Eerste rijles

Riannefumi

Rookie
14 sep 2004
6
0
Heerhugowaard
Voor me liggen de formulieren van de verkeersschool om me in te schrijven voor de motorrijopleiding. Ik ben gek van motoren, zit graag achterop maar zelf rijden lijkt me helemaal het einde! Maar toch..ik weet niet of ik een motor kan beheersen en het lijkt me ook wel een beetje eng :? Maar wil het zo graag!

Eigenlijk moet ik het gewoon doen, maar kost me een hoop moeite om moed te verzamelen. Ze zeggen ook dat ze tijdens de intest gaan kijken of je er gevoel voor hebt maar wat nu als ze vinden dat ik dat niet heb??!?!?!?

Maar eerst ff een vraagje aan jullie...
Hoe hebben jullie de eerste les(sen) ervaren? En nog tips voor een goede verkeersschool???

Ciaoooooooooo, Riannefumi
 
Voor me liggen de formulieren van de verkeersschool om me in te schrijven voor de motorrijopleiding. Ik ben gek van motoren, zit graag achterop maar zelf rijden lijkt me helemaal het einde! Maar toch..ik weet niet of ik een motor kan beheersen en het lijkt me ook wel een beetje eng :? Maar wil het zo graag!

Eigenlijk moet ik het gewoon doen, maar kost me een hoop moeite om moed te verzamelen. Ze zeggen ook dat ze tijdens de intest gaan kijken of je er gevoel voor hebt maar wat nu als ze vinden dat ik dat niet heb??!?!?!?

Maar eerst ff een vraagje aan jullie...
Hoe hebben jullie de eerste les(sen) ervaren? En nog tips voor een goede verkeersschool???

Ciaoooooooooo, Riannefumi


gewoon doen... heb zelf na lang wachten eindelijk die stap kunnen zetten, eindelijk geld genoeg gespaard, en heb een pakket van 26 lessen. niet voor intest gekozen, maar voor gewoon beginnen met lessen... ik heb de rijschool gekozen die t dichtstbij was, wel zo makkellijk ;)

je kan eens gaan kijken op www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=1

succes met je rijbewijs!
 
Gewoon doen! Ik twijfelde ook ff. Heb zoiezo tot m'n 21e gewacht en heb 'm in 3 en halve maand gehaald. Als je eenmaal begint dan wil je niet anders meer, geloof me. En zelfvertrouwen moet je opbouwen. Op m'n lesmotor reed ik echt heel gemakkelijk en werd ik er vanzelf een geheel mee. Op m'n R6 moet ik ook wel weer even wennen, maar weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen.
 
Je kunt volgens mij ook altijd een proefles nemen, zodat je een beetje het gevoel hebt hoe het is om zelf te rijden...nou ja, qua gewicht e.d van de motor dan...en als zij vinden dat je er geen "aanleg voor hebt" wil niet zeggen dat je het niet mag doen ofzo...

Mijn eerste rijles ging best goed, maar heb ook jaren brommer gereden, dus ik wist al wel hoe je moet schakelen en dat soort dingen...als enige tip zou ik zeggen kijk naar een rijschool waar de instructeur mee rijd op de motor...vond ik wel fijn!

succes en gewoon doen! :]
 
Ik ben 18 heb mijn rijlessen reeds achter de rug en mijn voorlopig rijbewijs. Ik vond de eerste rijles gewoon :} zalig :}

Ik denk dat ik toen terug naar huis vertrok met toch een enorme grootte :) op mijn gezicht. Dus ook ik zeg, gewoon doen. En die onzekerheid, had ik in begin ook wat, tot ik m'n been over de motor zwaaide en er eindelijk op zat. Gedaan met al die twijfels, was gewoon van het begin tot einde gewoon wat genieten ;)

suc6 met de keuze
 
Voor me liggen de formulieren van de verkeersschool om me in te schrijven voor de motorrijopleiding. Ik ben gek van motoren, zit graag achterop maar zelf rijden lijkt me helemaal het einde! Maar toch..ik weet niet of ik een motor kan beheersen en het lijkt me ook wel een beetje eng :? Maar wil het zo graag!

Eng? Kom kom...je bent geen twaalf meer. Waar is je zin voor avontuur?
Het leven is gewoon één "enge" boel. Liefde, relaties, werk, met de trein rijden, sport...het is allemaal een beetje een opgave en dus allemaal tot op zekere hoogte "eng" omdat je op je bek kan gaan. Maar hoe zou je leven er uit zien zonder die dingen? (met uitzondering van rijden met de trein...das nergens goed voor...maar wel heel eng)

Eigenlijk moet ik het gewoon doen, maar kost me een hoop moeite om moed te verzamelen. Ze zeggen ook dat ze tijdens de intest gaan kijken of je er gevoel voor hebt maar wat nu als ze vinden dat ik dat niet heb??!?!?!?

Als ze vinden dat je het niet hebt kan je twee dingen doen:
1. Andere rijschool zoeken...want jij wéét dat je het wél hebt. (al lijk je me niet het arrogante type)
2. Accepteren en iets meer lessen als de natuurtalenten. Er zijn nu eenmaal dingen die je niet zo goed kan in het leven. Practice makes perfect.

Maar eerst ff een vraagje aan jullie...
Hoe hebben jullie de eerste les(sen) ervaren? En nog tips voor een goede verkeersschool???

Ik zal het je aanstaande maandag weten te vertellen :]

*D
 
Eerste rijlessen heb ik echt als super ervaren. Ik wilde zo graag motorrijden dat ik echt naar de rijlessen uitkeek. Het gevoel van motorrijden begint al bij de eerste les dus gewoon beginnen! Veel plezier met :]
 
full


Motorrijden is helemaal tegek !!
Gewoon beginnen.
Succes,

Elly
 
Toen ik de eerste les langs kwam voeg de instructeur direct of ik achter hem aan wilde rijden naar het oefen terrein. euh?? dacht ik, ik heb nog nooit motor gereden?!?!? Maargoed, ik erop en proberen. Eigenlijk was het best makkelijk hem recht te houden en stukkie mee te kachelen....dat gaf me vertrouwen! 15 lessen later was ik klaar. Ik geef toe, 8-tjes en cirkeltjes waren het lastigst, maar wel te doen uiteindelijk.

Dus: gewoon doen! de rest komt vanzelf! Ligt de motor je nit in eerste instantie....ok jammer, dan kost het 5 lessen meer. Maar daarna hoor je erbij!
 
Hoe de eerste les verliep :?

Simpel ;)

Meer! Meer! Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!Meer! Meer!

})
 
Yup. Eerste stukkie les was ongeveer 10 minuutjes in het straatje waar hij woonde, om ff mijn kijktechniek, schakel en remmen te oefenen. Had een lichte afwijking naar links (Daar waar er een rij palen en een grote muur stond :+ . TOen die weg was zei hij "w8 ff". En toen de weg op. Slik. Maar 13 uurtjes en 800 euro verder was ik klaar. Nu sinds 6 juli mijn lappie, en er al een 6000 kilomtertjes opzitten.
 
als je het nu al eng vind en bang bent dat je het niet kunt, moet je het gewoon niet doen.

pffff, je gaat toch gewoon naar een rijschool en neemt zo'n intake les. als het niks is is het niks en anders heb je binnen een paar maanden je rijbewijs. zelfs als je de eerste les om zou vallen is er nog niks aan de hand.
maar als je echt bang bent kun je er beter gewoon niet aan beginnen.
 
Och motorrijden is toch ook een beetje je angsten beheersen.
Ervan weglopen is toegeven aan je angsten en de weg van de minste weerstand.
Bewijs het maar voor jezelf dat je het wel kan en overwin die angst.
Sommigen mensen doen aan parachutespringen anderen weer met bungee-jumpen.
Jij kan het mooi tegen jezelf bewijzen met motorrijden en waar beter dan bij een rijschool.
Ben je iig van de "valkuilen" af die 16 jarigen op de scooter nog wel eens begaan

als het nou lekker gaat kan je ook nog eens dit soort foto's nemen.....

full


succes met lessen
 
Gewoon die proefles een keertje doen dan merkt je vanzelf wel hoe verslavend het is. Ik zag in je profiel staan dat je uit Heerhugowaard komt nou zullen ze daar best wel rijscholen hebben en anders ff naar Alkmaar daar zijn zeker een aantal goede. Ik heb zelf bij Verkeersschool Paul gelest, was voor mij een prima rijschool (en anders zijn er nog wel een paar, Hoekstra is ook een goede). En natuurlijk zijn we niet allemaal natuurtalenten (ik al helemaal niet ;) ) maar wat maakt het uit als het wat meer lessen zijn (ik vind maar altijd dat je het beter goed kan leren). Ze kunnen na een proefles altijd redelijk goed aangeven hoeveel lessen je nodig zult hebben.

Verder kan ik je alleen maar aanraden om die eerste les te doen daarna kan je altijd nog beslissen.

Lees anders even het volgende topic door staat genoeg over rijscholen in de buurt. www.motor-forum.nl/forum/topic/66607

Suc6 met je keuze en mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel

Groeten
 
Maar eerst ff een vraagje aan jullie...
Hoe hebben jullie de eerste les(sen) ervaren?

mn 1e les was echt gaaf.
Kreeg allereerst uitleg over alle knopjes en dingetjes die er op zaten.
Waar je gas, rem en koppeling zit enzo. (altijd handig om te weten voor je begihnt met rijden ;) )
Daarna achterop meegereden naar een parkeerplaats waar ik dan eindelijk zelf stukjes mocht rijden.
Aangezien ik helemaal geen brommer ervaring of iets dergelijks had vond ik het al helemaal te gek dat ik dat ding zoiezo al in beweging kreeg, en zelf een bochtje kon sturen ;)

Ging zelfs zo goed dat ik meteen de slalom mocht gaan oefenen.

Na die 1e les wist ik het zeker.

Ik ga voor mn A-tje :)
 
Ik heb mijn rijbewijs gehaald bij hoekstra, zit in alkmaar(robbenkoog) dus redelijk bereikbaar voor je.
Is mij daar zeer goed bevallen.

En mijn eerste les of eigenlijk intake was fantastisch, ze moesten me van de motor sleuren ;) (Ondanks dat het in de stromende regen was *D )
 
iedereen kan motorrijden je moet het alleen effe leren
kheb zelf 40 lessen gehad van een uur best veel dacht ik
maar ik had dan ook nog geen autorijbewijs en ik heb gehoord dat 95% van de mensen die voor hun motorrijbewijs gaan wel al een auto rijbewijs hebben
maar goed lessen vond ik trouwens helemaal niet leuk
omdat die leraar continue op je let
maar nu rijd ik eindelijk voor mezelf en het is elke dag weer genieten
ga dr voor zou ik zeggen
 
Gewoon proberen, want proberen kan nooit kwaad, toch? :)

Als het niks voor je is, dan merk je dat vanzelf wel, maar het feit dat je het zo graag wil, wil ook al heel wat zeggen hoor!

Ik ben er zelf ook gewoon aan begonnen, en had eigenlijk een beetje dezelfde twijfels als jij in het begin. Maar ik wilde het wel heel erg graag! Die eerste les zal ik nooit meer vergeten... Heel erg gaaf!!! Je voelt vanzelf of je het wat vindt.

Na 4 intake-lessen en een 2-dagencursus heb ik gelukkig m'n rijbewijs gehaald, en ik heb er tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad dat ik me toen gewoon aangemeld heb... *D
 
Zelf heb ik mijn motor rbw nu 2 jaar en mijn vrouw ging altijd mee achterop. Zelf wilde ze vroeger ook gaan motorrijden maar nooit van gekomen.

Recentelijk is ze begonnen met motor rijden. Ze vond het in het begin wel 'eng' maar nu (ze moet 20 oktober praktijk examen doen) is ze verslaafd en kijkt ze voort uit wanneer ze weer op het apparaat mag zitten.

Doe een proefles, is het nix voor jou, stoppen en anders lekker doorgaan!
 
Een paar jaar geleden reed ik nog rond op m'n crosser (suzuki 80 cc) ben daar toen mee gestopt. Toen vond ik het geweldig maar ook spannend, ben heel wat keren onderuit gegaan,geloof ik?! Misschien dat ik het daardoor een beetje spannend vind, maar ik ben eruit!!! Ik ga het gewoon doen!

Jullie horen nog van me, :]

Ciaoooo, Riannefumi
 
Ik heb dit voorjaar Atje gehaald, ging allemaal best goed, helaas eenkeertje gezakt maar goed, De eerste les (blok 4 uur) was echt te gek. Wij waren met Oosterpoort op het anwb oefenterrein in Assen, echt te relaxed, geen last van auto's kunt gewoon ff stoppen wanneer je wilt en rustig alles uitvinden. uiteindelijk 15 lessen gehad voor verkeersdeelneming. Nu lekker rijden!

Have Fun!!!
 
1e les ging zo:

kleding gepakt, passend helpmje.
Vraag van de instructeur: wel eens eerder motor gereden??
Ja...op de motorrai :X
Kun je schakelen?
Ja, versnellingsbrommers gereden.

Mooi, volg mij maar :+
en daar gingen we :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan