Eerste overtreding - rijbewijs 120 dagen kwijt

balen man, maar denk dat je idd weinig kans maakt '(


ik wacht ook nogsteeds op een bekeuring van de terugreis van de TT. reed 170 waar je 120 mag en hoorde achteraf dat ze daar stonden met een lasergun -O-



iemand een idee hoelang het zal duren voordat de bon op de deurmat ligt??? :?

ligt aan de afstand tussen je brievenbus en je deurmat.
 
Kan de TS die Pontiac niet ffies lenen voor de vakantie, die rijden toch helemaal uit zichzelf? Dan heeft hij ook geen rijbewijs nodig :)

http://www.breakwell13.freeserve.co.uk/kitt_replica/about_kitt/kitt_front.jpg ((Afbeelding))


die van mij lult wat minder dan die zwarte hoor ;)

full
 
Ik heb nu zojuist zitten zoeken in het beleid van het openbaar ministerie en kwam daar inderdaad tegen dat officier van justitie bij overtredingen van 70 km/uur en hoger, 4 maanden onvoorwaardelijk kan opleggen ook al is het je eerste overtreding.

Had je beter eerst kunnen doen voordat je je gas opentrok. |(
 
Ik heb nu zojuist zitten zoeken in het beleid van het openbaar ministerie en kwam daar inderdaad tegen dat officier van justitie bij overtredingen van 70 km/uur en hoger, 4 maanden onvoorwaardelijk kan opleggen ook al is het je eerste overtreding.


:Y

[me]Sjeik spreekt uit ervaring, plus een hoop euro's aan boete en een proeftijd van 2 jaar[/me]

Alleen had ik het in de wintermaanden, van november tot begin maart *O*
 
...of om te zeggen doordat ik net op die grens zat van 70 te hard...


8-) ....best fun zeker!,...om dat als grens te hanteren met 5 maanden motor-ervaring??¿¿¿ |(

:)
Eindelijk nog iemand die een gezonde visie heeft.
Op mij 45ste nog steeds niet ervaren genoeg...27 jaren op 2 wielen, 11 jaar trial..e n ik leer nog elke dag bij. Dus 70 km/uur te snel...Voor mij mogen ze het motorrijbewijs definitief intrekken (tenminste tot je zelf beseft dat je een gevaar op de weg bent :N à ) Hopelijk na deze ervaring een beetje rijper en als tip : een voortgezette motoropleiding doet in dit geval wonderen... Je leert sturen en je leert ook hoe kwetsbaar je bent.

K
 
70 km/h te hard...

bij 50 km/h te hard wordt toch al je RBW ingetrokken??
Kijk, ik wil niet de moraalridder uithangen... maar vind je het niet een beetje een typisch geval van 'eigen schuld dikke bult' ?

Ik hoop natuurlijk voor jou dat je wel op vakantie kan met de auto, maar dat je ook hebt geleerd dat dit niet echt van die handige acties zijn.,.
 
Had je beter eerst kunnen doen voordat je je gas opentrok. |(

Doe eens ff normaal...

Het is gewoon een verdraaid zware straf voor 1 overtreding die kennelijk niet eens echt gevaarlijk was.
Een boete of een poosje je rijbewijs kwijt is nou eenmaal een risico, maar 4 maanden is wel bezopen voor een eerste overtreding...
 
:)
Eindelijk nog iemand die een gezonde visie heeft.
Op mij 45ste nog steeds niet ervaren genoeg...27 jaren op 2 wielen, 11 jaar trial..e n ik leer nog elke dag bij. Dus 70 km/uur te snel...Voor mij mogen ze het motorrijbewijs definitief intrekken (tenminste tot je zelf beseft dat je een gevaar op de weg bent :N à ) Hopelijk na deze ervaring een beetje rijper en als tip : een voortgezette motoropleiding doet in dit geval wonderen... Je leert sturen en je leert ook hoe kwetsbaar je bent.

K

Best grappig dat de dienstdoende agent er kennelijk veel minder gevaar in zag...

Als je de wegsituatie niet kent kun je hier nooit een oordeel over vellen.
Rijbewijs definitief intrekken, wat een grenzeloze aanstellerij.

Al die idioten die 60 door een woonwijk heen knallen daar hoor je de moraalridders hier niet over, maar oh jee als je eens op een lege weg hard rechtdoor rijd... :Z

En als jij na zoveel rijervaring het zelf als levensgevaarlijk beschouwt om eens 154 te rijden adviseer ik je om nog maar een stuk of 20 extra rijopleidingen te doen! :W
 
Doe eens ff normaal...

Het is gewoon een verdraaid zware straf voor 1 overtreding die kennelijk niet eens echt gevaarlijk was.
Een boete of een poosje je rijbewijs kwijt is nou eenmaal een risico, maar 4 maanden is wel bezopen voor een eerste overtreding...

Ik bedoel dat TS beter zich eerst had kunnen inlezen wat het risico is van een dergelijke snelheidsovertreding. Had ie wellicht beter zijn rechterhand onder controle gehouden.


Over de strafmaat heb ik geen oordeel, dat laat ik maar aan die wijsneuzen in Den Haag over. Hebben ze het al moeilijk genoeg mee :P
 
Best grappig dat de dienstdoende agent er kennelijk veel minder gevaar in zag...

Als je de wegsituatie niet kent kun je hier nooit een oordeel over vellen.
Rijbewijs definitief intrekken, wat een grenzeloze aanstellerij.

Al die idioten die 60 door een woonwijk heen knallen daar hoor je de moraalridders hier niet over, maar oh jee als je eens op een lege weg hard rechtdoor rijd... :Z

En als jij na zoveel rijervaring het zelf als levensgevaarlijk beschouwt om eens 154 te rijden adviseer ik je om nog maar een stuk of 20 extra rijopleidingen te doen! :W


Leuk,

'k daag je dan ook uit.

Je kan zelf kiezen : trial, cross, enduro of snelheid....('k heb ze allemaal gehad (competitief dus)).

Dan kan ik die 20 extra rijopleidingen ('k kan ze zelf geven hoor, inclusief diploma's) misschien cadeau geven aan minderbedeelden die graag met de motor zouden toeren.

:W
 
Leuk,

'k daag je dan ook uit.

Je kan zelf kiezen : trial, cross, enduro of snelheid....('k heb ze allemaal gehad (competitief dus)).

Dan kan ik die 20 extra rijopleidingen ('k kan ze zelf geven hoor, inclusief diploma's) misschien cadeau geven aan minderbedeelden die graag met de motor zouden toeren.

:W


he leuk, een wedstrijd
*O* *O* *O*

waneer , waar :? :?
 
:)
Eindelijk nog iemand die een gezonde visie heeft.
Op mij 45ste nog steeds niet ervaren genoeg...27 jaren op 2 wielen, 11 jaar trial..e n ik leer nog elke dag bij. Dus 70 km/uur te snel...Voor mij mogen ze het motorrijbewijs definitief intrekken (tenminste tot je zelf beseft dat je een gevaar op de weg bent :N à ) Hopelijk na deze ervaring een beetje rijper en als tip : een voortgezette motoropleiding doet in dit geval wonderen... Je leert sturen en je leert ook hoe kwetsbaar je bent.

K

dus met 70km te hard ben je per definitie een gevaar op de weg :? :z
 
Leuk,

'k daag je dan ook uit.

Je kan zelf kiezen : trial, cross, enduro of snelheid....('k heb ze allemaal gehad (competitief dus)).

Dan kan ik die 20 extra rijopleidingen ('k kan ze zelf geven hoor, inclusief diploma's) misschien cadeau geven aan minderbedeelden die graag met de motor zouden toeren.

:W

Ik meld me aan !!!! Cadeau gratis rij-opleiding :) . Ik heb "al" zo'n 4 maanden rij-ervaring (op de motor).....
 
dus met 70km te hard ben je per definitie een gevaar op de weg :? :z

Ja, dan moet je minstens 20 trial, cross, enduro, VRO en CRT trainingen gedaan hebben! :Y
En anders moeten ze heel snel je rijbewijs afpakken! :Y

Zonder een plaatje van de wegsituatie kun je nooit zomaar oordelen, alhoewel de nodige moraalridders het maar al te graag doen.
Geen idee of het gevaarlijk was, ik was er niet bij, maar dat het per definitie levensgevaarlijk is is gewoon slap gelul.
 
Ja, dan moet je minstens 20 trial, cross, enduro, VRO en CRT trainingen gedaan hebben! :Y
En anders moeten ze heel snel je rijbewijs afpakken! :Y

Zonder een plaatje van de wegsituatie kun je nooit zomaar oordelen, alhoewel de nodige moraalridders het maar al te graag doen.
Geen idee of het gevaarlijk was, ik was er niet bij, maar dat het per definitie levensgevaarlijk is is gewoon slap gelul.

Wit is wit ! Zwart is zwart ! Grijs bestaat niet. :+

Ik vind 70 te hard ook wel aardig aan de hoge kant. Er tikken toch wel een aantal secondes weg voor je op die snelheid zit. Tijd waarin je jezelf kan beseffen dat het niet verstandig is. Al is het niet uit veiligheid danwel uit behoud van je rijbewijs. Ik ben het ermee eens dat het niet per definitie gevaarlijk zou hoeven zijn toch denk ik dat maximum snelheden op dergelijke wegen er niet voor niets zijn.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik met de AUTO (ja daar heb ik een aanvullende opleiding voor gehad) een keer vol op de rem ben gegaan voor een haas. Ik weet dat ik dat niet moet doen. Maar het is een natuurlijke reactie. Ik slipte maar kon gelukkig goed corrigeren. Dat kan ook gebeuren met de motor. En er is meer dan motorrijden (thuisfront bijvoorbeeld.)

Het is lullig als je dat papiertje kwijtraakt, absoluut mee eens, ook al is het vaak eigen schuld.

Voor de TS hoop ik dat hij zijn papiertje binnen redelijke termijn (dus niet de termijn die nu gesteld is) weer terug krijgt en dat hij ervan heeft geleerd.

[/moraalridder]
 
Ik ben het ermee eens dat het niet per definitie gevaarlijk zou hoeven zijn toch denk ik dat maximum snelheden op dergelijke wegen er niet voor niets zijn.
net zoals de adviessnelheden zeker _O-

kom op zeg.....we zitten hier in Nederland, als er ergens regels voor niks zijn is het hier wel })
 
Dan zitten wij redelijk op 1 spoor.

Misschien was de TS inderdaad heel gevaarlijk bezig, zou best kunnen.
Maar ik was er niet bij, en dus houd ik m'n grote smoel en ga ik geen mensen lopen veroordelen.

Er zijn zat wegen die vroeger 100km waren, toen 80km en nu 60km.
10 jaar terug reed iedereen er dus 100 en nu ben je ineens een gevaar op de weg als je dat nog steeds rijd, omdat een of andere verkeerspik tot nieuwe inzichten is gekomen :?

70 te hard is inderdaad aan de hoge kant, maar op een lege rechte 80km weg zonder zijwegen is het nou niet bepaald gevaarlijk.
Dat je een boete krijgt vind ik dan best, maar moraalridders die gelijk je rijbewijs voor altijd af willen pakken :?

Edit: als reactie op wout886 bedoeld dus.
Die maximumsnelheden zijn er inderdaad niet voor niks, maar ze worden ook maar eens in de 20 jaar vastgesteld door een ambtenaar die er een eigen interpretatie op na houd.
Gemiddeld klopt het heel aardig, maar als je ziet hoe vaak die snelheden later weer aangepast worden kun je wel bedenken dat het geen feilloos systeem is... ;)
 
Laatst bewerkt:
net zoals de adviessnelheden zeker _O-

kom op zeg.....we zitten hier in Nederland, als er ergens regels voor niks zijn is het hier wel })

Ja precies. En ik daag je uit.... (weer een wedstrijd) De dijk enkhuizen-lelystad. De bocht aan het eind bij lelystad (adviessnelheid 30 geloof ik) negeer die maar eens... Gewoon met 80 nemen. ;)
 
Ja precies. En ik daag je uit.... (weer een wedstrijd) De dijk enkhuizen-lelystad. De bocht aan het eind bij lelystad (adviessnelheid 30 geloof ik) negeer die maar eens... Gewoon met 80 nemen. ;)

Adviessnelheid 30? Met mijn koekblik kan ik daar zeker overheen!
Geen idee hoe die bocht loopt, maar met overdwars driften kom ik er zeker wel door met meer dan 30! })
 
Adviessnelheid 30? Met mijn koekblik kan ik daar zeker overheen!
Geen idee hoe die bocht loopt, maar met overdwars driften kom ik er zeker wel door met meer dan 30! })

Ja klopt. Advies snelheid mag met 10 km/u overtreden. Dus 40... Die tellers van spee staan op 7 te hard. Dat zou 47 maken.... Dan een tellerafwijking van laten we zeggen 3 km/u. Dan kom je op 50..... Ga je niet (althans volgens mij !) redden met die snelheid op de motor. :)

Edit : Bocht loopt bijna op 90 graden
 
Ja klopt. Advies snelheid mag met 10 km/u overtreden. Dus 40... Die tellers van spee staan op 7 te hard. Dat zou 47 maken.... Dan een tellerafwijking van laten we zeggen 3 km/u. Dan kom je op 50..... Ga je niet (althans volgens mij !) redden met die snelheid op de motor. :)

Edit : Bocht loopt bijna op 90 graden

Jippie, plekje om de driftbak uit te laten! *O* *O* *O*

In krappe bochten is mijn koekblik toch echt veel sneller dan de motor, maar op de volledige rit wint de motor het toch wel! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan