Eerste reis/tour met de motor, advies gevraagd.

Ik ben zelf onlangs vier dagen op pad geweest naar Luxemburg en de Eiffel. Ik heb al best lang mijn rijbewijs en heb met mijn huidige TRK nu ongeveer 10.000km in 1,5 jaar gereden. Toch merkte ik (ook i.v.m. het hete weer toen) dat, zoals al gezegd, het aantal kilometers wat je in het buitenland op binnenwegen rijdt, drastisch lager ligt dan normaal (woon-werk) verkeer. Ik kwam op zulke dagen, ook rekeninghoudend met regelmatig een korte stop, niet verder dan max 250 km per dag!

Daarnaast geloof ik er ook niet altijd realistisch in hoe er door sommigen over wordt gesproken: "dagen van 12 uur in het zadel" zijn volgens mij totaal niet realistisch! En al helemaal niet veilig! Lekker genieten en flexibel blijven in waar je uiteindelijk wil uitkomen, meer rijden kan altijd nog!
Jawel hoor, best realistisch maar niet als je net je rijbewijs hebt en nog moet gaan leren om te rijden in bergen en langere stukken achter elkaar. Zelf rij ik tijdens motorvakanties in 9 dagen tussen de 4000 en 5000 km. Dat zijn hele lange dagen waarbij er geen tijd overblijft voor sight seeing of uitgebreid terrasjes pikken. Ik kom dan ook niet uitgerust thuis. Het is maar net wat je gewend bent en wat je leuk vind. Kwestie van rustig opbouwen en ervaring opdoen.
 
Tuurlijk mag je je eigen mening hebben en hier verkondigen. Dat ik 'm vervolgens irrelevant vind is aan mij :)
(Zie ook de weg rechtsboven).
Bekijk bijlage 1533289

Dit is op de route waarvan je de afbeeli
@ hufmanius: de Eiffel, hier moet je echt gaan rijden.
T is er nu rustig door de corona
Dat mijn landenkeuze niet realistisch was ben ik zeker achter gekomen... De bijgewerkte rit staat op de planning voor volgende week(als alles meezit), kan niet wachten :)!
 
Het is denk ik ook wel afhankelijk of je graag van de mooie omgeving wilt genieten, of zoveel mogelijk bochten wilt rijden.
De mooiste wegen zijn natuurlijk die waar het allebei kan, maar als er gekozen moet worden zal niet iedereen dezelfde keuzes maken. En gelukkig maar 😁
De omgeving is okay... voor langs verbindingswegen. Maar ieder z'n ding. Eifel is ook gewoon mijn ding niet. De catalaanse wegen of dolomieten vind ik zelf een stuk leuker om te rijden
 
Wat een onzin verkondigen jullie over die haardspelbochten zeg.

Je rijdt rustig naar het midden van de bocht, remt af, stopt, motor op middenbok, motor met behulp van middenbok draaien zodat voorwiel weer in juiste richting staat en hop naar de volgende. Heerlijk bochtjes draaien!
 
Terug
Bovenaan Onderaan