eerste rijles..

alex7619

MF'er
19 nov 2004
62
0
Utrecht
Beste mensen,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen.

Ik ben Alexandra en ik ben 30 jaar en ik kom uit Utrecht. Sinds 27 juni 2006 mijn theorie gehaald (niet in het bezit van rijbewijs B).

Vorige week heb ik mijn eerste motorles gehad (van 2 uur) en ik vind het fantastisch! Wat problemen met schakelen enzovoort en ik heb er geen goed gevoel over. Misschien mijn eigen onzekerheid. Hoe hebben jullie de eerste les ervaren?

Zijn er ook mensen die hun papiertje hebben gehaald zonder je rijbewijs B. Zo ja, hoeveel lessen waren dit gemiddeld?
 
Gewoon doorzetten, na een aantal lessen wordt het automatisme

enne

:W

welkom
 
Welkom Alex :W

Kijk ook even hier voor medestudenten:

studentenrijlestopic

Daarnaast is het heel moeilijk te zeggen hoe lang je erover doet. Het hangt van zoveel factoren af... De een heeft heel snel 'het gevoel', de ander heeft er meer lessen voor nodig.

Uiteindelijk komt bijna iedereen er. Trucs zitten in het kijken en durven afschuinen van de motor.
 
Had ook geen B toen ik mijn A heb gehaald.
12 lessen nodig gehad.
Als je maar gemotiveerd bent en een goede rijinstructeur hebt, komt het wel goed.
Veel succes!!
 
Ik had schakelervaring met de brommer en ik had net mijn B-rijbewijs.

Kan me alleen nog herineren hoeveel indruk het vermogen van de CB250 op me maakte. En hoe groot en zwaar dat ding was. :o

Waarschijnlijk kost het gewoon wat lesjes voordat je er niet meer bij na hoeft te denken. Ik had hetzelfde met de auto.
 

Op maandag 17 juli 2006 12:47 schreef dandy het volgende:
Tja, de tijd dat je met 8 uur lessen je motorrijbewijs kon halen ligt ver achter ons geloof ik. Heb in 1997 examen gedaan *D *D . Ik heb toen ongveer 27,50 gulden per les betaald. Tegenwoordig moet je op een totaalbedrag van 1500 euro rekenen. Damn wat een dure grap.

Mijn vriendin wil gaan lessen bij Veronica in Utrecht. Je moet rekening houden met 15 lessen als je een beetje gevoel voor je motor hebt hebben ze verteld na haar intake. Dit zijn wel lessen van 2uur. Is dat echt de standaard tegenwoordig?

En begrijp ik het nu goed dat je 3examens moet afleggen?? Ze heeft haar B-rijbewijs al een jaar of 8, maar moet toch theorie gaan doen voor het A-examen. Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij hebben we op een paar borden na toch echt de zelfde rechten en plichten op de weg. Toch?

Maar heel veel succes Alexandra, bij wie les je eigenlijk?

Groeten,

Danny
 
Theorie moet je sowieso doen, of je nou B hebt of niet. Maar als je B hebt kan je alvast gaan lessen, zonder B moet je eerst theorie halen.

Vergeleken met de latere lessen is de eerste les eigenlijk helemaal niet zo leuk. Je leert alleen de basis technieken van het schakelen. Straks als je voor de tweede, derde keer komt gaat het feest echt beginnen. Dan leer je snelle slalom, korte slalom, remmen etc. Veel succes TS!!!
:]
 
Al heel wat KM's gemaakt met B, maar met A is het toch net ff anders. Ik had in het begin zoiets van ... ik krijg het er nooit in 10 handelingen in 1 x doen ... achtje maken heb ik er ook idd nooit ingekregen (wat een K oefening is dat) ... maar voor de rest, je went het jezelf heel snel aan.

succes met lessen ;)
 
tijdens mijn eerste les zat ik achterop bij de leraar. en op een grote parkeerterrein maakte ik toen mijn eerste meters op een motor. het is me goed bevallen en heb nu al 2 1/2 jaar mijn a rijbewijs. mijn b rijbewijs had ik trouwens al. veel suc6 met je lessen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Danny,

Toevallig les ik ook bij Veronica in Utrecht.

Aan mij is verteld dat ik zo'n 10 lessen nodig zal hebben (dus 10 x 2).

Ik weet dat dit ook mijn eigen onzekerheid is hihi, maar ik ga inderdaad gewoon doorzetten, want ik wil dit al zolang.
 
ik heb vorige week mijn rijbewijs a gehaald :)
daarvoor mocht ik van de staat alleen een fiets besturen, dus ik hado ok helemaal geen ervaring, heb er daarom wel wat langer of gedaan maar dat ligt bij iedereen anders. gewoon vooral goed kijken en vooruit denken en doen. verder veel rijplezier gewenst :]
 
Ik ben vorig jaar gestart omdat me meisje wilde leren rijden en ik ben maar meegegaan om te kijken of ik 't wat vond. Enthousiast was ik niet, maar na 2 uur toch wel. Hoewel het wel even duurde voor al het gevoel er was.

Maar... 10 lessen?

Ik heb er 8 of 9 nodig gehad voor de verrichtingen alleen (en zakte de eerste keer nog ook) en nou kan ik wel smoesjes aandragen in de trant van ...
'de motor was net weggeweest voor onderhoud en de gashendel was losser'
maar ach :)

Vervolgens nog een lesje of 8 / 9 op de weg gehad. Die ik gelukkig wel in enen haalde en sinds 15 mei dit jaar mag ik vr0em d0en.

Ik zou zeggen dat het belangrijkste is dat je er zelf de lol van inziet en niet kijkt naar mensen die sneller, beter watdanook opschieten met hun kunde.
 
Vorige week heb ik mijn eerste motorles gehad (van 2 uur) en ik vind het fantastisch! Wat problemen met schakelen enzovoort en ik heb er geen goed gevoel over. Misschien mijn eigen onzekerheid. Hoe hebben jullie de eerste les ervaren?

Zijn er ook mensen die hun papiertje hebben gehaald zonder je rijbewijs B. Zo ja, hoeveel lessen waren dit gemiddeld?

Schakelen is ook enorm wennen, helemaal als je nooit hiervoor op een schakelbrommer ervaring hebt opgedaan. Omdat je geen enkele ervaring in het verkeer hebt (ontbreken van verkeersinzicht) heb je denk ik zeker wel 15 tot 20 lessen nodig (ervan uitgaande dat 1 les 1 uur duurt). Gaan droogoefenen kan ook weleens helpen :)
 
haha droogschakelen is net zoiets als droogn*****. Raak je alleen gefrustreerd van. _O-
 
Ja, dat vond ik ook al raar.... ik mik ook op 16 lessen (of meer) en ik wil 2x per week (dus 4 uur lessen), want anders ben ik volgend jaar nog bezig.
 
Ik had helemaal geen ervaring met schakelbrommers oid (zelfs geen scootah :) )
Wel had ik mn B al. Ik heb in totaal 7 lessen (à 1uur) voor bijzondere verrichtingen gehad en 5 voor op de weg. Dit terwijl tijdens de eerste les het schakelen en vooral vanuit stilstand wegrijden verre van soepeltjes ging. imho zegt de eerste les dus vrij weinig. iig heel veel succes en vooral veel :] plezier
 
Beste Danny,

Toevallig les ik ook bij Veronica in Utrecht.

Aan mij is verteld dat ik zo'n 10 lessen nodig zal hebben (dus 10 x 2).

Ik weet dat dit ook mijn eigen onzekerheid is hihi, maar ik ga inderdaad gewoon doorzetten, want ik wil dit al zolang.

Hey Alexandra,

Tis zeker niet je onzekerheid hoor. Volgens mij moet je nu, onzeker of niet, toch rekenen op een les 0f 10 a 15.
En het gaat er natuurlijk om dat je uiteindelijk je vel begeerde A-rijbewijs in je pocket kunt steken.
Heb je al een motor op het oog om daarmee lekker te gaan :] ?

Cheers,

Danny
 
Ik denk ook dat 20 lessen niet ongewoon is.

Wel helpt het als je je B rijbewijs al hebt. Met een
beetje verkeersinzicht, en het kunnen schakelen met
een motor, denk ik wel dat het een beetje voordeel heeft.
Helaas kan niemand dit bewijzen, want je kan niet én
eerst je autorijbewijs halen én dan niet zegmaar :9


Zelf zit ik op 14 lessen en rijd eind deze week af *O*

Enne, welkom Alex (naamgenoot!) ;)
 
Twee keer per week kan ik je idd aanraden.
Maar lessen van 2 uur? Da's al best vermoeiend hoor. Op 'n gegeven moment neem je niets meer op.
 
Bedankt voor alle reacties!

Danny, ja ik weet al wat ik wil hihi... een Intruder 600. Ik ben namelijk niet zo erg lang (1m56) en ik vind dat voor mij toch wel de ideale motor. Vooral als ie ook nog omgebouwd gaat worden hihi.

Tijdens het lessen deden we ook de snelle slalom en dat ging eigenlijk heel erg goed. Ik ben niet bang dat ik zo laag ga dat ik omval hihi.... ach, woensdag ga ik er weer voor en vanavond nog maar even de handelingen voor mezelf opsommen zodat ik toch maar 'droog' kan oefenen.
 
gewoon door blijven zetten en niet opgeven
ik denk dat het je eigen onzekerheid is
maar het duurt niet lang en dan gaat alles automatisch heel veel succes met lessen
 
Terug
Bovenaan Onderaan