- Onderwerp starter
- #51
Bedankt voor je reactie, het meest klote is dat ik alles zelf moet betalenSucces met de afhandeling! balen dat het zo snel al fout gaat. Om je wat gerust te stellen, een echte noodstop/schrikreactie valt bijna niet te trainen. Kwestie van op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Mijn remskills zijn na jaren ervaring echt wel goed, maar vorig jaar in een soortgelijke situatie onderuit geremd. Elke training (bv VRO) weet je wat er komen gaat, en daar speel je op in. In een echt noodsituatie heb je die luxe niet, en dus moet je als motorrijder die proberen te voorkomen:
- de 2 secondenregel is er meer een voor auto's onderling. Een auto zal in veel gevallen een snellere vertraging hebben dan jij op je motor. Probeer daar op te anticiperen door meer dan voldoende afstand te bewaren.
- Ben op je hoede bij verkeerspunten waarvan je weet dat er veel van baan word gewisseld, lees op -en afritten. Kijk goed voor je ipv enkel naar de auto voor je.
- Pas je aan aan de weersomstandigheden. Het is koud, banden warmen niet echt op, remweg is langer. Zoals je al aangaf was het glad, laat de motor lekker thuis staan of pas je rijstijl aan.
Hopelijk kan je snel weer opstappen. Doe dit zo snel mogelijk, anders word de drempel steeds groter.