Eerste motorfiets

Vind ik persoonlijk nog vrij duur.
Die van mn vriendin is begrenst op de carbs voor 180 euro.
Het kan aardig goedkoop, tenzij je hem echt op kenteken wil hebben.
Wij hebben het altijd met uitdraai gedaan.

Dit hoor ik vaker langskomen... Wat houdt het nou precies in? Je laat je fiets begrenzen op het gasvermogen, laat hem goedkeuren bij je verzekering. Krijgt een uitdraai, neemt deze mee en als je aangehouden wordt door de politie laat je de uitdraai zien en dan hoop je dat ze je kentekenbewijs niet checken ofzo?
 
Er zijn verzekeringen die een 35kw uitdraai accepteren en je een verzekering laten afsluiten. Hoe het gaat met de politie zodra jij bijvoorbeeld een ongeluk veroorzaakt weet ik ook niet.
 
Dit hoor ik vaker langskomen... Wat houdt het nou precies in? Je laat je fiets begrenzen op het gasvermogen, laat hem goedkeuren bij je verzekering. Krijgt een uitdraai, neemt deze mee en als je aangehouden wordt door de politie laat je de uitdraai zien en dan hoop je dat ze je kentekenbewijs niet checken ofzo?

Er wordt een uitdraai gemaakt van de motor hoeveel vermogen deze heeft.
Dan ga je naar een verzekering die dit accepteert, MELD DIT ECHT.
En dan is deze verzekerd.

Indien je wordt aangehouden, uitdraai laten zien, meeste agenten vinden het dan prima.
Mocht je een zuurpruim hebben die je een bon geeft, voor laten komen met uitdraai en dan komt het vast wel goed.

Ongeval, geen ervaring mee, maar aangezien verzekering hem zo heeft geaccepteerd lijkt het me geen probleem.
Maar haal dan niet de begrenzing eruit, dan ben je wel nat en kan je zelf dokken.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn verzekeringen die een 35kw uitdraai accepteren en je een verzekering laten afsluiten. Hoe het gaat met de politie zodra jij bijvoorbeeld een ongeluk veroorzaakt weet ik ook niet.

Je rijdt in principe zonder geldig rijbewijs en daar kun je dan nog steeds een boete voor krijgen. Het grootste risico bij rijden zonder rijbewijs is echter niet die boete maar het feit dat bij een ongeluk jouw verzekering of de verzekering van de tegenpartij niet gaat uitkeren omdat je zonder rijbewijs hebt gereden.

Als jouw eigen verzekering de uitdraai heeft geaccepteerd en dat schriftelijk heeft bevestigd dan zit je in ieder geval goed met een uitkering van jouw eigen verzekering. Maar, mocht jij worden aangereden door een aanrader en diens verzekering zou aan jou moeten uitkeren, dan kan die nog steeds aansprakelijkheid weigeren omdat je zonder geldig rijbewijs hebt gereden. Als je dan zelf allrisk verzekerd bent betaalt je eigen verzekering tenminste nog, al zal de premie omhoog. Maar als je niet allrisk verzekerd bent, dan kun je naar je geld fluiten. Er zit dus nog wel enig risico in.
 
Oke.. Naja het begrenzen zelf vind ik niet zo een probleem. Volgens mij rijden 35kW fietsen ook heerlijk en ik rij me liever in mn eerste jaren nog niet dood :P Stel ik zou het idd met een kitje doen.. Heeft dat nadelen voor de fiets? Wat is de beste manier.. (niet al te duur)

Een mooie hornet is geweldig als beginners fiets en volgens mij ook voor meer ervaren rijders.. toch?
Naja ik ben in ieder geval weer een stuk wijzer geworden! Bedankt voor alle tips. :)
 
Je rijdt in principe zonder geldig rijbewijs en daar kun je dan nog steeds een boete voor krijgen. Het grootste risico bij rijden zonder rijbewijs is echter niet die boete maar het feit dat bij een ongeluk jouw verzekering of de verzekering van de tegenpartij niet gaat uitkeren omdat je zonder rijbewijs hebt gereden.

Als jouw eigen verzekering de uitdraai heeft geaccepteerd en dat schriftelijk heeft bevestigd dan zit je in ieder geval goed met een uitkering van jouw eigen verzekering. Maar, mocht jij worden aangereden door een aanrader en diens verzekering zou aan jou moeten uitkeren, dan kan die nog steeds aansprakelijkheid weigeren omdat je zonder geldig rijbewijs hebt gereden. Als je dan zelf allrisk verzekerd bent betaalt je eigen verzekering tenminste nog, al zal de premie omhoog. Maar als je niet allrisk verzekerd bent, dan kun je naar je geld fluiten. Er zit dus nog wel enig risico in.

Ik heb het wel over nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald he.. Of bedoel je dat je rijdt met een ongeldig rijbewijs als je A2 hebt en je rijd op een begrensde motor dat niet staat aangegeven op het kentekenbewijs?
 
Yamaha MT03. Leuke fiets voor relatief weinig geld, ik denk dat die binnen budget kan vallen. Geen gedoe met begrenzen, want hij heeft 35kW.

Ik rij nu een MT03 nadat ik als eerste motor een R6 (onbegrenst) had. Er ging een wereld voor me open. :)
 
Ik doelde meer op het feit dat de Monster 600 best vlot is als je gaat kijken naar de fietsen waar je met een A2 rijbewijs op mag rijden. (Sneller als de meeste Japanners en andere fietsen die binnen de categorie vallen)

Uiteraard is die in vergelijking met anders Monsters erg traag, maar ja die mogen ook niet met een A2 rijbewijs bereden worden.

Eens!
 
Sorry, maar een M600 monster is echt traag. Zelfs in vergelijking met mijn toen de tijd 25kw bandit 400cc. Dat een monster 600 vlot word genoemd pik ik niet :N
 
Ikzelf heb een honda cb-1, ook als eerste motor mee begonnen en hij bevalt me nog steeds, enige nadeel is dat hij iets aan de kleine kant is maar is wel leuk rijden :) (En staat toevallig een hele mooie op mf te koop nu :+ )
Te koop: De Uniekste CB-1
 
Laatst bewerkt:
Wauw wat een tips... Mijn keus word er niet makkelijker op!

@Siedo:
Super gave fiets! Helaas op dit moment alleen te vinden buiten mijn budget, maar zeker mooi.

@Kiki:
Wel echt een super gaaf ding je CB-1 die houd ik zeker in mijn achterhoofd!

Ik denk toch dat ik ga voor een Honda CB600F Hornet... zijn standaard 70kW dus kan hem begrenzen.. Hij valt binnen m'n budget en ziet er gewoon gaaf uit! Zelfs de oude 1998 modellen.
 
Laatst bewerkt:
Motor met carbs begrenzen is een eitje. Kan je zelf doen en anders je opa wel met zijn werkplaats achtergrond.

Heb ik voor het meisje dag de motor van mijn vriendin kocht ook zelf gedaan en geloof me, ik ben geen technisch talent..

Plaatjes gekocht (15 euro) en zelf jn de carbs gezet. Uitdraai laten maken op de dyno bij een motorzaak (30 euro) en het was geregeld met acceptatie van de verzekeringsmaatschappij van de nieuwe eigenaresse.

Je kan dus voor zo'n 5 tientjes klaar zijn. Exclusief een flesje met wat lekkers voor je opa ;)
 
~?


[...]


even snel gekeken, ook een mooi ding.. Alleen helaas boven de 35kW voornamelijk... :/



Er staan wel een aantal geknepen SV's te koop.
De meeste zullen dan op 25kW staan.
Ook weer de meeste zullen SV650S zijn, maar als je een geknepen SV650N tegen komt, zal hij vast interessant voor je zijn.

Heerlijke fiets, met 1 van de beste blokken
 
Waarom zoek je dan niet naar motoren die al 25 of 35Kw op kenteken zijn? Dat is veel makkelijker, scheelt je een hoop gedoe en goedkoper :)

Zelf heb ik net een Kawasaki ER 5 (25 Kw) gekocht uit 2004, die echt geweldig rijd en snel optrekt. Tot nu toe is iedereen die er op gereden heeft erover te spreken, ook mijn vriend die een 1000 cc motor rijd :) Ik denk niet dat je snel teleur gesteld zal zijn nu je een ER 6 'Gewend'' bent. Daarvoor zal ik toch echt een proefrit overwegen voor je ook de ER 5 aan de kant legt.

Ook heb ik bijna een CB1 gekocht. Vast ook super ! :) Succes !
 
Terug
Bovenaan Onderaan