Eerste motorreis

Melissa kuin

Rookie
16 jul 2017
2
0
Beste lezers,

Momenteel heb ik 1 jaar mijn motor en mijn rijbewijs (bijna 10.000 km gereden). 1 keer getoerd maar nu lijkt het mij geweldig om in de vakantie mijn motor te pakken en te gaan rijden. Nu wil ik een dag of 4 weg. Wat is volgens jullie een
Leuke route waarbij de hotels niet te duur hoeven te zijn? En het wel goed te doen is om te rijden?

Groeten melissa
 
Dag 1: Dwars door de Ardennen naar bijv. Vianden-Lux (of omgeving)
----------Hier je tent opbouwen voor 3 nachten------- (of een goedkoop hotelletje)
Dag 2: Dag door noordelijk deel en oa Müllerthal in Lux rijden. (zuid is minder mooi)
Dag 3: Dag rondtoeren in de Eifel/ Moezel-gebied.
Dag 4: Tent afbreken en dan via route Eifel en/ of Ardennen en Z.Limburg weer naar huis.

Zeker weten dat je een mooie trip hebt. (moet natuurlijk wel het weer een beetje meewerken)
Als je niet in het weekend gaat kan je ook langs de Ruhrsee rijden. Weekend verboden!
 
Laatst bewerkt:
Als je in die regio wil verblijven in hotels en dergelijke, altijd Duits hotel of B&B pakken en niet Luxemburg. Duitsland is met overnachten en eten echt goedkoper.
 
Dag 1: Dwars door de Ardennen naar bijv. Vianden-Lux (of omgeving)
----------Hier je tent opbouwen voor 3 nachten------- (of een goedkoop hotelletje)
Dag 2: Dag door noordelijk deel en oa Müllerthal in Lux rijden. (zuid is minder mooi)
Dag 3: Dag rondtoeren in de Eifel/ Moezel-gebied.
Dag 4: Tent afbreken en dan via route Eifel en/ of Ardennen en Z.Limburg weer naar huis.

Zeker weten dat je een mooie trip hebt. (moet natuurlijk wel het weer een beetje meewerken)
Als je niet in het weekend gaat kan je ook langs de Ruhrsee rijden. Weekend verboden!

:t schiessentumpel schiessentümpel - Google zoeken

:P
 
Mn vriendin en ik komen net van n midweek Eifel en daar zijn we voor de 2de keer naar n heerlijk motor hotel gegaan.
Daar komen gewoon nette mensen, veel stellen, geen drinkers ofzo, overdekte parkeerstalling, nederlands stel, heerlijk avondeten en lekker ontbijt. Prachtig uitzicht.
De omgeving is zo mooi, in de heuvels
En niet duur!

Vulkanberg in Manderscheid
 
En je moet de motor op een parkeerplaats zetten. Op de openbare weg lijkt me daar niet handig.


Ja kan je motor perfect kwijt op het trottoir bij de Schiessentumpel... die parking ligt op 500m als ik me niet vergis...

29osh11.jpg
 
goed plan!
motorreizen zijn verslavend...... :)

als ik goed lees ga je voor hotels en niet voor de camping... ik herken dat O-)

dag 1. eerst de drukte uit en dan finishen in motorherberg baton rouge in de ardennen (vielsalm)
dag 2. mooie route door luxemburg / duitsland rijden en ergens finishen langs de moezel en slapen in de bike-inn in treis karden
dag 3. dagje duitsland touren en finishen in heerlen in motorcamping / gasterij IndenHof waar je voor een paar tientjes een bedje huurt..

Veel plezier! :)
 
goed plan!
motorreizen zijn verslavend...... :)

als ik goed lees ga je voor hotels en niet voor de camping... ik herken dat O-)

dag 1. eerst de drukte uit en dan finishen in motorherberg baton rouge in de ardennen (vielsalm)
dag 2. mooie route door luxemburg / duitsland rijden en ergens finishen langs de moezel en slapen in de bike-inn in treis karden
dag 3. dagje duitsland touren en finishen in heerlen in motorcamping / gasterij IndenHof waar je voor een paar tientjes een bedje huurt..

Veel plezier! :)

doe je dat bewust om bij de nederlanders "tussen de lakens te kruipen"
soms denk ik dat 't voor vele een voorwaarde is om ergens te overnachten
zelf zoek ik ze niet uit
 
Zo wat een ideeën, heel erg bedankt voor de reacties. Ik zit er nu aan te denken om op de Eifel te gaan touren en daar een hotelletjes te pakken. Is er een goede site om die te boeken? En kan je al.zien wat voor weer het in augustus wordt?
 
Hahaha, ben je net als mijn vader? Kilometers om rijden voor een paar cent goedkopere benzine, of letterlijk een uur in de rij staan om een paar euro op een tank uit te sparen... _O- _O-

Valt mee hoor... maar als de route er min of meer natuurlijk langs komt leg ik er wel een pompje in.
Overigens... met de auto zie je me niet stoppen in Luxemburg bij die enorme rijen.
Scheelt me overigens wel 15 euro op een tank.
 
Zo wat een ideeën, heel erg bedankt voor de reacties. Ik zit er nu aan te denken om op de Eifel te gaan touren en daar een hotelletjes te pakken. Is er een goede site om die te boeken? En kan je al.zien wat voor weer het in augustus wordt?

Boek gewoon rechtstreeks...

En het weer in augustus? Als jij dat nu exact zou weten was je rijk.
 
Zo wat een ideeën, heel erg bedankt voor de reacties. Ik zit er nu aan te denken om op de Eifel te gaan touren en daar een hotelletjes te pakken. Is er een goede site om die te boeken? En kan je al.zien wat voor weer het in augustus wordt?

Boeken via Booking.com is natuurlijk erg makkelijk.

Ik zoek vaak via google maps een plaats op.
En dan een hotel.
Dan kan je de kleine gasthoven uitzoeken.
Zijn vaak gezelliger en goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan