eerste sport motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit lijkt me ook wel een lekker fietsje om mee te beginnen
full
 
Asls jij van een MG Griso afkomt dan krijg je een hartverzakking als je op een R1 of TL voor de eerste keer stapt en het gas opendraait tot aan max....

Dus pak eerst een 600cc supersport.... onderin niks (en dus gemakkelijk te rijden want er gebeurt toch niks.. :+ ) en boven de 10k leven in de brouwerij. En voor voor het echte werk een dikke twin. En de TL is de echte beest (zoals ik vanmiddag gemerkt heb) ..... :Y


Op zich een heel goed punt, alleen hoef je de gashandle niet tot op de stuit te draaien, ik kan me nml. goed voorstellen dat als je een lekker koppel gewend bent, dit ook graag onder in je sportmotor terug wilt zien, who cares wat hij tegen de stuit doet, kom je later vanzelf wel achter als je er klaar voor bent, ik gok dat een 600 SS alleen maar teleurstelling op kan gaan leveren.
 
Hopelijk een geintje, anders.......

Sterk argument _O- _O-

grapje hoor

budget is ca 5k, zoals ik al eerder heb aangegeven, ik heb geen ervaring mee dus weet niet wat is belengrijk bij aankoop van zo fiets. Ik vind R1 of R6, Kawa Ninja, GSX allemaal qua look niet veel van elkaar te verschillen, Ducati vind ik denk ik het mooiste, maar een italian is al genoeg in mijn schuur. :)
 
Zuipen ook 2 keer zoveel :+

(Die tl lust voor z'n ontbijt toch graag krukassen..)
Nope, zal een andere fiets zijn. Wij hebben alleen last van tankslappers, highsiders en slippende koppelingen


Leve de TL1000

[img=799,1028]http://tweakers.net/ext/f/d175ed15a774c0b68d1bb1157470157b/full.jpg[/img]


Ik dacht ik koppel had maar een TL is toch 'different cook' ....wat sleuren zeg .... :Y :Y
Yep, je krijgt er best lange armen van ja :) Maar het is vooral de manier van vermogensafgifte die veel mensen doet schrikken. Er zijn veel sterkere motoren, maar een TL doet mensen wel altijd even wakkerschudden op de een of andere manier.

Daarom is er ook zo'n haat/liefde verhouding met de TL's :)
 
grapje hoor

budget is ca 5k, zoals ik al eerder heb aangegeven, ik heb geen ervaring mee dus weet niet wat is belengrijk bij aankoop van zo fiets. Ik vind R1 of R6, Kawa Ninja, GSX allemaal qua look niet veel van elkaar te verschillen, Ducati vind ik denk ik het mooiste, maar een italian is al genoeg in mijn schuur. :)


klein beetje doorsparen en een 916 kopen, van een 2e italiaan in de schuur krijg je geen spijt :Y
 
grapje hoor

budget is ca 5k, zoals ik al eerder heb aangegeven, ik heb geen ervaring mee dus weet niet wat is belengrijk bij aankoop van zo fiets. Ik vind R1 of R6, Kawa Ninja, GSX allemaal qua look niet veel van elkaar te verschillen, Ducati vind ik denk ik het mooiste, maar een italian is al genoeg in mijn schuur. :)

Dan weet jij niet wat je met een R6 mist....

Echt fun werk hoor tov een dikke twin. Veel gemakkelijke te rijden, je kunt zonder moeite de motor van de ene kant op de andere kant gooien. Met mijn duc moet ik echt werken hoor......

full
 
grapje hoor

budget is ca 5k, zoals ik al eerder heb aangegeven, ik heb geen ervaring mee dus weet niet wat is belengrijk bij aankoop van zo fiets. Ik vind R1 of R6, Kawa Ninja, GSX allemaal qua look niet veel van elkaar te verschillen, Ducati vind ik denk ik het mooiste, maar een italian is al genoeg in mijn schuur. :)

OK, voor €5000 is zat te koop:

Suzuki GSXR750 SRAD - styling moet je van houden, genoeg keus, zoek een mooie voor een scherpe prijs, gebruik de rest van je budget om motorblok en vering perfect af te laten stellen. K-serie is waarschijnlijk ook nog net binnen het budget te vinden.

Honda CBR900RR - wederom zat keus, geen echt grote verschillen tussen de bouwjaren, zoek een mooie, er moet genoeg geld uit het budget over kunnen blijven om de motor af te laten stellen of zelfs het 16" voorwiel te vervangen. Een CBR929 is misschien ook nog wel binnen het budget te vinden, ik zou zeker zoeken, ik vind ze mooier en hebben (als ik het goed herinner) al een 17" voorwiel (meer keus in banden).

Yamaha R1 - '98 of '99 model moet wel te vinden zijn, voor dit geld wel even zoeken naar eentje zonder schade en/of achterstallig onderhoud.

Dit zijn m.i. échte supersport motoren die qua prestaties en stuureigenschappen een groot contrast zullen zijn met je Griso. Op MF zijn voor deze motoren topics, je zou daar eens kunnen kijken voor meer info. Wees niet te gehaast en kijk goed rond, succes!
 
grapje hoor

budget is ca 5k, zoals ik al eerder heb aangegeven, ik heb geen ervaring mee dus weet niet wat is belengrijk bij aankoop van zo fiets. Ik vind R1 of R6, Kawa Ninja, GSX allemaal qua look niet veel van elkaar te verschillen, Ducati vind ik denk ik het mooiste, maar een italian is al genoeg in mijn schuur. :)

Kawa Ninja??
Qua look niet verschillen??

:X
 
Kawa Ninja??
Qua look niet verschillen??

:X

Ik vind het in het algemeen dat alle japaners lijken op elkaar - geldt ook voor motoren _O-


TechnoLust:
Bedankt voor je tips, ik heb nog alle tijd voor, rijden wil ik pas in mei of zo, dus ga ik rustig rond kijken wat op het motormaarkt te koop is.
Zelf dacht ik ook aan lichte schade motoren, die zijn ook zat te koop, kijk eens op :
schade-auto's, demontage-auto's, auto-onderdelen & occasions zitten wel mooie fietsen tussen.
ca. 5.000 wil uitgeven voor een motor en dan nog 1500 euro voor evenuele schade te repareren of motor verder te laten afstellen.

ps
kun jij nog rijdelijk met zijn 2 op zo motor rijden ?
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn mening heeft een schademotor kopen alleen zin als je danwel één zonder schade niet kan/wil betalen en gewoon lekker rond gaat rijden met wat krassen&deuken óf een ervaren monteur met veel vrije tijd bent die goedkoop aan de onderdelen kan komen.

Je budget is meer dan genoeg voor een mooie snelle motor in uitstekende staat.

Een klein en lenig vrouwtje kan voor een kort stukje wel achterop, lekker met z'n tweeën toeren zit er niet in. Daar is de motor niet voor gemaakt, het is eigenlijk de bedoeling dat je zo 'sportief' *D gaat rijden dat niemand achterop durft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan