Eerste motorrijles wordt grote deceptie....

Het mag niet gebeuren, achterstallig onderhoud, maar toch gebeurt het.
Soms express, maar ik denk ook wel vaak uit noodzaak.

Als ik hoor hoe vaak dat de regels voor rijschoolhouders veranderen, en de eisen die er vanuit de overheid gesteld worden.
Het is constant het ene gat met het andere gat vullen, om het hoofd boven water te houden. Is geen gein aan.

Word niet voor niks slecht betaald, instructeur. Was 20 jaar geleden al zo, en nu nog steeds ;(
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom sprong je nou van de motor?

Asfalt doet meer pijn dan heet water....
 
Maar waarom sprong je nou van de motor?

Asfalt doet meer pijn dan heet water....

Dat is toch echt wel afhankelijk van snelheid, temperatuur van het water, en of je beschermende kleding aanhebt tegen de val. Als ik beschermende doorwaaikleding aanheb, 20 rij en kokend water over me heen krijg, kies ik voor het asfalt hoor! Einstein! ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Hangt er natuurlijk ook van af of het je eigen motor is.....
 
Netjes dat ze er toch aandacht aan besteden, maar dat moet uit oogpunt van klantenbinding ook wel. Dit soort foutjes kunnen altijd voorkomen, het blijft techniek en daarbij kan altijd iets onverwacht kapot gaan. Een lesmotor is daarop geen uitzondering. Zolang je niet de indruk hebt dat de lesmotor in erg slechte staat is zou ik er verder niet te moeilijk over doen. Blijft vervelend, maar kan gebeuren.

Het wordt wel een beetje een ander verhaal als de motor in het geheel in slechte staat verkeerd. Goeie kennis van me werkt in een motorzaak waar ze ook veel lesmotoren van een grote rijschool in de omgeving in onderhoud hebben. Als je zijn verhalen hoort, en ik heb het ook regelmatig zelf gezien als ik daar was, dat is echt om te huilen. Die gaan pas voor onderhoud als het echt niet anders meer kan. Ketting hangt bijna op de grond van ellende, geen tand meer op de tandwielen, banden zowat op het canvas, voorvorkkeringen lek en geen druppel olie in het peilglaasje. De motoren van de instructeurs vormen daarop overigens geen uitzondering, sterker nog, die zijn vaak het ergst. Stilstand en onderhoud kost geld, dus dat wordt zo lang mogelijk uitgesteld. Als het zo'n motor betreft, en dan gebeurd er ook nog zoiets als een losgeschoten koelwaterslang, dan zou ik het wel weten, dan zouden ze mij niet meer terug zien. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat alle rijscholen er een potje van maken, maar er zijn echt wel rijscholen die hun zaakjes wat minder goed voor elkaar hebben.

Ik heb dit ook wel is gezien bij een rijschool bij mij in de buurt, was tijdens het lessen. De instructeur en ik zagen allebei de staat waarin de motoren van 'de concurrrent' zich verkeerde, we keken elkaar aan en gingen maar snel verder. Echt om te janken ketting slap, volkomen! verroest, smerige motor, etc. lekker als je de daar de snelweg mee op moet..

Koelslang die los schiet is misschien een heel erg pech gevalletje, maar als de motor er verder ook onverzorgd uitziet zou ik lekker ergens anders gaan lessen.
 
Maar waarom sprong je nou van de motor?

Asfalt doet meer pijn dan heet water....

Ik reed niet hard....zag niks meer door rondspuitend goedje maar voelde wel dat het kokend heet was.... gebeurde allemaal in 1 of 2 tellen, van de motor afspringen was een impuls.
 
Netjes dat ze er toch aandacht aan besteden, maar dat moet uit oogpunt van klantenbinding ook wel. Dit soort foutjes kunnen altijd voorkomen, het blijft techniek en daarbij kan altijd iets onverwacht kapot gaan. Een lesmotor is daarop geen uitzondering. Zolang je niet de indruk hebt dat de lesmotor in erg slechte staat is zou ik er verder niet te moeilijk over doen. Blijft vervelend, maar kan gebeuren.

Het wordt wel een beetje een ander verhaal als de motor in het geheel in slechte staat verkeerd. Goeie kennis van me werkt in een motorzaak waar ze ook veel lesmotoren van een grote rijschool in de omgeving in onderhoud hebben. Als je zijn verhalen hoort, en ik heb het ook regelmatig zelf gezien als ik daar was, dat is echt om te huilen. Die gaan pas voor onderhoud als het echt niet anders meer kan. Ketting hangt bijna op de grond van ellende, geen tand meer op de tandwielen, banden zowat op het canvas, voorvorkkeringen lek en geen druppel olie in het peilglaasje. De motoren van de instructeurs vormen daarop overigens geen uitzondering, sterker nog, die zijn vaak het ergst. Stilstand en onderhoud kost geld, dus dat wordt zo lang mogelijk uitgesteld. Als het zo'n motor betreft, en dan gebeurd er ook nog zoiets als een losgeschoten koelwaterslang, dan zou ik het wel weten, dan zouden ze mij niet meer terug zien. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat alle rijscholen er een potje van maken, maar er zijn echt wel rijscholen die hun zaakjes wat minder goed voor elkaar hebben.

De instructeur werkt als zzper onder de vleugels van grote rijschool. Hij mopperde dat de motoren toe zijn aan vervanging, maar dat de rijschool hier maar niet aan meewerkt (tot zijn frustratie...). Ben natuurlijk niet op de hoogte van de afspraken die ze hebben gemaak, dus wie er nu echt verantwoordelijk is voor het onderhoudt..... geeft weinig vertrouwen al met al.....weet niet met wat voor een voorstel ze komen, maar heb grote twijfels of ik door moet gaan met lessen bij deze school.
 
ZZPer tegen een zo'n laag mogelijk tarief en grote school.
Dat is de toekomst volgens Rutte (lees, iedereen word er slechter van, behalve de aandeelhouders )
 
Laatst bewerkt:
De motor waar ik op leste was super gaar ...
moeilijk in zijn vrij te krijgen en schakelen was een ramp''
Hij had een honda cbf? 2 cillinder 500 cc en een 4 cillinder 600 cc

iedereen ging altijd voor de 4 cillinder en 2 cillinder kreeg ik
Gek genoeg was de 2 cillinder beter voor de avb oefeningen en de 4 cillinder voor rijden in het verkeer.

De spiegels gingen door de wind op een andere stand staan ,en de richtingaanwijzer was niet te bedienen met dikke handschoenen omdat het schakelaartje beetje verdiept zat;

Als je dan later zelf je motor heb is de waardering wel 4 keer groter.

Een Suzuki gsr 750 gekocht toen ik in maart mijn rijbewijs haalde en ontdekte toen pas wat er gebeurd als je de gashendel echt goed open draait..haha

Hoe gaarder je lesmotor hoe beter je op je eigen fiets kan rijden.

En nu super veel waardering voor mijn bike.
 
Ik vind het net zoets als voorrang. Ja, je staat in je recht, maar voorrang neem je niet, dat krijg je.


of eigenlijk: het behoort je verleend te worden.

maar soms is het voor de verkeersdoorstroming praktischer om voorrang te nemen in plaats van te verlenen. ik maak in mijn werk als buschauffeur zat situaties mee waarin het handiger voor de doorstroming is/zou zijn, om even voorrang te nemen. ik ben dan met mijn bus van het kruispunt weg en daardoor heeft 'de rest' ongeveer 70m2 meer ruimte om hun ding te doen. wordt overigens niet altijd door iedereen gewaardeerd. maar dat komt dan weer door de opgefokte mentaliteit die sommigen hebben (te laat van huis en zo...).
 
De instructeur werkt als zzper onder de vleugels van grote rijschool. Hij mopperde dat de motoren toe zijn aan vervanging, maar dat de rijschool hier maar niet aan meewerkt (tot zijn frustratie...). Ben natuurlijk niet op de hoogte van de afspraken die ze hebben gemaak, dus wie er nu echt verantwoordelijk is voor het onderhoudt..... geeft weinig vertrouwen al met al.....weet niet met wat voor een voorstel ze komen, maar heb grote twijfels of ik door moet gaan met lessen bij deze school.

Er zijn genoeg rijscholen in Tilburg en je betaalt een hoop geld voor lessen . Ik zou gaan lessen bij een rijschool waar je je goed bij voelt en die deugdelijk materiaal heeft. Als ze het netjes oplossen en je hebt er verder een goed gevoel bij prima :]


Een goed alternatief bijvoorbeeld; Er zit in Riel (naast Tilburg) een rijschool die alleen maar motorles geeft die ik van harte kan aanbevelen. Nieuw materiaal en enthousiaste instructeur.


Tot spots in Tilburg! :W
 
of eigenlijk: het behoort je verleend te worden.

maar soms is het voor de verkeersdoorstroming praktischer om voorrang te nemen in plaats van te verlenen. ik maak in mijn werk als buschauffeur zat situaties mee waarin het handiger voor de doorstroming is/zou zijn, om even voorrang te nemen. ik ben dan met mijn bus van het kruispunt weg en daardoor heeft 'de rest' ongeveer 70m2 meer ruimte om hun ding te doen. wordt overigens niet altijd door iedereen gewaardeerd. maar dat komt dan weer door de opgefokte mentaliteit die sommigen hebben (te laat van huis en zo...).



Je groeit er ook mee op, met die mentaliteit.
Je mag nooit te laat komen op jouw werk want dan krijg je de doodstraf.
Alles moet precies volgens afspraak en protocollen gaan, anders is de wereld te klein.

In Scandinavie is men veeeel minder opgefokt.
In Scandinavie mag je te laat komen op jouw werk omdat je niet altijd alles in de hand hebt.
Bijv sneeuw en buschauffeurs die in de weg rijden of een kudde elanden.
Je maakt een afspraak met een leverancier of een installateur, of whatever, en die komt dan gewoon niet opdagen.
Vervelend, maar waarschijnlijk is er wat tussengekomen en je ziet wel wanneer hij komt.
 
Niet de eerste rijles maar de laatste voor het examen, motor was niet in orde rubber van 1de voetsteunen lag in de auto van de rijschoolhouder, heb zelf moeten zeggen dat hij dat eerst even moest repareren voor mn laatste les begon,trilling in voorwiel etc.
Toen ik einde van de les de motor parkeerde bij cbr Rotterdam om examen te gaan doen zat er ook nog een schroef in de voorband....
Was geen tijd meer om te herstellen dus moest zo afrijden...
Overigens in 1 keer geslaagd!
 
Nou, ff een update.....de dag na de gebeurtenis ben ik gebeld door de rijschool. Kreeg een mevrouw aan de lijn, ze was erg begaan. Wat ze voor me kon doen? Dat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt en ze echt een hele goede naam hebben. Heb aangegeven dat het lichamelijk wel gaat, brandwond op Mn been zal vast genezen, ook Mn schaafwonden, dus op dat vlak, niks aan te doen. Verder heb ik gezegd dat Mn spijkerbroek kapot is en dat ik twijfel of ik verder moet gaan bij deze rijschool. Laat het aan jullie om te beslissen wat je ermee doet.
Mevrouw gaf aan het op te pakken met de instructeur en me terug te bellen.

We zijn nu 8 dagen verder.....heb nog niks gehoord. Best ernstig.....ben er klaar mee ook, ga er werk van maken nu. Echt, ben niet de moeilijkste, maar Mn geld terug van de mislukte les plus een nieuwe spijkerbroek had ik wel verwacht. Daarmee was het voor mij ook afgedaan...... maar nu.......
 
Vervelend man,die rijschool kan je inderdaad maar beter achter je laten en ze aansprakelijk stellen voor de schade.Verder blijft het techniek en kan er hoe vervelend ook altijd iets kapot gaan,maar dan moet je wel als rijschool je verantwoording nemen en het netjes oplossen.
In mijn les tijd reden we nog op luchtgekoelde motoren,dus gelukkig geen last van los springende slangen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik trok m'n motor tijdens de eerste les 2 km lang op het achterwiel en toen viel het voorwiel eruit. :?
 
Laatst bewerkt:
De instructeur werkt als zzper onder de vleugels van grote rijschool. Hij mopperde dat de motoren toe zijn aan vervanging, maar dat de rijschool hier maar niet aan meewerkt (tot zijn frustratie...)

Ja, die probeer zich onder zijn verantwoordelijkheid als rij-instructeur uit te praten })

Nou, ff een update.....de dag na de gebeurtenis ben ik gebeld door de rijschool. Kreeg een mevrouw aan de lijn, ze was erg begaan. Wat ze voor me kon doen? Dat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt en ze echt een hele goede naam hebben. Heb aangegeven dat het lichamelijk wel gaat, brandwond op Mn been zal vast genezen, ook Mn schaafwonden, dus op dat vlak, niks aan te doen. Verder heb ik gezegd dat Mn spijkerbroek kapot is en dat ik twijfel of ik verder moet gaan bij deze rijschool. Laat het aan jullie om te beslissen wat je ermee doet.
Mevrouw gaf aan het op te pakken met de instructeur en me terug te bellen.

We zijn nu 8 dagen verder.....heb nog niks gehoord
. Best ernstig.....ben er klaar mee ook, ga er werk van maken nu. Echt, ben niet de moeilijkste, maar Mn geld terug van de mislukte les plus een nieuwe spijkerbroek had ik wel verwacht. Daarmee was het voor mij ook afgedaan...... maar nu.......

Na het lezen van je eerste bericht, was ik gelijk al op zoek naar deze tekst ;)

En had al zo'n vermoeden dat het die kant op zou gaan -O-

Deze rijschool zal niet de eerste zijn, en helaas ook niet de laatste, die eigenlijk gewoon van jou af wil en het erbij wil laten zitten.

Neem ook even contant met het CBR op en geef je bevindingen met deze rijschool aan het CBR door.

Verwacht niets meer van deze rijschool, ze zullen uit zichzelf niets ondernemen en waarschijnlijk geen contact meer met je opnemen.

Dus zal je ze aansprakelijk moeten gaan stellen voor schadevergoeding.

Je kan voor juridische hulp langs tijdens een inloopspreekuur van diverse advocatenkantoren bij jou in de buurt.

Via hun site kan je een afspraak inplannen.

Het eerste gesprek is gratis en zij kunnen je adviseren over procederen.

Aangezien je deze zaak zal gaan winnen zullen alle kosten, en schadevergoeding, voor de rijschool zijn, maar dit zal de jurist je allemaal kunnen vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je een rechtsbijstand verzekering hebben zou je eerst daarmee contact op kunnen nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan