Eerste Naked bike

honda hornet, cbf600, cb500, cb1, ntv
suzuki sv, bandit, gsr, gladius, gs500
triumph street triple,
ducati monster
kawasaki Z750, er6, er-5
aprilia shiver
yamaha fz6, mt03, xj6
Zo iets?

Kleine aanvulling

Maar wat is het budget en wat voor cilinder opstelling wil je
1 cilinder
2 cilinder (staande twin, V-twin, L-twin, boxer)
3 cilinder (blijft bijna alleen maar triumph over)
4 cilinders (staand of V4 al is de keuze in V4 heeel schaars ;) )

GS500 (en de CB500 en ER-5) is een leuke motor. Goedkoop in aanschaf en onderhoud.
Motor is niet sportief maar je kan er wel lekker mee sturen.
Super om mee te leren rijden (daarom rijden ook bijna alle rijscholen met deze motoren)
maar waarschijnlijk ga je op een gegeven moment wel iets aan vermogen missen.
Maar na 2 jaar kan je natuurlijk weer een andere motor kopen *O*

Het risico wanneer je met "te veel" vermogen begint is dat je te voorzichtig gaat rijden.
Ik zou op een lichte motor beginnen, daar je grens gaan opzoeken en dan misschien voor wat zwaarders gaan (als daar behoefte aan is)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje terug onderstaand verhaal gelezen.
linkje

Tevens lijken mij een 1 en een 4 cilinder te zenuwachtig voor een beginnend bestuurder. Dus een 2 cilinder lijkt me dan het beste. Mijn budget is max. €2.500,- zeker voor mijn eerste motor die sowieso een keer op zijn zij gaat (ik ben er van overtuigt dat iedere beginner wel een keer valt, hard of zacht).

De Honda Hornet en de GB500TT vind ik echt heel erg mooi maar die hebben respectievelijk 4 en 1 cilinder(s). Ik vind sportbikes helemaal niks (Honda CBR600), het blijft voor mij echt een naked. Aangezien de Suzuki GS500E in onderhoud goedkoper is dan een Ducati Monster (deze hebben beide geloof ik 2 cilinders) neig ik nu naar de Suzuki. Is een Suzuki GS500E echt zo 'traag'? Ik bedoel ik rij nu op een Honda Dax 50cc dus...;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje terug onderstaand verhaal gelezen.
linkje

Tevens lijken mij een 1 en een 4 cilinder te zenuwachtig voor een beginnend bestuurder. Dus een 2 cilinder lijkt me dan het beste. Mijn budget is max. €2.500,- zeker voor mijn eerste motor die sowieso een keer op zijn zij gaat (ik ben er van overtuigt dat iedere beginner wel een keer valt, hard of zacht).

De Honda Hornet en de GB500TT vind ik echt heel erg mooi maar die hebben respectievelijk 4 en 1 cilinder(s). Ik vind sportbikes helemaal niks (Honda CBR600), het blijft voor mij echt een naked. Aangezien de Suzuki GS500E in onderhoud goedkoper is dan een Ducati Monster (deze hebben beide geloof ik 2 cilinders) neig ik nu naar de Suzuki. Is een Suzuki GS500E echt zo 'traag'? Ik bedoel ik rij nu op een Honda Dax 50cc dus...;)

Een ducati monster is veel mooier !
 
Ik heb een tijdje terug onderstaand verhaal gelezen.
linkje

Tevens lijken mij een 1 en een 4 cilinder te zenuwachtig voor een beginnend bestuurder. Dus een 2 cilinder lijkt me dan het beste. Mijn budget is max. €2.500,- zeker voor mijn eerste motor die sowieso een keer op zijn zij gaat (ik ben er van overtuigt dat iedere beginner wel een keer valt, hard of zacht).

De Honda Hornet en de GB500TT vind ik echt heel erg mooi maar die hebben respectievelijk 4 en 1 cilinder(s). Ik vind sportbikes helemaal niks (Honda CBR600), het blijft voor mij echt een naked. Aangezien de Suzuki GS500E in onderhoud goedkoper is dan een Ducati Monster (deze hebben beide geloof ik 2 cilinders) neig ik nu naar de Suzuki. Is een Suzuki GS500E echt zo 'traag'? Ik bedoel ik rij nu op een Honda Dax 50cc dus...;)

Mijn rij-instructeur zei altijd 'er zijn twee soorten motorrijders, rijders die al zijn gevallen en rijders die nog moeten vallen'.
Ik dacht toen tijdens de les *hop vallen maar* dus alst goed is val ik niet meer :P
 
Een ducati monster is veel mooier !
Deze vraag stel ik toch nog even hier: Wat is niet veel vermogen, ik bedoel ten opzichte van een 1000cc vier-cylinder zal hij inderdaad niet veel vermogen hebben maar ik ben 1.87 m en weeg 76 kg en daar heeft deze motor toch niet zoveel problemen mee?

ohjah welk topic is dat kon hem namelijk met geen mogelijkheid vinden!

Gevonden;)

Groet!
Monsters zijn minuscuul, dat wordt niks :P
 
Mijn rij-instructeur zei altijd 'er zijn twee soorten motorrijders, rijders die al zijn gevallen en rijders die nog moeten vallen'.
Ik dacht toen tijdens de les *hop vallen maar* dus alst goed is val ik niet meer :P
Nope, da's een redenerings fout. Je kunt horen bij de groep die nog niet gevallen is, of bij de groep die wel gevallen is. Al ga je 100x op je plaat, je hoort bij de tweede groep. Blijven er twee en toch kun je zo vaak op je plaat gaan als je wilt O-)
 
Ik heb een tijdje terug onderstaand verhaal gelezen.
linkje

Tevens lijken mij een 1 en een 4 cilinder te zenuwachtig voor een beginnend bestuurder. Dus een 2 cilinder lijkt me dan het beste. Mijn budget is max. €2.500,- zeker voor mijn eerste motor die sowieso een keer op zijn zij gaat (ik ben er van overtuigt dat iedere beginner wel een keer valt, hard of zacht).

De Honda Hornet en de GB500TT vind ik echt heel erg mooi maar die hebben respectievelijk 4 en 1 cilinder(s). Ik vind sportbikes helemaal niks (Honda CBR600), het blijft voor mij echt een naked. Aangezien de Suzuki GS500E in onderhoud goedkoper is dan een Ducati Monster (deze hebben beide geloof ik 2 cilinders) neig ik nu naar de Suzuki. Is een Suzuki GS500E echt zo 'traag'? Ik bedoel ik rij nu op een Honda Dax 50cc dus...;)

Een gs500 is niet traag.
Zeker op een bochtige weg kan je supersport motoren achter je laten als je wilt

Maar een duc monster is echt niet te vergelijken met een gs500 omdat ze beide 2 cilinders hebben ;) , een staande twin en een L twin is een wereld van verschil.

Maar een 4 cilinder is ook niks mis mee hoor om mee te beginnen
 
Nope, da's een redenerings fout. Je kunt horen bij de groep die nog niet gevallen is, of bij de groep die wel gevallen is. Al ga je 100x op je plaat, je hoort bij de tweede groep. Blijven er twee en toch kun je zo vaak op je plaat gaan als je wilt O-)

:W
 
Ik heb een tijdje terug onderstaand verhaal gelezen.
linkje

Tevens lijken mij een 1 en een 4 cilinder te zenuwachtig voor een beginnend bestuurder. Dus een 2 cilinder lijkt me dan het beste. Mijn budget is max. €2.500,- zeker voor mijn eerste motor die sowieso een keer op zijn zij gaat (ik ben er van overtuigt dat iedere beginner wel een keer valt, hard of zacht).

De Honda Hornet en de GB500TT vind ik echt heel erg mooi maar die hebben respectievelijk 4 en 1 cilinder(s). Ik vind sportbikes helemaal niks (Honda CBR600), het blijft voor mij echt een naked. Aangezien de Suzuki GS500E in onderhoud goedkoper is dan een Ducati Monster (deze hebben beide geloof ik 2 cilinders) neig ik nu naar de Suzuki. Is een Suzuki GS500E echt zo 'traag'? Ik bedoel ik rij nu op een Honda Dax 50cc dus...;)

Beste,

Ik ken je niet maar ik wil je het volgende meegeven ter overweging, keuze van een eerste motorfiets hangt af van budget/smaak en waar je tegen aanloopt, of zeg maar ' verliefd ' op wordt.
Als je een rustige rijder bent in de auto en redelijk hoeveelheid controle over jezelf hebt, wellicht een paar vrienden met motorrijbewijs kan je een andere keuze maken dan iemand die anders in elkaar steekt.
Veel adviezen zijn gebaseerd op eigen ideeen en op emotie (mijn motor is de beste? ja voor die berijder). De een vind een GS500 een brommer, de ander kan er helemaal blij van worden. Wat ook meespeelt is waar je de motor voor wil gebruiken, veel snelweg en woonwerk kan een kuip of tophalf het leven aangenaam maken om maar iets te noemen.

Je opmerking is ten dele waar 1 cylinders zijn nerveuzer op het gas en bokkig onderin bij lage toeren. 2 cylinder (V of staande twin) hebben hier ook nog wel last van vooral als het vermogen omhoog gaat denk aan meer dan 100pk.
Echter moderne motoren zoals bijv Aprilia hebben een programma waarin je verschillende vermogen en een specifiek afgifte karakter kan kiezen. Kennis van me kocht een nieuwe Shiver 750 en rijd nu na twee jaar gewoon in mijn kielzog. Het heeft alles te maken met de tijd te nemen om ervaring op te doen en deze rustig op te bouwen.
Vier cilinders zijn wat bullig en goed laag in toeren te rijden echter het oppakken naar hogere snelheden zal je merken dat dit beter gaat in de hogere toeren lees > 6000rpm.

Mijn advies ga eens op een aantal motoren rijden en volg je eigen budget en gevoel, jij moet/wil erop rijden. Mijn eerste motor was een Suzuki GSX 600F met 85 pk en deze rijdt nog steeds. Het zit niet in het vermogen maar het ligt aan de berijder.

Als je ervaring hebt kan je beter anticiperen op andere (automobilisten) in het verkeer, maar ook met een Yamaha YBR125 kan je sneller weg zijn bij het stoplicht dan de meeste auto's.
Ik denk dat dit een deel is van de essentie van het Engels talige verhaal wat eerder ook al in dit topic staat.
Als je eenmaal een motor hebt neem je tijd en val terug op de verrichting die je leert tijdens de lessen 8-jes draaien, slalom etc.. dit om je vertrouwt te maken met je nieuwe hobby.
Ik wens je veel succes bij je keuze.

Oja en vallen doet zeer en hoort er niet bij daar zijn wij en de motor niet voor ontworpen



Groeten Arthur
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon gaan proefrijden op een gs500 vergeleken met een dax 50 zal deze wel behoorlijk snel gaan :+

voor 2500 heb je een prima gs500 en het is nog een best populaire motor dus mocht je die zat zijn dan kan je die direct verkopen.
 
een gs 500 was ook mijn eerste motor (ik moest 25kw rijden O-) ), maar als je zwaar mag rijden zou ik voor bv een 600 gaan.
een 600 heeft meer vermogen en je zal er minder snel op uitgeken zijn.
ik kreeg toen ik begon een tip!
koop eerst een lekkere maar goedkopere fiets, mag best wat ouder zijn.
na 2 jaar wil je toch wat anders en weet je beter wat je wil (voor mij heeft het goed uit gepakt).

ik wens je veel su6!



GR NEMO!

(en een gsr blijft een goed idee)
 
Terug
Bovenaan Onderaan