 750, en mag ook het model voor '98 zijn)

Die zijn gewoon oerdegelijk, betrouwbaar, goedkoop in onderhoud, zeer stabiel, ook in de bochten, en ze behoren tot de zuinigste motoren :Y

verder hebben ze geen té sportieve houding, zijn ze geschikt voor relaxed te cruisen, en zijn ze ideaal voor iemand van 1,65 tot 1,85m. In de regen zit je zelfs vrij goed beschermd. Heeft meer dan voldoende vermogen voor dagelijks gebruik, en vooral, hij heeft koppel die schakellui rijden toestaan.

ik weet waarom ik er drie gehad heb :9~ (ja ze zijn wel degelijk zeer goed, de twee eerste zijn gesneuveld door koekblikkers :( )

Mijn derde heb ik nog staan, met klokslag 100.000km, en na een maand stilstaan start ie nog probleemloos. En mijn BMW staat te koop (nee, is geen beginnersmotor), want ik wil een vierde GSXF :Y

Anyway, eigenlijk keuze genoeg in die 600cc klasse, want een CBR600F is bijvoorbeeld ook heel goed.

wat? toch niet tevreden over de BMW? why not?
 
wat? toch niet tevreden over de BMW? why not?
Wispelturig stuurgedrag bij snelheden traagheden tussen 40 en 60 km/u, het lijkt dan dat er continue iemand je voorwiel van links naar rechts zwikt. Rechtdoor rijden is dan best moeilijk :X Heb ik ook al aangehaald in het K1200S/R topic, maar blijkt normaal te zijn door de speciale ophanging. Ook al bij BMW aangekaart, zeggen ze hetzelfde, maar dat je er aan 200km/u helemaal géén last van hebt :') (ja, is dus gemaakt voor in Duitsland zeker ... )

Desondanks de comfortabele zithouding snel last van zadel- en handpijn. verzitten helpt niet, wat bij de GSXF wel hielp.

Maar het ergste, (en dat is eerder mijn probleem, dan dat van de motor), is het "hoge" verbruik, icm de kleinere tank. Hij heeft 19 L, en rijd 1:17, dus tanken op max 320km, waarbij ik met mijn 22L op de GSXF, en 1:21 ruim 420 to 450 km reed (max staat op 486km met één tank *D ).
 
Wat voor prijzen ben je zoal tegengekomen :?
Deze heeft bouwjaar 2006.
TS geeft aan een budget voor 1500 te hebben? Tenzij jij CBF600S(A) voor die prijs vind?
Ben toevallig zelf ook op zoek naar zoiets, en ik kom ze voor 2900+ tegen en zonder ABS vanaf 2200 geloof ik.
Lesde zelf eerst op een ER-6, maar ben blij dat ik nu op een CBF600 les :)
 
Laatst bewerkt:
TS geeft aan een budget voor 1500 te hebben? Tenzij jij CBF600S(A) voor die prijs vind?
Ben toevallig zelf ook op zoek naar zoiets, en ik kom ze voor 2900+ tegen en zonder ABS vanaf 2200 geloof ik.
In die prijsklasse vind je dus wel een GSXF :Y
 
Rijklaar gewicht is 235kg (voor de 750). Die 180kg van je ER5 zal wel drooggewicht zijn. Buiten het feit dat een GSXF een grotere dan gemiddelde draaicirkel heeft, zijn ze best wendbaar :Y
al zal een ER5'je wellicht nog wat wendbaarder zijn, dat strijd ik niet af.
Maar naar mijn mening mag een GSXF toch nog meegerekend worden onder de "gooi-en-smijt-fietsen" :Y

ER-5 zal vol met vloeistoffen niet veel zwaarder dan 180 kg wegen.
Mijn SV650N zit ook binnen de 180 kg en paar jaar geleden toen ik nog een CB500 had, zat die er ook binnen.

De CB500 blijft voor mij de beste gooi en smijt fiets, al gaat er voor mij, voor dagelijks gebruik niks boven de 645cc's van de SV. Qua gooi en smijt werk komt deze dicht in de buurt van de CB500
 
Ik heb een leuke GSX600F 1998 te koop voor een zacht prijsje. Ik heb er een jaar lang op leren fietsen echt een top ding. Onderhoud net gehad.
 
TS geeft aan een budget voor 1500 te hebben? Tenzij jij CBF600S(A) voor die prijs vind?
Ben toevallig zelf ook op zoek naar zoiets, en ik kom ze voor 2900+ tegen en zonder ABS vanaf 2200 geloof ik.
Lesde zelf eerst op een ER-6, maar ben blij dat ik nu op een CBF600 les :)


Probleem is dat ik er niet zoveel kan vinden, en het dus lastig vind om er een prijs aan te hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan