Eerste overtreding - rijbewijs 120 dagen kwijt

briefje schrijven: "ik ben het er niet mee eens meneer.."
maar ik ben er bang voor.......... :X
 
Je kan het proberen niet geschoten is nooit raak. begin alleen niet over dat jij het geen gevaarlijke situatie vond en dat het je aller eerste overtreding is, want bij de wet staat vast dat ze 4 maanden mogen inhouden met jouw overtreding dus ga de wet niet discutabel stellen.
Het enige wat je kan doen is een smeekbrief maken en vertel daar ook in dat je zeer veel respect heb voor het werk wat hun doen en dat je een grote sukkel bent.
Dan bedenk je een heel extreem verhaal waarbij je je rijbewijs nodig hebt, zeg bijv. dat je 2 kleine dochtertjes hebt die niet op vakantie kunnen, blijf je zelf ondertussen grote sukkel noemen en vertel dat je inmiddels je motor verkocht hebt.
Suc6.


:^

Zo heb ik hem (ongeveer) ook weer terug gekregen..

zelf voor 2jr terug ook gelaserd B| dik 50 te hard (80km weg), rijbewijs ingenomen bij staandehouding... brief gekregen waarin stond dat ik de zitting moest afwachten... dit omdat ik al meerdere 30+ op mijn naam had staan :o

zelf bezwaar aangetekend: Dit heeft helaas niet mogen baten
toen heeft mijn directeur, gebeld gefaxed, geslijmd etc. etc. ook met het verhaal dat ik mijn 206 (2ltr GTI) al verkocht had omdat ik daarmee steeds te hard reed...
(beetje op gevoel spelen, kan werken ... hoeft niet) ;) en dat ik hem (sales afdeling) nodig ben voor het werk... blablabla...

Komt Jan (dirc.) een half uurtje later bij me, dat ik naar Assen kon en mijn papiertje weer kon ophalen...

Bij de zitting, was de eis nog steeds 4mnd + dik 400 pleuri's...
de rechter heeft besloten 4mnd voorwaardelijk + proeftijd van 2jr en 600 pleuri's... -O-
boel geld, maar ja ik was fout... maar had gelukkig mijn RBW wel weer :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan