eerste rit 2021 wel koud buiten

hrc 123

Die hard MF'er
24 jul 2009
477
168
het zuiden
pfffffff.. rond de twee graden en nat wegdek
P1000662.JPG
 
de ardennen kom ik graag maar rond de barrac.m. licht nu toch echt wel een pak sneeuw met de nodige pekel
 
Deze morgen ook 2 ritjes van 30 minuten gemaakt in 1 a 2 graden. Best koud wanneer je op de snelweg rond de maximum toegelaten snelheid rijdt. Wel bijna niemand gezien onderweg, enkel de politie eventjes. ;-)
 
Heb me voorgenomen niet meer buiten te komen zolang de temperatuur onder mijn leeftijd is, :/
 
Oudejaarsdag is hier nog enorm veel zout gestrooid dus voordat het allemaal wegspoelde is zijn we een paar maand verder.

Kortom, die van mij komen niet verder dan de oprit. En als ik mijn auto zie dan dan weet ik waarom....
 
de ardennen kom ik graag maar rond de barrac.m. licht nu toch echt wel een pak sneeuw met de nodige pekel
Daar kan een motor heus wel tegen hoor :t
(Tenzij het een blingbling motor is, maar de mijne is een woon-werk motor).

Vrijdag nog geweest, was nog net op tijd, een half uur later had ik niet meer tot "boven" gemogen.

Vandaag was mijn eerste 2021 rit, om 5:15u naar het werk vertrokken, 1°C, in de 49km twee buien natte sneeuw gehad. Viel dus goed mee.

Ik wil gewoon sneeuw, veeeeeeeeel sneeuw, en liefst van half december tot half maart!
De jaren 70 en 80, dat waren mooie tijden ...
 
Vlak voor de jaarwisseling nog even gereden. Her en der had mijn versleten T31 bijna geen grip meer op dat natte en koude wegdek. Ik wacht dus even totdat ik een nieuwe achterband heb...
 
Haha, baggerzooi zo te zien.
Idd, en zoiets kuis je pas ná de winter.
Ach, en als je de keuze hebt gemaakt om door te rijden dan is het toch prima..... :]
Dat is waar :Y
Ik ben ‘hobby’ rijder..zondag en avond ritten met mooi weer...en af toe de motorfiets afstoffen..._O-
Net zoals ook dit een prima keuze is :t

Maar telkens het weer over dat zout en de daardoor gevormde pekel gaat, vind ik het leuk om die "horror foto's" weer eens boven te halen })

Maar eerlijk, ik zou naast mijn woonwerk motor best ook nog een "hobbymotor" willen, en uiteraard zou die nu gewoon binnen blijven, zelfs bij regen in de zomer ;)
 
Gisteren ook het eerste ritje gehad.
het was droog toen ik wegging en bij Gouda een bui die me de hele tijd heeft gevolgd. Toch een iets van 135 km gereden. Gelukkig verwarmde handschoenen en verwarmde binnenjas. Tijdens mijn ritje van 3 uur zeker 4 motorrijders gezien.
 
De belastingdienst heeft mij behoed voor een ritje in deze koude maanden.
De FZ zit in de overgang van de MRB dus ik mag niet rijden in dec-jan-feb.
Vind ik dat erg? Nee, doet niet heel zeer. Ik houd niet van (extreme) kou en de motor houdt niet van pekel.
Gewoon saampies een paar maandjes in winterrust!
 
Terug
Bovenaan Onderaan