Eerste stoppie

Flame

MF veteraan
17 feb 2002
2.193
0
Schagen
Vandaag eens een rustig industrie straatje gezocht en lekker geoefend om een stoppie te maken. Begin lukte het niet en begon me voorwiel steeds te blokkeren en te schuiven. Na tig pogingen eens geprobeerd om het gewicht van het achter wiel te halen, dus ik ietsjes gaan staan. En jawel hij kwam van de grond :) .De eerste was gedachte oei rem los dit gaat niet goed.

Na dit nog tig maal te hebben geoefend lukt het nu toch wel lekker en til ik hem aardig om hoog (voor me gevoel dan) foto zou het ultime bewijs zijn.
Fotootje volgt nog was nu alleen gaat dus moeilijk, zal volgende keer draadman mee nemen voor piccie :)
 
Kijk nou maar uit Rene met die stoppies.
Je motor krijgt elke keer een flinke klap.
En het is volgens mij de meest risico volle stunt...

Sjees, ik lijk je moeder wel...........
Sorry hoor...... ;)
 
Kijk nou maar uit Rene met die stoppies.
Je motor krijgt elke keer een flinke klap.
En het is volgens mij de meest risico volle stunt...

Sjees, ik lijk je moeder wel...........
Sorry hoor...... ;)
ik sluit me hierbij aan...
rayman...wijze woorden :)
 
een stoppie is makkelijk te doen ,TIP je remt stevig af dan laat je de rem los en direct daarna weer volledig de rem in knijpen .

nu zal je achter wiel volledig de hoogte in gaan .

wat ook leuk is om te doen , tijdens het rijden een brun out maken .
dat wel eens gedaan doe dit met een snelheid van 50 60 kmh leuk als ze aan het flitsen zijn .let op je kunt hier een bekeuring voor krijgen :9
 
Ik vraag me af wat onder stoppie wordt verstaan. Ik krijg mijn achterwiel ook wel een flink stuk in de lucht, maar om echt flink wat meters met de achterwiel in de lucht te rijden durf ik niet echt. Dan kan ik toch niet zeggen dat ik een stoppie kan ???
 
Oefen je eerst op de fiets als je op het achter wiel wilt rijden als je dan valt kost het ook niet zoveel .
Ook achterwiel rijden is niet zo moeilijk , dit wil zelfs met een bmw 1100 rs dat gekke ding met die blokjes ;)
Als het daar mee wil , dan wil het met iedere motor
 
Ik vraag me af wat onder stoppie wordt verstaan. Ik krijg mijn achterwiel ook wel een flink stuk in de lucht, maar om echt flink wat meters met de achterwiel in de lucht te rijden durf ik niet echt. Dan kan ik toch niet zeggen dat ik een stoppie kan ???

da's een rolling stoppie,
stoppie is remmen met wiel omhoog, hoogte is niet van belang.
hoe hoger hoe mooier, hoe TE hoger hoe dooier je fiets en jij!!

:+
 
stoppie maken is niet zo moeilijk.. je ziet soms van die mannetjes die gaan gewoon hard remmen en dan maken ze een stoppie en staan daarna gelijk stil.. geen techniek en dan zijn ze helemaal blij maar wat er gebeurd is dat je motor moeilijk hard op de grond klapt.. das gewoon zonde.. je moet gewoon een soort harde remproef doen zonder je achterrem te gebruiken (of als je het beter kan vlak voor je gaat landen even je achterwiel stil zetten).. en je gewicht naar voren brengen.. als je een goeie stoppy wilt maken moet je ook snelheid hebben.. als je tenminste nog even door wilt blijven rijden op je voorwiel.. dat is het leukste.. gelijk stilstaan daarna kan elke boerenlul met n goeie rem.. hoe meer jij het gewicht naar voren brengt.. des te minder gewicht hoeft de motor achter omhoog te krijgen.. dus hoe minder snelheid je verliest..
 
mee eens, en een echte topper gaat na de stop zonder zijn voeten aan de grond te zetten op het achter wiel weer verder .

heb ik hier nog niet zien staan ook dat kan .

probeer het maar eens , het staat wel leuk .
 
mee eens, en een echte topper gaat na de stop zonder zijn voeten aan de grond te zetten op het achter wiel weer verder .

heb ik hier nog niet zien staan ook dat kan .

probeer het maar eens , het staat wel leuk .

heb ik hier wel zien 'staan "topper"
was jij toch met dat filmpje?
 
filmpje ik mis hier even wat , welk filmpje breng eens wat licht in het duister .

oh, dacht dat ie van jou was,

was pas een filmpje hier op een crosser van iemandd die dat deed, vond het al arrogant jezelf een topper te noemen.
maar excus, als jij dat niet was, zag er iig wel leuk uit ja!
 
mee eens, en een echte topper gaat na de stop zonder zijn voeten aan de grond te zetten op het achter wiel weer verder .

heb ik hier nog niet zien staan ook dat kan .

probeer het maar eens , het staat wel leuk .

met mijn 125cc ben ik al blij als ik met veel moeite een leuke wheely uit stilstand kan krijgen.. dat soort dingen mogen jullie doen
 
Nee topper is een stopwoord van me , maar ik kan het hier boven genoemde wel , echter doe ik dit soort dingen niet vaak want je motor word er niet beter van .

Zoals die stoppies zijn niet egt goed voor je fiets dat is een ding wat zeker is , ook zie ik dit wel in de stad gebeuren ik vind dat het imago van de motorrijder hiermee naar benden gaat .

Zeker voor mensen die het al niet zo op motors hebben en als ze dan dit soort dingen zien is niet egt bevorderlijk voor de groep als motorrijder .

Zoals onder het rijden een brun out maken ook dit heb ik wel gedaan echter staat het onbeschoft , en vrienden maak je hier niet mee .

Gewoon rijden , en hard rijden waar het kan , niet zoals sommige sukkels doen in de binnenstad hier heb ik een pest aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan