Eerste sprong..

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Nee, niet met een motor... ;) Ik heb m\'n eerste parachutesprong gemaakt, ging goed ondanks de (te) harde wind, geen grote problemen.

Is trouwens heel gaaf, en opvallend veel springers rijden motor... :)
 
Oh ja, we sprongen met z\'n vieren, en een jumpmaster.

Eentje had al in de 100 sprongen, dat ging goed. Andere was z\'n tweede sprong, in de bomen, net niet op de dropzone. En nog een andere lande wel goed, maar niet op de dropzone, maar op een weiland een stuk verder tussen de paarden.

Dit kwam omdat we vlak voor een bui sprongen en dit bracht nog al sterke en wisselende wind met zich mee. Foutje... :) Ik kwam gelukkig op de juiste plek terecht.
 
Waar heb je gesprongen?, en wat voorn vliehtuigje? Enne, natuurlijk de hamvraag, wlke hoogte?

OK, ik heb gesprongen in Lelystad (vliegveld), en de dropzone is daar een kilometer of twee vandaan.
Vliegtuig(je) is de PH-MVT Cessna met zuigermotor. En de hoogte is bij static-line 3000 ft. EN HET IS HEEL MOOI (zolang je op de juiste plek land). :)
 
Helemaal te gek he???

Hmmm, ik kan me mijn eerste sprong nog herinneren als de dag van gisteren, wat was ik euforisch toen mijn voeten de grond raakten en ik weer op de grond stond :}
Ik vond alleen het springen de eerste keer iets minder, ik ben tot aan het moment van line-controle (kijken of je parachute helemaal goed geopend is) toch echt ff \"weggeweest\", het scherm ging dus ff op zwart zeg maar....
Ik heb destijds ook static-line gesprongen (automatisch openende parachute) van 600 meter, alleen dit was op Texel ipv Lelystad.
 
Yep, ook ik heb static line gesprongen op Texel.
Na 5 sprongen vorig jaar m\'n brevet gehaald.
Bij mijn eerste sprong kwam ik in een blubberige akker terecht. De parachute kon meteen schoongemaakt worden. Parachute springen is kicken en zeker een aanrader :)
 
Koel, wil ik ook nog eens doen, paar weken terug gebungyjumped dus moet nu weer nieuwe uitdaging hebben. :)
 
Hehehe, \'k zou ook wel willen maar denk dat\'k in me broek doe als\'k van 600m hoog uit zo\'n vliegtuigje naar beneden kijk
 
ik kom net terug van reis uit frankrijk.
ben ook enkele dagen in de gorge du verdon geweest. echt prachtig om eens met de motor naartoe te gaan, en dat weten ze daar ook wel want je ziet er de ene moto na de andere. ik was spijtiggenoeg met de wagen want mijn vriendin moest mee en ook de tent, tafeltje,... etc.

daar kan je springen van de hoogste brug van europa, brug van artuby (180 m hoog)
tis wel benji (of is het bunji :? ), tenzij je wil base-jumpen natuurlijk

ik had mij dus ingeschreven om te springen maar toen stak een enorme wind op en hielden ze ermee op :( , ik kreeg eerst zelfs mijn geld niet terug (630 FF) maar na een goeie 15 minuten discussie hebben ze die dan toch maar terug gegeven om van mij af te zijn ;) hehe
 
Enkele jaren geleden heb ik gebungi-jumpd (schrijf ik vast niet goed) en gecatapuld. Prachtig om een keer mee te maken. Parachutespringen is de volgende stap. Wil ik ooit nog een keer doen. eerst mischien nog eens gewoon vliegen :)
 
Laatst bewerkt:
Nee eerst leren hoe je uit het vliegtuig moet, en dan leren vliegen, das toch logischer??? })

Maar mijn eerste sprong was heerlijk, alleen hoop ik de tweede weer zo netjes te kunnen doen... En meer mensen vinden het dus leuk?
 
Damn, is dit veranderd dan?
Ik moest destijds nog 8 sprongen doen :(

Voor het brevet waren 5 sprongen verplicht. De cursus bestond uit 8 sprongen: de 3 andere waren optioneel. Wij zijn hier toen niet meer aan toe gekomen \ '(
 
Heb in 94 ook m\'n brevet gehaald (daarna nooit meer gesprongen helaas) Maar had wat moeite met neer komen (ging vanzelf). Kwam 1 keer in sloot 1 keer op crossveld en in aardappelveld terecht (Texel). Oh ja ben ook 2 keer op vliegveld terechtgekomen. Was wel staticline springen met van die ronde chutes uit de 2 de wereldoorlog. Het geeft wel een megakick. Bijna hetzelfde als met je fazer \"iedereen\" zoek rijden op het circuit :]

grtz,
 
Wat kan je met zulk een brevet eigenlijk? Alleen springen ofwat?

En niemand die\'t in ze broek deed boven in de vlieger?
 
Wij hebben 8 sprongen, waarvan 5 voor je static-line brevet. Met dit brevet mag ik in Nederland static-line springen. Dan kun je verder voor brevet a, vrije val en ook in het buitenland.

En wat doe je als parachutespringer, ja alleen springen... En ik heb niks geroken wie het wel of niet in z\'n broek deed... :)
 
En wat doe je als parachutespringer, ja alleen springen... En ik heb niks geroken wie het wel of niet in z\'n broek deed... :)
Die\'s figuurlijk bedoeld. Ben best wel benieuwd of je nu half doodsbang bent boven of je zelfs dan al met de kick in je lijf zit.
 
Die\'s figuurlijk bedoeld. Ben best wel benieuwd of je nu half doodsbang bent boven of je zelfs dan al met de kick in je lijf zit.

Ow... Nou ikzelf was niet echt zenuwachtig. Ben ik vergeten te worden of zo... Iemand anders (ook eerste sprong) was wel best wel zenuwachtig, maar sprong ook. Dus valt best mee. Je wordt alles precies verteld en geleerd. Dan leef je er naar toe. Dus dat valt wel mee.

En het hangt er vanaf denk ik. Ik vind het vanaf het begin al mooi, en dan vind je het misschien spannend maar niet eng.
 
Ik werd naarmate ik vaker gesprongen had (sprong 4 en 5) steeds zenuwachtiger. Ik heb gesprongen toen ik in het leger zat en we waren met een vrij grote groep waarvan er steeds meer af vielen (letterlijk) door blessures. En dat is nu niet echt een basis voor een zenuwvrije sprong. Ik had gelukkig het voordeel dat ik vrij licht was en daarom iets minder hard neerkwam. Met zo\'n ronde chutes moet je namelijk nog een pararol maken.

Grtz,
 
Ik werd naarmate ik vaker gesprongen had (sprong 4 en 5) steeds zenuwachtiger. Ik heb gesprongen toen ik in het leger zat en we waren met een vrij grote groep waarvan er steeds meer af vielen (letterlijk) door blessures. En dat is nu niet echt een basis voor een zenuwvrije sprong. Ik had gelukkig het voordeel dat ik vrij licht was en daarom iets minder hard neerkwam. Met zo\'n ronde chutes moet je namelijk nog een pararol maken.

Grtz,

Ja, maar zo\'n ronde chute kun je ook veel minder mee sturen, en controleren, dat is droppen en zien waar je neerkomt. Bij mij heb ik zo\'n rechthoekige, en alleen de noodchute is rond. Dus je kunt veel zelf doen. Ik ben alleen benieuwd of mijn volgende sprong ook netjes in de dropzone wordt, ik hoop van wel natuurlijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan