eerste motoraankoop verzekering

ribbels

Rookie
9 jun 2005
5
0
schiedam
Hallo luitjes,

Ik ben net geslaagd voor mijn motorrijbewijs en ik ga vrijdag kijken voor een mooie motor. Het probleem is nu dat degene waar ik hem van koop aan de andere kant van het land woont. Stel dat de motor mij bevalt zou ik hem graag meteen mee willen nemen omdat ik geen zin om de volgende dag weer twee uur in de auto te zitten om hem op te halen. Nu ben ik een onbenul wat verzekeringen betreft en ik wil niet onverzekert terug. Hoe werkt dit normaal???
 
Je kan bij een verzekeraar informeren of je in aanmerking komt bij hun.

En dan kun je met 1 telefoontje je motor verzekeren, de exacte details en premie berekeningen komen dan later maar je kunt wel met je nieuwe aanwinst naar huis. :Y
 
Als je hemt gekocht hebt en je wilt hem meteen meenemen dan kun je overschrijven en ter plekke verzekeren. Zoek van te voren wel een maatschappij uit die je wil verzekeren.

Ga je kijken en haal je de motor later op, dan laat je de verzekering op dag van ophalen ingaan. Simpel :)

Kijk eens op www.unive.nl
 
gewoon effe de verzekering bellen op het moment dat je tot kopen overgaat, dan vertel je aan het vrouwtje aan de lijn of aan het antwoordapparaat de gegevens van de motor en dat je hem tijdelijk wilt verzekeren,
daarna kun je thuis rustig gaan berekenen waar je de motor defenetief in de verzekering gooit en hoe je hem gaat verzekeren,
 
Als je 'm koopt verzeker je 'm gewoon zo snel mogelijk na aankoop... Geen enkel probleem. Verzekeringsmaatschappijen hanteren altijd een soort overgangsperiode bij de verkoop van een motorvoertuig, waarbinnen dat voertuig gewoon verzekerd blijft.
 
Ik had hetzelfde probleem toen ik een tijdje geleden mijn ZR7S ging ophalen. Via het internet kwam ik op de site van PK motorpolis, heb een mailtje gestuurd en nog geen kwartier later was het geregeld... Een telefoontje na overschrijving van het kenteken was daarna genoeg om te mogen rijden. Daarbij is de verzekering ook nog de goedkoopste die ik heb kunnen vinden. Kijk maar eens op www.pkmotorpolis.nl

Ik heb overigens geen aandelen ofzo, 'tis alleen een tip.
 
Ik zou van te voren wel ff bellen of het bij hun kan en wat de kosten zijn etc... Beetje lullig als de verzekering die je in gedachten had, daar, als je belt, je niet wil verzekeren.
 
Hallo luitjes,

Ik ben net geslaagd voor mijn motorrijbewijs en ik ga vrijdag kijken voor een mooie motor. Het probleem is nu dat degene waar ik hem van koop aan de andere kant van het land woont. Stel dat de motor mij bevalt zou ik hem graag meteen mee willen nemen omdat ik geen zin om de volgende dag weer twee uur in de auto te zitten om hem op te halen. Nu ben ik een onbenul wat verzekeringen betreft en ik wil niet onverzekert terug. Hoe werkt dit normaal???

http://verzekering.rubriek.nl/verzekeringen/motorvergelijk.asp

Het is een beetje lastig dat je de maatschappij niet ziet maar als je je eigen verzekeraar belt heb je in ieder geval een goede indicatie of de "deal" een beetje goed is.

Kijk trouwens goed naar de voorwaarden. Die is minstens even belangrijk als de premie.
 
Bij Centraal Beheer kan je ook snel iets regelen. Leuke van deze is dat je binnen 9 jaar je 75% korting haalt...bij anderen is dit vaak 14 jaar.

Tipje...
 
Bij Centraal Beheer kan je ook snel iets regelen. Leuke van deze is dat je binnen 9 jaar je 75% korting haalt...bij anderen is dit vaak 14 jaar.

Tipje...

75 procent korting klinkt leuk maar het gaat om de bruto premie.

Heel overdreven :

een verzekering van 3000 euro met 75 procent korting
of een verzekering van 200 euro met 60 procent korting

Ik zeg het maar omdat mensen zich soms blind staren op het kortingspercentage. Leuk voor het verkooppraatje maar zegt weinig.

Bovendien is het ook belangrijk bij terugval wat de brutopremie is. En hoeveel ga je meer betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan