Eerste Rijles gehad.

robbel

MF'er
13 mrt 2004
80
0
Zuid Limburg
Haai fokes...

Zaterdag mijn eerste rijles gehad.

Ondanks mijn cross en schakelbrommer ervaring, toch alleen maar op parkeerplaats rondgetuft.

Dankzij het nieuwe examen (in 2 delen), moet er wat extra aandacht aan bijzondere verrichtingen gegeven worden.
Helaas voor mijn beurs, maar ik merk dat het wel zijn vruchten afwerpt.
Ik had dus echt niet gedacht dat sommige oefeningen best pittig kunnen zijn.

Nu moet ik een keuze gaan maken.
Rijbewijs in 3 dagen.... of ... Losse lessen, en losse exames...

Ben er nog niet overuit wat ik ga doen....
Iemand tips? of ervaring met een 3 dagen pakket??

Greetz Robbel
 
Heb je al je B rijbewijs of ga je direct voor A? In het laatste geval zou ik zowiezo voor losse lessen gaan. Naast je motorbeheersing moet je namelijk ook verkeersinzicht opbouwen en dat kost tijd.
 
geen ervaring met 3 dagen pakket, maar ik zou voor losse lessen enzo gaan, of voor een pakket, maar dan over een langere tijd gespreid. dat heb ik ook gedaan en bevalt op zich wel goed, als je slaagd weet je wel wat je kwijt bent, zonder dat je drie dagen vrij moet houden en in een korte periode klaargestoomd wordt.

Ik ben namelijk van de overtuiging dat je het dan beter leert dan in 3 dagen. maargoed das een mening, nergens op gebaseerd want ik heb geen ervaring met 3 dagen lessen....

ligt er misschien ook aan of je nu al een motor hebt, of dat je die pas over een tijdje gaat kopen.... ach ja.... ik ben er geen fan van.... denk niet dat het goed is.
 
Ik ben nu ook bezig en heb nu bij verkeersschool oosterpoort 2x 6uur les gehad op het verkeers-oefenterrein in Assen en de instructeur zij dat ik nu klaar was voor het examen Bijzonder Verichtingen. Ik ga nu ook een afspraak maken voor lessen op de weg en hij raadde mij aan om blokuren te nemen(was ik ook van plan)
 
aparte lessen. dan kun je alles laten bezinken en er over praten met andere motorrijders (helpt ook veel). tenzij je nog even snel voor/in de zomer wilt afrijden (valt ook wat voor te zeggen) dan natuurlijk korte cursus.
 
Korte cursus natuurlijk! heb je lekker snel je rijbewijs. Is mij ook erg goed bevallen destijds. Maar...... dan is het wel aan te raden om direct na de cursus veel te rijden. Als je dus niet in die gelegenheid bent is het wellicht beter losse lessen te nemen. Ik verwacht dat alles dan namelijk wat beter blijft hangen als er regelmatig weken zijn dat je niet kunt rijden.
 
vond t lekker om relax te lessen, en op me gemak de motor te leren kennen, ipv. met spoed en stress een 3 daagse cursus te moeten nemen
 
Ik zelf had gewoon een soort van pakket aan lessen, 8 lessen van ieder 2 uur + 1 examen bij het CBR, qua kosten viel dat wel mee en was goed te doen, het werd uitgesmeert over meerdere dagen/weken, zodat je nog eens eventjes de tijd hebt om het te laten bezinken enzo ;)

Alles in 3 dagen proppen lijkt me wel een hele opgaven omdat eventjes te gaan doen :)
 
Okeej, ik ben eruit....
Ik ga het dus niet in 3 dagen doen.
Inderdaad beter om het ietsje te spreiden.
Een hele dag les van 8-16.30 is best lang...
En als je net een baaldag hebt, dan is dat zonde geld denk ik.
15e mag ik theorie gaan doen... Wish me luck...

Ik hoop alleen dat ik het met gespreide lessen voor de zomer heb..

Want mijn virago staat te wachten in zijn stal om te mogen galloperen...
(heeft ie stiekum toch al gedaan) hihihihi

Greetz Rob
 
Okeej, ik ben eruit....
Ik ga het dus niet in 3 dagen doen.
Inderdaad beter om het ietsje te spreiden.
Een hele dag les van 8-16.30 is best lang...
En als je net een baaldag hebt, dan is dat zonde geld denk ik.
15e mag ik theorie gaan doen... Wish me luck...

Ik hoop alleen dat ik het met gespreide lessen voor de zomer heb..

Want mijn virago staat te wachten in zijn stal om te mogen galloperen...
(heeft ie stiekum toch al gedaan) hihihihi

Greetz Rob

Der is onlangs een topic geweest over een gozer die zonder RBW een auto bestuurde. Werd niet echt slim gevonden. Zoek maar eens op topic starter: Scientist

Maar wens je wel succes met de rijlessen.
 
Uhmm..

Idd niet echt slimme actie...

Ik ben alleen in de 1 een rondje over de stoep gegaan.
Heb al wat Justitie-ervaring gehad met crossmotoren, dus mij niet gezien zonder RBW op de openbare weg...

Ik ben zo enthousiast over het motorrijden... Ik zou niet durven om dit alles te verpesten door 1 ritje te maken..
Ik kijk wel ff naar jullie als jullie mijn oude Opel Kadett inhalen.. Geniet ik daar wel van... ;(

Greetz Rob
 
Idd niet echt slimme actie...

Ik ben alleen in de 1 een rondje over de stoep gegaan.
Heb al wat Justitie-ervaring gehad met crossmotoren, dus mij niet gezien zonder RBW op de openbare weg...

De stoep hoort toch ook bij de openbare weg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan