Eerste motor

Leovinci

Rookie
21 jun 2002
12
0
Ik heb nu een scooter di ik 2 jaar geleden gekocht heb nieuw. Ik zou graag een cross-moto kopen in tweedehands , maar kan ik iets degelijks kopen voor zo'n dikke 1500 € ? Ik wil niet te veel verlies maken.
Uiterlijk speelt geen rol , het is trouwens een eerste motor.Maar ik wil niet voortdurend problemen hebben ten opzichte van m'n huidige scooter. Liefst geen 125cc , omdat ik dan mijn rijbewijs met een andere moto moet afleggen en dat kost weer meer.
Bedankt!!
 
Volgens mij moet dit naar OFFROADS :)

Voor 1500 euro kan je een leuke crossmotor kopen, misschien wel wat ouder, maar dat rijd ook prima. Heb zelf een Honda XR250R gehad, maar dat is een enduro, maar ook goed mee te crossen en die had ik ook voor heel weinig geld.
 
Enduro is ook goed , ik gebruik hem nog een jaar voor naar school en dan vooral voor in de weekends of een trip van een paar dagen. Gewoon wat spelen met de potor op onverhard en verhard terrein. Niet op circuit ,ofzo.
Welke motoren komen in aanmerking?
Honda , Yamaha , KTM ?? :9~
 
Licht rijbewijs (25kw) ? Voor naar school is elke 250cc enduro wel goed. Of je moet een ouwe geknepen Honda XL500 kopen, maar dat vond ik nooit echt mooie motoren. Ik had een 1987'er Honda XR250R en reed verder prima. Betrouwbaar blok.
 
Het moet een min 25 kw zijn , maar met een 125cc moet ik een motor van de rijschool dus 250cc lijkt me ideaal als beginmotor om te leren... :)
 
Ik ben ook een beetje op zoek naar een motor, binnenkort wordt ik 21 en dan ga ik lessen op een "zware" motor. Dan ben ik van plan om een Honda Xr600R te kopen :)

Iemand nog tips ofzo? Of misschien weten jullie wat te vertellen over die motor? Ik wil er een vanaf 1991. hoe hard trekt zon xr600r? En in vergelijking met andere motoren??

effe wat pics van de xr600r:

chris_xr.JPG
'87
dirksxr1.JPG
'93
dirksxr.JPG
'93
 
Mijn volgende motor: een XR400 (supermotard). Mij is ooit verteld dat in italie inderdaad de XR400SM bestaat. Anders wordt het zelf bouwen. Maar het vrij gevoel van offtheroad/enduro motoren vind ik heerlijk. Erg snel is het niet, maar het scheurt zo lekker en je maakt het jezelf veel moeilijker om met 200 geflitst te gaan worden.

Als je niet te kieskeurig wilt doen over het uiterlijk wilt doen kan je ook een NX250 kopen, heb ik momenteel ook. Is erg fijn motortje IMHO. Het voordeel boven een XR van een NX vind ik dat ie electrische start heeft, en een 19" voorwiel waardoor er ook nog wel een normale straatband op past.

Overige motor zullen toch moeilijk worden met keuring en verzekering, een XR400 is precies 25kw, maar dan kom je met gewicht eigenlijk niet uit, maar met een beetje mazzel vind je een verzekeringsmaatschappij die daar niet moeilijk over doet. Maarreh, why the fuck ree je scooter? Denk je dat je daar op leert rijden })

Crossbrommer voor life. Alhouwel, zaterdag heb ik 'm verkocht, 600 euro voor een 14 jaar oude MTX, niet slechts. En voor de mensen die het willen weten: gister is ook m'n mito verkocht. 1150 heb ik ervoor gehad. Lekker toch??
 
Tja ik mocht niet opvoeren van thuis en m'n papie rijdt niet graag op een scooter + je hoort minder goed dta hij opgevoerd is . Ik wilde eerst idd een crossbrommer kopen aan m'n 16e. Al bij al waren het toch leuke jaren op m'n scoot , mlaar nu mag ik er geen geld meer insteken. Denken ze nu echt dat ik een uitlaat koop voor de looks thuis ?? Ik weet alleen niet of ik een degelijke cross kan kopen met een 1500 € , want meestal hebben ze met een cross ook echt gecrosst dus is dat niet zo gezond. :?
 
Ik zie hier in de motorkrant een XR 250 met Laseruitlaat , enz. ( monobike) voor 1 300 €. Het is trouwens maar een 30 km rijden. Welk merk is dit? En lijkt dit iets. Ik zou wel een SM willen , maar meestal zijn die zo duur 2e hands. Iemand ervaring of info over dit ding? En waar moet ik op letten als ik ga kijken. ( Hij lukt voor mijn rijbewijs , dit staat erbij )
Bedankt !! ;)
 
Het is een Honda, en waar je op moet letten, de standaard dingen:

banden
ketting/tandwielen
roest
krakjes piepjes uit blok of veersysteem
remschijf (is namelijk ook duur om te vervangen)
kijken of ie al z'n beurten heeft gehad
beetje dat soort dingen, neem het liefst een beetje iemand met ervaring mee.
 
hey leovince , ik heb nog een Xl500 sz te koop staan , ik heb er een foto van , ZIE ATT.



Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3743/dc688e0c7562c1606982d224065c6c2d (verkoop foto 1.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Tja , kan dat met een 25kw rijbewijs? + Ik woon in Belgiê + m'n ouders zijn er nog niet uit en m'n scoot moet eerst nog weg. Dus misschien kan ik em kopen , maar de kans is klein. Ik hoop er wel uit te zijn aan het einde vd vakantie...
:}
 
Tja , kan dat met een 25kw rijbewijs? + Ik woon in Belgiê + m'n ouders zijn er nog niet uit en m'n scoot moet eerst nog weg. Dus misschien kan ik em kopen , maar de kans is klein. Ik hoop er wel uit te zijn aan het einde vd vakantie...
:}

Heb jij jouw lichte A al? Als jij een examen wilt afleggen met de eigen motor dan moet die een vermogen hebben van 20< x < 25kW anders hoef je niet eens te beginnen.

Ik heb zelf een Yamaha 350XT van 1988 die 22kW heeft.
 
ik denk dat een xr of een nx een goede keus is want voor ongeveer €1000 heb je er 1 en ze zijn oersterk, niet dat ik dat uit ervaring vertel maar ik heb er al een beetje naar geinformeerd, ik heb zelf nog geen motorrijbewijs(moet dinsdag 16 juli op!!!)ik les nu op een nx250, leuk ding voor weinig geld, je mag toch niet een veel zwaardere motor rijden! en aangezien ik ook maar een studentje ben heb ik niet zo heel veel geld tot mijn beschikking! Bovendien ben ik niet van plan de autobaan op te gaan!
Er bestaat zeker geen 17 inch voorwiel voor een xr? 2 andere bandjes en dan rij ik toch nog een soort van supermotard voor weinig geld!
suggesties?
gr.sjoerd
 
ja waarom reed jij op zo'n kutscooter ! Daar had ik als 16 jarige een grote hekel aan. Altijd dat vieze gestofzuig en al dat vieze plastic.
Crossbrommer reed ik en nu een relaxte xr 600
 
XR 600 is een zeer goede motor, je kunt er al enen kopen van 1700 euro die al monobike staat als je goed zoekt, ik heb er enen en nog nooit problemen met gehad, kheb ook nog een cr 500 monobike maar die is niet voor beginnelingen, die smijt je er zo af :) , te veel macht. Maar de xr 600 rijdt veel chiller en geestiger dan de cr 500
 
Terug
Bovenaan Onderaan