eerste rijles..

Misschien is het makkelijker om aan je instructeur te vragen hoeveel lessen je ongeveer nodig gaat hebben. Je instructeur kan echt wel na één of twee lessen zien of je aanleg/inzicht hebt.

Ik denk dat je er toch wel op mag rekenen dat je meer dan 20 lessen (van één uur) nodig hebt als je dus nog helemaal geen rij-ervaring hebt.

Ik had al (veel meer) dan 20 lessen nodig met 4 jaar rij-ervaring met de auto.....
 
Ik heb nu ook les. AVB gehaald en nog strak afrijden. Ik had in mijn leven nog nooit een motor gereden. Resultaat= Bij mij ging alles moeizaam. Maar na vijfde les begon ik gevoel te krijgen en dan gaat het echt snel vooruit. Aantal punten waarop je moet letten.

1. Niet bang worden bij bocht, halfdraai, 8 maken. Dat is je grootste vijand
2. Schakelen komt vanzelf goed. Leer hoe je van 1 naar 2 en weer van 2 naar 1 moet schakelen :]
3. Meeste mensen zonder motor ervaring hebben circa 10-15 blokuren nodig dus 20-30 lessen :D
4. Doe rustig aan en forceer je niet
5. Als een van jouw kennis motor heeft en hij vindt niet erg om wat prive les te geven. Vraag het gewoon aan. Want ik heb bakken geld aan les uitgegeven en hoe langer je op motor zit, hoe sneller je gevoel krijgt (Het een zijn met motor)

Veel succes met je les en ik zal uitkijken voor een vrouwtje op Intruder
:+
 
Beste mensen,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen.

Ik ben Alexandra en ik ben 30 jaar en ik kom uit Utrecht. Sinds 27 juni 2006 mijn theorie gehaald (niet in het bezit van rijbewijs B).

Vorige week heb ik mijn eerste motorles gehad (van 2 uur) en ik vind het fantastisch! Wat problemen met schakelen enzovoort en ik heb er geen goed gevoel over. Misschien mijn eigen onzekerheid. Hoe hebben jullie de eerste les ervaren?

Zijn er ook mensen die hun papiertje hebben gehaald zonder je rijbewijs B. Zo ja, hoeveel lessen waren dit gemiddeld?


Geen ervaring, 15 lesuren en alles in 1x gehaald.

Veel plezier met lessen..
:]
 
Hoe hebben jullie de eerste les ervaren?

Zijn er ook mensen die hun papiertje hebben gehaald zonder je rijbewijs B. Zo ja, hoeveel lessen waren dit gemiddeld?

Geen B, 24 lessen en net 18jaar. Schakelervaring: Kreidler 3bak :+

Eerste rijles was op oefenterrein, dik geinig na 30min al valbeugels aan de grond (honda CB250) en alle CB500 buiten om in de bocht inhalen :P

op de weg was iets minder, toen moest ik me in 1x aan de regeltjes houden :r
 
Hallo Alexandra, welkom hier en leuk dat je aan het lessen bent!

Ik heb zelf +/- 30 lessen gehad (ook onzeker) maar het maakt helemaal niet uit hoeveel lessen je krijgt... het gaat erom dat je goed leert rijden en de een heeft het sneller onder de knie dan de ander, of is minder onzeker dan de ander...

2 uur lessen is trouwens wel fijn, althans voor mij. Zat ik er net lekker in met 8jes draaien enzo en dan moesten we alweer bijna terug! Dat schoot niet op dus...

Veel plezier met de rest van je lessen! :]
 
Gewoon doorzetten dan komt het allemaal wel goed. 7619 je dienstnummer ? :)

Edit : Kan geen dienstnummer zijn, geen rbw b las ik pas later....

 
Terug
Bovenaan Onderaan