Eerste overtreding - rijbewijs 120 dagen kwijt

Poinzie

Rookie
11 jan 2006
8
0
Sint Odilienberg
Hoi allemaal,

Naast het andere topic van Minnie over haar vriend die het rijbewijs kwijt is, is hier weer een andere MF'er die zijn rijbewijs kwijt is. Echter omdat het in mijn geval iets anders ligt toch een nieuw topic:

De situatie:
Vorige week woendag werd ik op een weg buiten de bebouwde kom gelaserd en vervolgens staande gehouden met een gecorrigeerde snelheid van 154 km/uur, dit was dus 74 te hard. Het was een lange rechte weg die goed overzichtelijk was en er waren geen andere weggebruikers, volgens de agenten was er geen sprake van een gevaarlijke situatie, alleen veel te hoge snelheid en werd mijn rijbewijs ingenomen. Echter omdat dit mijn eerste overtreding was zou ik waarschijnlijk het rijbewijs wel na 10 dagen terug krijgen.

Vandaag:
Zojuist kreeg ik brief van Openbaar Ministerie dat mijn rijbewijs voor 120 dagen wordt ingehouden. Dit overtrof mijn ergste verwachtingen, want dit betekend dat ik de rest van dit motorseizoen zal missen plus in problemen kom met mijn autovakantie die ik in augustus wil maken en alle andere problemen bij het niet hebben van autorijbewijs.
Ik heb nu zojuist zitten zoeken in het beleid van het openbaar ministerie en kwam daar inderdaad tegen dat officier van justitie bij overtredingen van 70 km/uur en hoger, 4 maanden onvoorwaardelijk kan opleggen ook al is het je eerste overtreding.

Mijn vraag:
Als je naar alle feiten kijkt is volgens het beleid gewoon de regels gevolgt. Echter ik las hier op MF van personen die succesvol een bezwaarschrift hebben ingediend, hoe zou ik dit moeten aanpakken? Is het bijv. mogelijk om wel autorijbewijs terug te krijgen, of om te zeggen doordat ik net op die grens zat van 70 te hard, geen gevaarlijke situatie, allereerste overtreding niet zo ontzettend streng te reageren?

Alvast bedankt.


groeten een niet zo vrolijke Rogé
 
ik heb wel eens voorbeelden gezien die door hun werk het rijbewijs eerder terug kregen (moet dan wel erg speciaal zijn)
verder geef ik je weinig kans, je zegt zelf al dat ze volgens beleid handelen
 
Helaas, er wordt geen onderscheid gemaakt in categorieen. Rijbewijs kwijt is alles van A t/m E.

Het eerder terugkrijgen hangt samen met de noodzaak. Je moet het echt nodig hebben voor beroep of bedrijf en dan kun je kans maken. Hier op MF heb je student ingevuld, dus dan is er geen noodzaak ;) alleen gemak :)

Suc6 wens ik je.

Het is bijna een verdubbeling van de toegestane snelheid, maakt de kans wel kleiner -O-
 
Helaas, er wordt geen onderscheid gemaakt in categorieen. Rijbewijs kwijt is alles van A t/m E.

Het eerder terugkrijgen hangt samen met de noodzaak. Je moet het echt nodig hebben voor beroep of bedrijf en dan kun je kans maken. Hier op MF heb je student ingevuld, dus dan is er geen noodzaak ;) alleen gemak :)

Suc6 wens ik je.

Het is bijna een verdubbeling van de toegestane snelheid, maakt de kans wel kleiner -O-
Dan toch weer een voordeel.......een student heeft een OVjaarkaart :X
 
Ik denk dat je in dit geval pech hebt. :X

Die grens ligt op 70km en als je daar net boven zit, zit je er dus boven. En als student zul je ws. niet hard kunnen maken dat je van je rbw afhankelijk bent.

Zoiezo... Bij een maat van mij werd de rijontzegging wel omgezet... Maar dan wel in een boete van 1000 euro én een voorwaardelijke rijontzegging. Das ook een hoop studiefinanciering. :X
 
Laatst bewerkt:
Auch! :o

Ik dacht dat bij zo'n snelheidsverschil ook je motor in beslag werd genomen?
<edit>te snel gelezen tis net minder dan de dubbele toegestaane snelheid. De correctie hem een motor bespaard?</edit>

Hopelijk is de rechter goed gezint en oordeeld die milder.
 
Laatst bewerkt:
Auch! :o

Ik dacht dat bij zo'n snelheidsverschil ook je motor in beslag werd genomen?

Hopelijk is de rechter goed gezint en oordeeld die milder.
Dat kán bij twee keer de toegestane snelheid, maar naar ik begrepen heb, gebeurt dat vrijwel nooit.
 
Vind het zelf wel ronduit belachelijk dat je zowel
motor als auto rb. kwijt bent.

Veelal heb je je rb. nodig voor je werk (of vakantie idd.)

Alsof je als je met de motor veelste hard rijd did dus
ook met de auto doet :?

Ik niet iig. en ik denk de meesten niet...
 
ik rij idd niet net zo hard met mijn auto als met mijn motor.
Komt waarschijnlijk omdat die pontiac van me niet zo hard kan als mijn motor.

Tja, en je kan het stom vinden, je hebt 1 rijbewijs, en die nemen ze dus in, als je daarna in de problemen komt met je werk/vakantie is het nog steeds je eigen stomme schuld.
Neemt niet weg dat het wel een beetje vervelend is als het je overkomt.
 
je wist voordat je zo hard reed ook dat je dit risico liep, en dat de autovakantie dus op het spel stond. jij hebt dit risico genomen.
Je had zelf ook de mogenlijkheid om te zeggen: "Ik kom niet over de 80+50 = 130kmh, dus dan houd ik me rijbewijs."

Verder, of die controle nou wel of niet terecht was, en of men het erg vind dat je zoveel te hard reed, is een ander verhaal. Feit blijft dat jij dit risico hebt genomen, gepakt bent en nu gewoon op de blaren moet zitten. |(
 
je wist voordat je zo hard reed ook dat je dit risico liep, en dat de autovakantie dus op het spel stond. jij hebt dit risico genomen.
Je had zelf ook de mogenlijkheid om te zeggen: "Ik kom niet over de 80+50 = 130kmh, dus dan houd ik me rijbewijs."

Verder, of die controle nou wel of niet terecht was, en of men het erg vind dat je zoveel te hard reed, is een ander verhaal. Feit blijft dat jij dit risico hebt genomen, gepakt bent en nu gewoon op de blaren moet zitten. |(

:^

T'is vervelend voor je, maar don't do the crime if you . . . -O-
 
Sneu voor je Rogé. Je zult nu oplossingen moeten zoeken voor je vakantie. Succes, gaat je vast lukken. :Y
 
balen man, maar denk dat je idd weinig kans maakt '(


ik wacht ook nogsteeds op een bekeuring van de terugreis van de TT. reed 170 waar je 120 mag en hoorde achteraf dat ze daar stonden met een lasergun -O-



iemand een idee hoelang het zal duren voordat de bon op de deurmat ligt??? :?
 
Veelal heb je je rb. nodig voor je werk (of vakantie idd.)
:?
Het betreft een boete, als dit geen bijkomend ongemak voor de betrokkene zou inhouden, zouden er ook geen snelheidscontroles meer hoeven te zijn.
Het is vervelend, maar de overtreding was er ook naar. Ik begrijp werkelijk het probleem niet.
En ja, mijn rijbewijs is ook ooit ingenomen en dat was tamelijk pijnlijk, in meer dan 1 opzicht, want ik was destijds instructeur bij de motor-polite in Johannesburg :o _O-
 
je zou voor kunnen stellen je A bewijs ongeldig te veklaren en zo wel je b te kunnen houden.

dit zal alleen gaan als je de ovj kan overtuigen dat je je B rijbewijs heel hard nodig hebt.

voor degenen die zegt dat je niet een deel kan inleveren; WvW rijbewijs regelement.
 
ik rij idd niet net zo hard met mijn auto als met mijn motor.
Komt waarschijnlijk omdat die pontiac van me niet zo hard kan als mijn motor.

Kan de TS die Pontiac niet ffies lenen voor de vakantie, die rijden toch helemaal uit zichzelf? Dan heeft hij ook geen rijbewijs nodig :)

kitt_front.jpg
 
je zou voor kunnen stellen je A bewijs ongeldig te veklaren en zo wel je b te kunnen houden.

dit zal alleen gaan als je de ovj kan overtuigen dat je je B rijbewijs heel hard nodig hebt.

voor degenen die zegt dat je niet een deel kan inleveren; WvW rijbewijs regelement.

knippen en plakken....

Ik wil artikelen zien uit dit reglementje

Ik kan het niet vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan