Eerste rit

grimmklot

MF veteraan
12 apr 2007
1.081
0
Zojuist heb ik mijn eerste echte stuk gereden. Ik had wel een stukje uit de winterstalling naar huis gereden, maar nog geen lekkere stuurwegen.

Nou is dit het eerste jaar in mijn 9 - jarige motorcarriere dat ik een winterstop heb gehouden Daarnaast ben ik dit jaar geopereerd aan mijn oog omdat ik opeens op een oog 90% zicht kwijt was. Dat is ondertussen weer hersteld tot 50 procent. Mijn andere oog is nog wel erg goed.

Ik vond het opvallend hoeveel gevoel je kwijt raakt gedurende zo'n winter. Qua zicht ging het eigenlijk prima. Maar toen ik na 30 minuten een bocht wat sportiever wilde inzetten moest ik mijn best doen om de bocht door te komen.

Na 4 uur rijden ging het weer als vanouds en ging mijn knie weer richting het asfalt.

Hoe ervaren jullie dat?
 
Oneveer dezelfde ervaring, nu 1 week geleden.
Rijtechnisch ging het allemaal wel goed, maar wel 1x een auto van rechts over het hoofd gezien..........
Zat domweg niet op te letten.
Erg stom en het heeft me gelijk wakker geschud!
 
Ik vond het opvallend hoeveel gevoel je kwijt raakt gedurende zo'n winter. Qua zicht ging het eigenlijk prima. Maar toen ik na 30 minuten een bocht wat sportiever wilde inzetten moest ik mijn best doen om de bocht door te komen.

Geen last van, is echt net als fietsen. Ik hoor meer mensen die moeten wennen als ze weer op een motor stappen, maar ik kan me er echt heel weinig bij voorstellen. Gewoon opstappen, even controleren of alles goed werkt en dan verder waar we gebleven waren.

Nu rij ik niet uitermate sportief ofzo, misschien dat dat scheelt?
 
Ik sluit mij aan bij Flyingdutchy...
ik kan ook niet rijden (nog maar net mijn eerste 193 km erop zitten)
 
ik schrik altijd even, van 't remvermogen en acceleratie na de winterstop
 
Laatst bewerkt:
Ervaar ook wel dat ik even moet inkomen, maar gelijk een rondje gedaan van 300 km en toen had ik de smaak weer te pakken.
Moet wel zeggen dat ik elk jaar wel weer wat bijleer en dat me dingen steeds beter af gaan.
 
Ben alweer een tijdje aan het rijden,gister voor het eerst weer op het circuit,super weer(zolder),knee down's zat gemaakt :Y.
 
Niet zoveel last van eigenlijk... maar ik rijd dan ook niet mn knie aan de grond.
Maar volgens mij hebben meer mensen er last van, want wat ik gister allemaal zag wat motorrijders deden. De gevaarlijkste dingen gister gezien van andere motorrijders die meteen denken dat ze Rossi ofzo zijn, dat er geen doden zijn gevallen is bijna een wonder te noemen.
 
Niet zoveel last van eigenlijk... maar ik rijd dan ook niet mn knie aan de grond.
Maar volgens mij hebben meer mensen er last van, want wat ik gister allemaal zag wat motorrijders deden. De gevaarlijkste dingen gister gezien van andere motorrijders die meteen denken dat ze Rossi ofzo zijn, dat er geen doden zijn gevallen is bijna een wonder te noemen.

Valt op een circuit wel mee hoor :) ,wel iemand met een gebroken arm :') ,las ik net.
 
Ik heb wel de winter doorgereden (weliswaar op noppen ipv wegbanden) maar moest toch even inkomen de eerste mooie dag op wegbanden. En dan heb ik het alleen over de bochtjes. die gingen in het begin nogal zwabberend voor mn gevoel
 
ik rij ook altijd het hele jaar door ,maar moet aan de zomer banden altijd wel even wennen.
rij in de winter met een pirellie nop band, en ja dan in maart gaan de michelins er op.
de eerste 100 km vind ik altijd raar dan..daarna gaat het weer lekker..
 
Ik doe de eerste rit altijd even rustig aan. Al was het maar omdat ook de koekblikkers weer moeten wennen aan motoren op de weg.
 
Zojuist heb ik mijn eerste echte stuk gereden. Ik had wel een stukje uit de winterstalling naar huis gereden, maar nog geen lekkere stuurwegen.

Nou is dit het eerste jaar in mijn 9 - jarige motorcarriere dat ik een winterstop heb gehouden Daarnaast ben ik dit jaar geopereerd aan mijn oog omdat ik opeens op een oog 90% zicht kwijt was. Dat is ondertussen weer hersteld tot 50 procent. Mijn andere oog is nog wel erg goed.

Ik vond het opvallend hoeveel gevoel je kwijt raakt gedurende zo'n winter. Qua zicht ging het eigenlijk prima. Maar toen ik na 30 minuten een bocht wat sportiever wilde inzetten moest ik mijn best doen om de bocht door te komen.

Na 4 uur rijden ging het weer als vanouds en ging mijn knie weer richting het asfalt.

Hoe ervaren jullie dat?

Oei, ben je onderuit gegaan :?
 
Oei, ben je onderuit gegaan :?
als je in die context "als vanouds" leest, wordt het ineens wel een heel ander verhaal :+

ik rij denk ik nog wat voorzichtiger, omdat ik de winter door gereden heb en je dan simpelweg minder grip hebt. Ik moet dus nog wennen aan het idee dat ik wat platter kan :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan